• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3473 -
  • ۱۳۹۴ سه شنبه ۴ اسفند

تشكل‌ها

گوشت گوساله گران نمي‌شود|رييس اتحاديه گوشت گاوي گفت: قيمت گوشت گوساله به صورت مخلوط براي مصرف‌كننده ۳۲ هزار تومان است و اين نرخ تا پايان سال جاري تغييري نخواهد كرد. علي خندان روي جوان با بيان اينكه كمبودي در زمينه دام و گوشت گوساله نداريم، اظهارداشت: درحال حاضر قيمت هركيلوگرم گوشت گوساله به صورت مخلوط براي مصرف‌كنندگان ۳۲ هزارتومان است. قيمت اين نوع گوشت تا پايان سال تغييري نمي‌كند. رييس اتحاديه گوشت گاوي با اشاره به اينكه گوشت در بازار فراوان است، گفت: قدرت خريد مردم هم كاهش داشته است، بنابراين ما با افزايش قيمتي مواجه نخواهيم بود.

نارنگي ۱۱ هزار تومان شد|نارنگي درجه يك با قيمت ۸ تا ۹ هزار تومان درميدان اصلي و ۱۱ هزار تومان در بازار، ركورددار قيمت در مراكز فروش شده است. ميرمحسن محمدي، رييس اتحاديه بارفروشان با اشاره به افزايش قيمت موز در ميدان مركزي تربار افزود: به دليل كم‌باري كشورهاي بزرگ صادر‌كننده موز از جمله فيليپين و افزايش تقاضا و كاهش عرضه قيمت اين ميوه هم‌اكنون در بازار با افزايش قيمت مواجه است. وي قيمت پياز را درميدان مركزي كيلويي دو هزار تومان و با روندي كاهشي اعلام كرد و گفت: سيب زميني تازه درميدان مركزي تربار با قيمت 700 تومان و سيب زميني كهنه 400 تومان عرضه مي‌شود.

ميوه‌هاي قاچاق آلوده هستند|مديركل دفتر ميوه‌هاي گرمسيري و نيمه‌گرمسيري وزارت كشاورزي از معدوم‌سازي بخشي از محموله‌هاي ميوه قاچاق شده به كشور با هماهنگي دستگاه‌هاي متولي خبر داد و گفت: به گمرك پيشنهاد شده كه واردات كوله‌بري متوقف شود تا واردات تحت نظارت كامل قرار گيرد و ساماندهي شود. ابوالقاسم حسن‌پور اظهار كرد: با توجه به اينكه ميوه‌هاي قاچاق از فاصله‌هاي بسيار دور به كشور وارد شده‌اند مسلما براي حفظ و نگهداري آنها از سموم و نگهدارنده‌هاي شيميايي بسياري استفاده شده است كه از اين نظر خطرناك و آلوده هستند.

پرداخت كامل مطالبات چايكاران|رييس سازمان چاي از پرداخت همه مطالبات 136 ميليارد توماني چايكاران در سال جاري خبر داد و گفت: براي نخستين‌بار پس از 15 سال 15 ميليارد و 200 ميليون تومان تسهيلات به‌زراعي به چايكاران پرداخت شد. محمدولي روزبهان اظهار كرد: در سال جاري بيش از 87 هزار تن برگ سبز چاي به ارزش 136 ميليارد تومان از چايكاران خريداري شده كه حدود 19 هزار و 600 تن چاي خشك به توليد رسيد كه همه مطالبات چايكاران در روز گذشته پرداخت شد. وي با بيان اينكه 91 ميليارد تومان از مطالبات سهم دولت و 44 ميليارد تومان نيز سهم كارخانه‌هاي فرآوري چاي بوده است، اما برخي كارخانه‌ها در اين ميان سهم خود را پرداخت نكرده‌اند، افزود: در راستاي جوان‌سازي بته‌ها و باغ‌هاي چاي پرداخت تسهيلات به‌زراعي به چايكاران در دستور كار قرار گرفت؛ به‌گونه‌اي كه حدود 24 هزار نفر چايكار كه متقاضي دريافت اين تسهيلات بودند، پس از تشكيل اين پرونده و انجام مراحل اداري بسته به سطح زير كشت باغات‌شان، توانستند از اين تسهيلات استفاده كنند.

برگزاري نمايشگاه بهاره‌|نمايشگاه فصلي ويژه مايحتاج شب عيد از ۱۲ اسفند ۹۴ در ۵ نقطه پايتخت برپا مي‌شود. اين نمايشگاه از 12 تا 21 اسفند مايحتاج مورد نياز مردم براي شب عيد را در 5 نقطه مصلاي تهران، حكيميه تهرانپارس، بوستان ولايت، پارك ارم و فرهنگسراي خاوران ارايه مي‌كند كه پوشاك و آجيل مهم‌ترين كالاهاي عرضه شده در اين نمايشگاه‌هاست و از تخفيف 5 تا 25 درصدي برخوردار است. همچنين قرار است بخش خصوصي نيز از 8 تا 12 اسفند و 21 تا 27 اسفند به صورت مجزا در مصلاي تهران نمايشگاه فصلي بهاره را برپا كنند.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون