• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱ خرداد
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3469 -
  • ۱۳۹۴ پنج شنبه ۲۹ بهمن

تشكل‌ها

دپوي كاشي و سراميك در انبارها| مدير انجمن صنفي توليدكنندگان كاشي و سراميك از توصيه اين انجمن به توليدكنندگان براي تعطيلي سه‌ماهه از 12 اسفند تا 15 خرداد سال آينده خبر داد. بهنام عزيززاده، با اشاره به ركود در بخش ساخت و ساز و به‌تبع آن كاشي و سراميك، اظهار كرد: در حال حاضر اغلب توليدكنندگان با ظرفيت كمتر از 50 درصد كار مي‌كنند كه اين اصلا توجيه اقتصادي ندارد. وي با بيان اينكه به دليل ركود ساخت و ساز كالاهاي كاشي و سراميك در انبارها مانده است، ادامه داد: هيات مديره انجمن ما مديران عامل 11 كارخانه توليدكننده كاشي و سراميك در سراسر كشور هستند و با توجه به جلسه هيات‌مديره جمع‌بندي بر اين شد كه تعطيلي سه‌ماهه كارخانه‌ها با توجه شرايط آنها توصيه شود.  

پياز از موز گران‌تر شد!| رييس اتحاديه ميوه و سبزي‌فروشان با بيان اينكه در حال حاضر هر كيلوگرم پياز در ميادين ميوه و تربار 4000 تومان است، درصورتي كه هر كيلوگرم موز بسته به كيفيت از 2200 تا 3000 تومان فروخته مي‌شود. حسين مهاجران اظهار كرد: به دليل اينكه در سال گذشته پيازهاي توليد شده از كشاورزان خريداري نشد و قيمت آن به دليل عرضه بالا بسيار كاهش يافت آنها اقدام به كاشت كمتر كردند و همين موضوع منجر به كمبود اين محصول در سال جاري شد.  

كاهش توليد عامل گراني حبوبات| معاون سازمان حمايت مصرف‌كنندگان و توليدكنندگان گراني حبوبات را به دليل كاهش توليد به ويژه در زمينه نخود عنوان كرد و گفت: همكاران متولي توليد به موضوع كاهش توليد اذعان دارند و دليل گراني نيز همين است. مصيب محمديان شمالي، با اشاره به گراني حبوبات در هفته‌هاي گذشته اظهار كرد: گزارشاتي در اين زمينه تهيه و به مراجع ذي‌ربط ارايه شده است و گراني به دليل كاهش توليد است كه بايد مورد بررسي قرار گيرد.  

ميوه‌هاي قاچاق امحا مي‌شوند| در پي ورود ميوه‌هاي تابستانه قاچاق به بازار ميوه، رييس سازمان حفظ نباتات اعلام كرد: براساس قانون، ميوه‌هاي قاچاق بايد امحا شوند و به مردم توصيه مي‌شود با توجه به ناشناخته بودن وضعيت اين ميوه‌ها از نظر سلامت و كيفيت، آنها را خريداري و مصرف نكنند. محمدعلي باغستاني ميبدي اظهار كرد: تاكنون پيگيري‌هاي بسياري براي جلوگيري از قاچاق ميوه و محصولات كشاورزي به كشور صورت گرفته است اما همچنان اين پديده شوم وجود دارد و به نظر مي‌رسد عزم ملي براي مقابله با آن در كشور وجود ندارد.  

استقبال ايراني‌ها از نوشيدني‌هاي ارگانيك |استقبال مردم از «اوتما كامبوچا» كه يك نوشيدني پيشگيري‌كننده از سرطان است نشان داده است اين نوشيدني جايگزين مناسبي براي نوشابه‌هاي پر كالري و قند است. آفاق شادماني، مديرعامل مجموعه صنعتي چاي تندرستي دراين‌باره گفته است: ما با سرمايه‌گذاري 10 ميليارد ريالي توانستيم فعاليت خود را با هدف توليد نوشيدني‌هاي سالم و ١٠٠درصد طبيعي و بدون مواد افزودني با نام تجاوي «اوتما كامبوچا» آغاز كنيم. در كنار توليد محصول با قيمت رقابتي مناسب با محصولات وارداتي مشابه، كارآفريني و ايجاد اشتغال پايدار مستقيم و غيرمستقيم از جمله دلايل اصلي توليد محصولات اوتما كامبوچا بوده است. وي با اشاره به اينكه براي توليد اين محصول سه سال كار پژوهشي صورت گرفته است، گفت: با تلاش‌هاي صورت‌گرفته نو شيدني «اوتما كامبوچا» بالاترين نشان‌هاي استاندارد، بهداشت و سلامت و همين طور نشان محصول ارگانيك را گرفته است .

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون