• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3493 -
  • ۱۳۹۵ يکشنبه ۱۵ فروردين

عدد نوشت

ارزش فاينانس دومين پتروشيمي

پس از بازگشايي فاينانس چيني پتروشيمي مسجدسليمان، فاينانس 9/1 ميليارد يورويي مجتمع در دست ساخت پتروشيمي بوشهر هم بازگشايي شد. غلامرضا مستجاب الدعوه، مديرعامل پتروشيمي بوشهر با بيان اينكه فاينانس 9/1 ميليارد يورويي اين پروژه در دست ساخت پتروشيمي عملي شده و در حال استفاده است، گفت: زمان راه‌اندازي فاز نخست پروژه پايان سال ٩٥ تعيين شده است و بهره‌برداري از كل طرح نيز در سال ٩٧ امكان‌پذير خواهد بود. طرح پتروشيمي بوشهر با ظرفيت سالانه سه ميليون تن محصول شامل واحدهاي اتان، اتيلن، برش‌هاي سه كربنه، متانول، گوگرد، پلي اتيلن سبك و سنگين خطي، اسيد استيك خواهد بود.

افزايش قيمت جهاني طلا در فصل زمستان

طلا با جهش قيمت ۱۶ درصدي در سه ماهه نخست سال ۲۰۱۶ برابر با فصل زمستان گذشته ركورد بهترين عملكرد سه ماهه از سال ۱۹۸۶ تاكنون را شكست. پس از آنكه به دنبال كاهش احتمال افزايش نرخ بهره در امريكا فلز زرد بيشترين افزايش قيمت سه ماهه را در طي حدود 30 سال اخير تجربه كرد، قيمت طلا بدون تغيير در بالاي 1230 دلار باقي ماند. اين در شرايطي بود كه سرمايه‌گذاران در انتظار انتشار آمارهاي بازار كار امريكا بودند. بر اساس اين گزارش، قيمت هر اونس طلا پس از افزايش 6/0درصدي در روز پنجشنبه، ديروز بدون تغييري قابل توجه در رقم 1232 دلار و 10 سنت باقي ماند.

افزايش بودجه 95

عضو كميسيون تلفيق لايحه بودجه از افزايش ۲۵ هزار ميليارد توماني درآمدهاي بودجه سال ۹۵ در كميسيون تلفيق خبر داد. سيدسعيد زمانيان، از افزايش سقف بودجه خبر داد و گفت: اعضاي كميسيون تلفيق پس از بررسي بند و تبصره‌هاي لايحه پيشنهادي دولت درباره بودجه 95 سقف درآمدهاي بودجه سال جاري را 25 هزار ميليارد تومان افزايش داد. وي درباره منابع افزايش اين درآمدها تصريح كرد: محل تامين اين درآمد مختلف است و مصوب شده تا دولت از منابع مختلف اين افزايش درآمدها را داشته باشد، البته 50 درصد اين رقم مربوط به شفافيتي بود‌ كه در لايحه دولت لحاظ نشده بود. به گزارش تسنيم، سقف بودجه پيشنهادي دولت در لايحه بودجه سال جاري 267 هزار ميليارد تومان بود كه كميسيون تلفيق 25 هزار ميليارد تومان به آن اضافه كرد.

افزايش قيمت اقلام مختلف  موادغذايي
گزارش معاونت بازرسي و نظارت اتاق اصناف ايران در مورد برخي اقلام از سراسر كشور حاكي از آن است كه در ۱۱ماه سال۹۴، مواد لبني، قندو شكر، گوشت قرمز، ماكاروني، برنج، تخم مرغ، حبوبات و صيفي‌جات به‌طور ميانگين ۵ تا ۴۷ درصد افزايش قيمت داشت. تعداد كل بازرسي‌ها از صنوف خرده فروشي در سراسر كشور، در 11 ماه منتهي به بهمن 94، در مجموع سه ميليون و 874 هزار و 670 فقره بود كه توسط بازرسان اصناف انجام شده است. از كل بازرسي‌ها 227 هزار و 596 فقره پرونده به ارزش پيشنهادي بيش از 431 ميليارد و 272 ميليون ريال تشكيل و همگي به تعزيرات حكومتي ارجاع شده است.

تورم اسفند ماه

در سالي كه نرخ تورم از سوي مركز آمار ايران 3/11درصد اعلام شد، آب، برق و سوخت با تورم 7/34درصد ركورد گراني را در سال ۹۴ شكست. مركز آمار ايران نرخ تورم در پايان اسفند ماه را با 5/0 درصد كاهش نسبت به ماه قبل 3/11درصد و نرخ تورم نقطه به نقطه در اين ماه را با 4/0 درصد كاهش 5/8درصد اعلام كرد. اعلام تورم 3/11درصدي نرخ تورم از سوي مركز آمار ايران در سال 94 در حالي است كه بررسي جزيي تورم در كشور نشان مي‌دهد، سرفصل آب، برق و سوخت در سال 94 با تورم 7/34درصدي ركورددار گراني در سال گذشته بوده است. آموزش با تورم 5/16درصد، ميوه و خشكبار با تورم 5/15درصد و بهداشت و درمان با تورم 15درصد در رتبه‌هاي بعدي گراني در سال 94 بودند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون