• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3494 -
  • ۱۳۹۵ دوشنبه ۱۶ فروردين

خاورميانه

آزادي صدها تن از زندان زير زميني داعش
ارتش عراق در جريان نبرد با گروه تروريستي داعش در استان انبار موفق شد تا صدها زنداني را از زنداني زيرزميني متعلق به اين گروه آزاد كند. سربازان ارتش عراق پس از آنكه موفق به بازپس‌گيري بخش‌هايي از شهر هيت شدند، اين زندان را يافته‌اند. يك مقام ارشد پليس گفته است كه در اين زندان نزديك به ۱۵۰۰ نفر نگهداري شد‌ه‌اند.  گروه تروريستي داعش در سال ۲۰۱۴ كنترل اين منطقه را در اختيار گرفت. ارتش عراق و ديگر گروه‌هاي شبه‌نظامي وابسته به ارتش در اين ميان موفق شده‌اند تا بخش‌هايي از مناطق اشغالي توسط داعش را بازپس گيرند. با اين همه مناطقي از شهر هيت همچنان در تصرف اين گروه است. در صورت آزادي كامل هيت، تنها 3 شهر اصلي در انبار باقي مي‌مانند كه در سيطره داعش خواهند بود كه شامل شهرهاي فلوجه، رطبه و قائم مي‌شوند.  همچنين از استان نينوا خبر مي‌رسد مرحله نخست عمليات آزادسازي استان نينوا به پايان رسيده است كه پيش‌بيني مي‌شود در روزهاي آينده، مرحله دوم اين عمليات آغاز شود. يك سرگرد در فرماندهي عمليات نينوا در گفت‌وگو با اسكاي‌نيوز اظهار داشت كه ارتش عراق اكنون منتظر دريافت تجهيزات نظامي بيشتر براي آغاز صفحه دوم عمليات آزادسازي نينوا است. به ويژه كه براي هر مرحله از اين عمليات تجهيزات نظامي و اهداف مشخصي تعيين شده است. وي افزود كه نيروهاي عراقي هنوز در اطراف روستاهاي النصر، صلاحيه وخالديه هستند و هنوز وارد محور جنوبي نشده‌اند با اين وجود خسارات جاني و مالي زيادي به تروريست‌ها وارد كرده‌اند و مناطق آزادشده را به گورستان افراد مسلح تبديل كرده‌اند.

پيشروي در حمص
ارتش سوريه روز گذشته پس از يك هفته از آغاز عمليات آزادسازي شهر تدمر در ريف حمص سوريه، موفق شد شهر قريتين را نيز تحت كنترل بگيرد و رسما اين شهر از دست داعش آزاد شد. ارتش سوريه و متحدانش با پشتيباني هوايي روسيه، از چند محور خط دفاعي داعش را شكستند و وارد شهر شدند. همچنين صدها تروريست داعشي از شهر به سمت شهرك خنيزير متواري شدند. منطقه خنيزيز در شرق شهر القريتين واقع شده است. گزارش‌ها حاكي از آن است كه پيشروي و نوع عمليات ارتش در قريتين شبيه عمليات و تاكتيك‌هاي عمليات آزادسازي شهر تاريخي تدمر بود.
اما در طرف مقابل و از استان حلب خبر مي‌رسد كه طي روزهاي گذشته بيش از سه هزار تن از نيروهاي جبهه نصرت با حملاتي سنگين در تلاش هستند مواضعي كه ارتش سوريه در جنوب غرب استان حلب را به دست آورده اشغال كند و برخي خبرها حاكي از آن است كه تروريست‌ها توانستند شهر عيس را در اختيار بگيرند و ارتش سوريه كه تمركز خود را از استان حلب به حمص تغيير داده مجددا بخشي از نيروهاي خود را به اين منطقه براي باز پسگيري عيس منتقل كرده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون