• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3468 -
  • ۱۳۹۴ چهارشنبه ۲۸ بهمن

خبر

رييس‌جمهور:
روابط نزديك و صميمي با همسايگان سياست اصولي جمهوري اسلامي ايران است
رييس‌جمهور، روابط نزديك و صميمانه با همسايگان را از سياست‌هاي اصولي جمهوري اسلامي ايران برشمرد و گفت: همكاري و روابط ميان تهران - آنكارا در حوزه‌هاي اقتصادي، فرهنگي و توريسم بايد تقويت شود. به گزارش ايسنا، حجت‌الاسلام والمسلمين دكتر حسن روحاني روز سه‌شنبه و در ديدار «محمد ابراهيم طاهريان» سفير جديد ايران در آنكارا اظهارداشت: در چارچوب سياست اصولي تهران مبني بر توسعه روابط صميمي و همكاري با همسايگان، تقويت روابط تركيه و ايران اهميت دارد. رييس‌جمهور با بيان ضرورت تقويت روحيه همكاري جمعي براي رفع مشكلات منطقه و حفظ امنيت و ثبات آن گفت: جمهوري اسلامي ايران در مسائل منطقه‌اي نيز به گفت‌وگو‌ها و رايزني‌هاي خود با هدف تامين و تقويت ثبات و امنيت منطقه ادامه مي‌دهد. سفير جديد ايران در تركيه نيز در اين ديدار گزارشي از محل ماموريت خود را به رييس‌جمهوري ارايه كرد.

پرونده محمدعلي طاهري به دادسرا بازگشت
شعبه بيست و ششم دادگاه انقلاب اسلامي تهران پرونده محمدعلي طاهري سركرده عرفان حلقه را كه پيش‌تر حكم اعدامش از سوي ديوان عالي كشور نقص شده، براي تكميل تحقيقات به دادسرا بازگرداند. به گزارش تسنيم، سيد محمود عليزاده‌طباطبايي گفت كه 18 بهمن امسال، پنج سال حبس موكلش پايان يافته اما هنوز شعبه بازپرسي به درخواست وي مبني بر تبديل قرار بازداشت و صدور وثيقه پاسخي نداده است. وكيل مدافع طاهري با بيان اينكه بحث اعدام طاهري با حكمي كه شعبه ديوان عالي كشور صادر كرده، به طور كامل منتفي شده است، افزود: اتهام طاهري در حال حاضر در حد دخالت در امر پزشكي است كه پيش‌تر در اين ارتباط محكوم شده و محكوميت خود را تحمل كرده است. عليزاده طباطبايي يادآور شد: پرونده طاهري هم‌اكنون براي تكميل تحقيقات از شعبه 26 به شعبه دوم بازپرسي ارجاع شده است.

سردار محمد باقرزاده:
۶۸ شهيد تازه تفحص شده به زودي از مرز شلمچه وارد كشور مي‌شوند
رييس كميته جست‌وجوي مفقودين ستاد كل نيروهاي مسلح بابيان اينكه در يك ماه اخير بيش از ۴۰ شهيدتفحص شده است، گفت: ۶۸ شهيد تازه تفحص شده به زودي از مرز شلمچه وارد كشور مي‌شوند. به گزارش مهر، سردار محمد باقرزاده ظهر سه‌شنبه در يادواره شهداي گروه ابوذر نهاوند با اعلام اين خبر گفت: پيكر مطهر اين شهدا طي روزهاي آينده برابر برنامه‌ريزي زمان‌بندي‌شده از مرز شلمچه وارد كشور و در اسكله بندر خرمشهر مراسم استقبال انجام مي‌شود. باقرزاده اظهار كرد: جزييات دقيق ورود و استقبال از پيكر مطهر شهداي دوران دفاع مقدس و نحوه تشييع در روزهاي آينده اعلام مي‌شود. وي افزود: پيدا كردن پيكر شهدا كار بسيار سختي است ولي لطف و مشيت خدا باعث تفحص شهدا مي‌شود. فرمانده كميته جست‌وجوي مفقودين ستاد كل نيروهاي مسلح همچنين گفت: در دي‌ماه امسال نيز در جريان عمليات برون‌مرزي تفحص شهدا در كردستان عراق بسيجي مخلص و فداكار «فرزاد زنگنه» از اعضاي باسابقه گروه جست‌وجوي مفقودين براثر انفجار بمب كنترل از راه دور تروريست‌هاي داعش به شهادت رسيد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها