• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱ خرداد
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3482 -
  • ۱۳۹۴ شنبه ۱۵ اسفند

خبر كوتاه

ركوردشكني فدراسيون در لغو مسابقات اسكي
در حالي كه در تقويم فدراسيون جهاني فقط 2 مسابقه بين‌المللي ديگر به ميزباني ايران باقي مانده، فدراسيون اسكي اين دو مسابقه را نيز لغو كرد تا ايران به ركورد لغو ۱۲ مسابقه بين‌المللي در يك فصل دست پيدا كند. اين دو مسابقه شامل رقابت‌هاي اسكي صحرانوردي به ميزباني پيست امام‌زاده هاشم و رقابت‌هاي اسكي آلپاين به ميزباني پيست شمشك بودند. به اين ترتيب فدراسيون اسكي در مجموع ۴ رقابت اسكي آلپاين، ۴ دوره رقابت‌هاي اسكي صحرانوردي و ۴ ميزباني رقابت‌هاي اسنوبرد را در اين فصل لغو كرده است. با لغو اين رقابت‌ها، اخذ ميزباني رقابت‌هاي بين‌المللي در سال‌هاي آينده دشوارتر خواهد شد، علاوه بر اين براي گرفتن اين ميزباني‌ها مبالغي به فدراسيون جهاني پرداخت شده بود كه با لغو آنها، عملا هزينه‌هاي بيهوده‌اي انجام شده كه عايدي براي ايران نداشته است.

بدنسازان ايران در مسابقات آرنولد كلاسيك امريكا
ورزشكاران و قهرمانان رشته‌هاي بدنسازي، فيزيك و بادي كلاسيك ايران براي شركت در رقابت‌هاي بين‌المللي آرنولد كلاسيك وارد ايالت اوهايو در ايالات متحده امريكا شدند. اين ورزشكاران به دعوت رسمي انجمن دوستي مردم امريكا و ايران و براي نخستين بار به صورت گروهي و منسجم به امريكا سفر كردند و قرار است در رشته‌هاي بدنسازي، فيزيك مردان و بادي كلاسيك به رقابت بپردازند و بخت خود را در ميان شركت‌كنندگاني از سراسر جهان بيازمايند. اعضاي اين گروه پس از شركت در اين رقابت‌ها در اوهايو براي شركت در دوره‌هاي آموزشي بدنسازي پيشرفته در دانشگاه ورزش ايالات متحده عازم ايالت آلاباما در جنوب امريكا مي‌شوند. اين دوره‌هاي مهم آموزشي با هدف ارتقاي سطح علمي جامعه ورزش كشور و جلوگيري از بروز خطرات و آسيب‌هاي ورزشي با هماهنگي انجمن دوستي مردم امريكا و ايران برنامه‌ريزي شده است. اعضاي اين گروه در روزهاي جمعه و شنبه به مصاف رقباي خود مي‌روند.

نحسي المپيك لندن همچنان ادامه دارد
سارا تايت، دارنده مدال نقره قايقراني المپيك 2012 لندن به علت سرطان درگذشت. او در سال 2013 به اين بيماري مبتلا شد. با درگذشت او تعداد جانباختگان ورزشكاراني كه در المپيك لندن حضور داشتند به 16 نفر رسيد. اين ورزشكاران به دلايل مختلفي جان‌شان را از دست داده‌اند. برخي آنها به علت مرگ طبيعي درگذشتند، اما بعضي از آنها با خشونت و به طرز ناراحت‌كننده جان خود را از دست دادند. در ميان آخرين ورزشكاراني كه درگذشتند مي‌توان به جاكريت پانيچپاتيكوم، تيرانداز 41 ساله فرانسوي كه به ضرب گلوله كشته شد، اشاره كرد. مادرزن ورزشكار تايلندي عده‌اي را اجير كرده بود تا انتقام قتل دخترش را بگيرند. جاكريت به قتل همسرش متهم بود. همچنين يوليا باليكينا، دونده بلاروسي توسط نامزدش به قتل رسيد و جسد بي‌جانش در جنگل‌هاي مينسك در ميان برگ‌ها و در پلاستيك پيدا شد. عبدالرحمان الترابيلي، كشتي‌گير مصري نيز سرنوشت تلخي داشت. او در دستان ارتش اين كشور طي يك مانور در پورت سايد كه براي حمايت محمد مرسي برگزار مي‌شد، كشته شد. كميل موفات، شناگر فرانسوي و اليس واستين، بوكسور فرانسوي در برخورد دو هلي‌كوپتر جان خود را از دست دادند. اين اتفاق در مانوري در آرژانتين روي داد. در پايان مي‌توان به خودكشي يلينا ايوانچنكو، جودوكار روسي اشاره كرد. او خود را از بالكن آپارتمانش كه در طبقه پانزدهم قرار داشت، پايين انداخت. ايوانچنكو با وجود اينكه يكي از بهترين جودوكاران جهان به حساب مي‌آمد، در المپيك لندن نتوانست مدالي كسب كند.

معافيت فيناليست‌هاي جهاني كشتي از
 دور اول المپيك
اتحاديه جهاني كشتي در هفته جاري قانوني را مصوب كرد كه به موجب آن كليه كشتي‌گيراني كه در سال 2015 فيناليست مسابقات جهاني شده‌اند از حضور در دور اول بازي‌هاي المپيك 2016 ريو معاف شدند. اين اتحاديه بعد از مذاكرات متعددي كه با كميته ملي المپيك و اعضاي هيات رييسه اتحاديه جهاني كشتي داشت به اين نتيجه رسيد و اين قانون را مصوب كرد. براين اساس كليه كشتي‌گيراني كه در جريان مسابقات جهاني سال 2015 فيناليست شدند و در المپيك ريو حضور پيدا مي‌كنند در دور اول مسابقات وارد تشك مسابقه نمي‌شوند. در همين ارتباط نناد لالوويچ، رييس اتحاديه جهاني كشتي اظهار داشت: ما مصمم به انجام قوانين مثبت كشتي در المپيك هستيم و اطمينان داريم اين روش باعث مي‌شود ورزش كشتي به سمت پيشرفت حركت كند. ما اعتقاد داريم جدا كردن قهرمانان فيناليست كمك مي‌كند سطح مسابقات المپيك در رشته كشتي ارتقا پيدا كند كه اين اتفاق هم به سود ورزشكاران است و هم باعث خرسندي هواداران خواهد شد. براساس تصميم گرفته شده قهرماناني كه صاحب مدال طلا در مسابقات جهاني 2105 شده‌اند در بالاي جدول و كشتي‌گيراني كه صاحب مدال نقره‌ شده‌اند در پايين جدول به رقابت خواهند پرداخت و از حضور در دور اول مسابقات معاف هستند، به طوري كه اين كشتي‌گيران تا فينال امكان رويارويي با يكديگر را نخواهند داشت. اتحاديه جهاني كشتي تلاش مي‌كند تا سطح كيفي مسابقات المپيك را باز هم افزايش داده و از طرفي از رويارويي قهرمانان نامي (فيناليست‌هاي مسابقات جهاني 2015) در ابتداي بازي‌هاي المپيك و حذف احتمالي آنها جلوگيري به عمل آورد. براساس اين قانون، اگر كشتي‌گيري در مسابقات جهاني شامل اين قانون شود اما در بازي‌هاي المپيك حضور نداشته باشد نمي‌تواند اين امتياز را به كشتي‌گيري ديگري از كشورش واگذار كند. امسال براي مسابقات انتخابي، رقابت‌هاي جهاني 2015 اين قانون در ايران اجرا شد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون