• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3493 -
  • ۱۳۹۵ يکشنبه ۱۵ فروردين

خبر كوتاه

بازگشايي فرودگاه بروكسل
به دنبال توافق جمعه شب اتحاديه‌هاي پليس بلژيك و دولت اين كشور، فرودگاه بين‌المللي زاونتم بروكسل كه پس از حملات 22 مارس تعطيل شده، احتمالا امروز بازگشايي خواهد شد. گفته مي‌شود طبق اين توافق دولت ماشين‌هاي پيشرفته فلزياب در درهاي ورودي مسافران به فرودگاه را تهيه كند و به اين ترتيب تمام افراد مشكوك قبل از ورود به فرودگاه بازداشت مي‌شوند. همچنين پليس تنها افراد را قبل از ورود به هواپيما بازرسي مي‌كند بلكه در تمامي محوطه فرودگاه نيز مورد بازرسي قرار خواهند گرفت.

بحرين خود را پشت فرمول يك قايم مي‌كند
مز لينش، مدير اجرايي عفو بين‌الملل در منطقه خاورميانه و شمال آفريقا در بيانيه‌اي ضمن اينكه آزادي بي‌قيد و شرط زندانيان سياسي بحرين را از رژيم آل خليفه خواستار شد، تاكيد كرد: دولت بحرين كه مخالفان را محدود مي‌كند، خود را پشت مسابقات فرمول يك پنهان مي‌سازد. در ادامه اين بيانيه آمده است، اين مسابقه نگاه‌هاي جهان را از موارد نقض حقوق بشري كه در بحرين انجام مي‌شود، دور كرده است. لينش ادامه داد: پشت اين خودروهاي پرسرعت و ميادين رقابت و پيروزي، دولتي پنهان شده كه با هرگونه مخالفتي مقابله كرده و با افزايش بازداشت‌ها و محدود ساختن چهره‌هاي برجسته فعالان و مخالفان سياسي آنها را سركوب مي‌كند.

اعزام كارشناس به صنعا، رياض وكويت
ولد الشيخ احمد، فرستاده سازمان ملل به يمن در بيانيه‌اي اعلام كرد: ما كارشناسان سياسي سازمان ملل را به صنعا  رياض فرستاده‌ايم تا با هيات‌هاي مرتبط با مذاكرات صلح يمن به همكاري بپردازند. تيم ديگري نيز در مسير خود به كويت است تا مقدمات لازم را با وزارت امور خارجه اين كشور براي ازسرگيري مذاكرات فراهم آورد. شيخ احمد اما تعداد كارشناسان، چگونگي اعزام آنها و مكانيزم كاري‌شان را مشخص نكرد. وي افزود: آمادگي‌ها براي برگزاري مذاكرات صلح يمن با نظارت سازمان ملل در كويت انجام شده است. من از همگان مي‌خواهم فرصت را براي فراهم كردن مكانيزمي جهت بازگشت به انتقال مسالمت آميز و منظم براساس طرح شوراي همكاري خليج فارس و نتايج مذاكرات ملي غنيمت بشمارند و در مذاكرات حضور فعال داشته باشند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون