• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3498 -
  • ۱۳۹۵ شنبه ۲۱ فروردين

گزارش «اعتماد» از استقبال از محمود احمدي‌نژاد

بازي بهاري رييس دولت‌هاي نهم و دهم

  ناهيد مولوي/ «بازي بهاري». اين شايد جدي‌ترين برنامه اين روزهاي مردي باشد كه براي بازگشت به عرصه سياست فعاليت‌هايش را آغاز كرده است. بازي نامعلومي كه او اين روزها آغاز كرده است سوال‌هاي متعددي را به دنبال دارد: «رييس دولت سابق از سفرها و فعاليت‌هاي دوباره‌اش چه هدفي دارد؟» نخستين بار خردادماه سال گذشته بود كه اين مساله به‌طور جدي در رسانه‌ها مطرح شد، همزمان با گردهمايي‌اي كه در دانشگاه ايرانيان برگزار شد. پس از آن اما همه مردان نزديك به او حضور احمدي‌نژاد را تكذيب و اعلام كردند او برنامه‌اي براي رياست‌جمهوري خرداد 96 ندارد. با همه اينها اما برنامه‌هاي احمدي‌نژاد ادامه داشت، از جلساتي كه در ماه رمضان سال گذشته با برخي اصحاب رسانه برگزار و تعدادي از مسوولان سايت‌ها و پايگاه‌هاي خبري همسو با خودش را دعوت كرد و از آنها گزارش كار گرفت و براي‌شان خط و مشي تعريف كرد تا برنامه‌هاي سخنراني در برخي مناطق تهران و شهرستان‌هاي ديگر. به باور برخي مروري بر رفتارها و اقدامات احمدي‌نژاد بعد از اتمام دوره رياستش بر دولت به فرضيه‌هاي بازگشتش
رنگ و بوي جدي مي‌بخشد اما نزديكان او همواره اين مساله را تكذيب مي‌كنند.
سخنراني‌ها و سفرهاي استاني
يكي از مهم‌ترين اقدامات جريان احمدي‌نژاد برگزاري برنامه‌هاي سخنراني و سفرهاي استاني به شهرستان‌هاي مختلف كشور است. با پايان دولت دهم تنها چند ماه بعد احمدي‌نژاد و يارانش ساختمان لادن در خيابان جردن را از دست دادند و از آذر ماه سال 92 بود كه ساختماني در محله ولنجك محل رفت و آمد و تجمع نزديكان او شد؛ ساختماني كه برنامه‌ريزي بسياري از سخنراني‌هايش در آن صورت مي‌گيرد. محمود احمدي‌نژاد در سال‌هاي اخير و با اتمام دوران رياستش بر دولت در برخي مناطق تهران و ساير شهرستان‌ها سخنراني داشت. در تهران مناطق خاصي مورد هدف او بود، شهرري، دروازه دولاب و اين اواخر شهرستان ورامين كه با وجود ندادن مجوز به سخنراني‌اش او در محل حاضر شد و سخنراني كرد. در اين مدت اما او سفرهايي به بيرجند و شهركرد داشت و نوروز امسال را هم طبق سال‌هاي گذشته در جنوب ايران و مناطق جنگي گذراند با اين تفاوت كه امسال سفرش به جنوب همراه با سخنراني بود در حالي كه در سال‌هاي گذشته برنامه خاصي در دستور كارش نبود. با اين وجود احمدي‌نژاد برنامه‌هاي ناكامي هم داشت. در سال گذشته سفر او به گيلان لغو شد و نزديكان او توضيحي هم براي لغو سفر او به رشت ارايه نكردند، همين مساله سبب شد تا برخي به گمانه زني در اين مورد بپردازند و دليل لغو اين سفر را عدم استقبال از او بيان كنند، اتفاقي كه براي احمدي‌نژاد و يارانش بي‌سابقه نبوده است. يك بار ديگر هم با وجود اعلام قبلي و حضور خبرنگاران در امام‌زاده علي اكبر چيذر به دليل كم بودن جمعيت احمدي‌نژاد ترجيح داد تا در اين برنامه شركت نكند.
بزرگ نمايي از برنامه‌ها و ديدارهاي احمدي‌نژاد در فضاي مجازي
شبكه‌هاي اجتماعي و فضاي مجازي اين روزها يك ظرفيت بزرگ براي ايرانيان شمرده مي‌شود. فناوري تلفن‌هاي هوشمند سبب شده است تا مردم حتي در دور دست‌ترين نقاط ايران هم در جريان همه اتفاقات و خبرها قرار گيرند و به جرات مي‌توان گفت اين روزها هيچ خبري از چشم مردم پنهان نمي‌ماند. چنين ظرفيتي براي جريان احمدي‌نژاد اما استفاده ديگري هم دارد. فضاي مجازي به ياري بزرگ‌نمايي‌هاي آنها آمده است. نمونه اين مساله در سفر روز پنجشنبه احمدي‌نژاد به آمل به خوبي روشن بود. رسانه‌هاي نزديك به احمدي‌نژاد گزارش دادند كه 8000 نفر در آمل به استقبال او رفتند تا جايي كه سايت دولت بهار از آن با نام حماسه مردم آمل نام برده و عكس‌هايي را نيز منتشر كرده است. اين درحالي است كه برخي مردم آمل هم نسبت به اين مساله واكنش نشان دادند و در شبكه‌هاي اجتماعي مسائلي را در اين مورد نوشتند، از جمله اينكه همه آن 8000 نفر اهل آمل نبودند و از شهرهاي اطراف نيز براي حضور در اين برنامه شركت كرده بودند.  
اظهارنظرهاي جنجالي با طعم تكذيب
تكذيب يكي از عادت‌هاي نزديكان احمدي‌نژاد است. اين روزها خبرها و اظهارنظرهايي كه از او در فضاي خبري منتشر مي‌شود بعد از 24 ساعت توسط مردان نزديك به او تكذيب مي‌شود، وظيفه‌اي كه برعهده علي‌اكبر جوانفكر است. پيش از انتخابات بود كه پيش‌بيني احمدي‌نژاد در مورد انتخابات هفتم اسفند و شكست اصولگرايان منتشر و مورد توجه قرار گرفت اما يك روز بعد توسط جوانفكر تكذيب شد. اما نكته قبل توجه آنجا بود كه با اعلام نتيجه انتخابات در تهران و شكست سنگين اصولگرايان برخي رسانه‌هاي نزديك به احمدي‌نژاد يادآور شدند كه پيش‌بيني احمدي‌نژاد درست از آب درآمده است. سريال اظهارات جنجالي و تكذيب‌ها همواره در دايره احمدي‌نژاد و يارانش ادامه دارد حتي در سفر اخير او به آمل هم اين ماجرا ادامه داشت. احمدي‌نژاد در پاسخ به اين سوال كه آيا در انتخابات سال 96 نامزد خواهد شد يا نه؟ گفت: شما كار خودتان را بكنيد و ما هم كار خودمان را خواهيم كرد و پيش از اين هم گفته بود كه دليلي براي رد‌صلاحيت خود در انتخابات سال آينده نمي‌بيند. با همه اينها در حاشيه سخنراني شهر آمل علي اكبر جوانفكر در پاسخ به خبرنگاران محلي در اين مورد گفت: بنده بارها گفتم اينجا هم مي‌گويم كه برنامه‌اي براي حضور نداريم. احمدي‌نژاد اظهار مي‌كند و جوانفكر تكذيب، اين هم بخشي از همان بازي‌اي‌ است كه او و حلقه نزديكانش آغاز كرده‌اند، بازي‌اي كه به نظر مي‌رسد مهم‌ترين هدفش اين است كه احمدي‌نژاد را همچنان در صدر اخبار نگه دارد. شايد براي محمود احمدي‌نژاد و يارانش هم پايان اين ماجرا مشخص نيست و تنها بر اساس نقشه راهي كه ميان خودشان طراحي كرده‌اند ادامه مي‌دهند. از يك‌سو براي او برنامه و سخنراني ترتيب مي‌دهند و از سوي ديگر به سياست‌هاي دولت روحاني حمله مي‌كنند و گاهي اتهام‌هاي سنگيني را به نزديكان حسن روحاني وارد مي‌كنند، اين ماجرا تا جايي بالا گرفته است كه شكايت‌هايي نيز عليه آنها در دستگاه قضايي به ثبت رسيده است، همه اينها در حالي است كه احمدي‌نژاد و نزديكانش هم در معرض اتهام‌ها مهمي هستند، اتهام‌هايي كه معاون اولش را راهي زندان كرد و يكي ديگر از نزديكانش هم نزديك به هشت ماه در بازداشت بود اما پس از آزادي در همه برنامه‌ها جزو همراهان او بوده است. در سفر اخير احمدي‌نژاد به آمل هم حميد بقايي در كنار جوانفكر و مرتضي تمدن او را همراهي كردند.
بازي نامعلوم تا كجا ادامه مي‌يابد؟
خبرها و شواهد نشانگر اين است كه تيم احمدي‌نژاد همچنان برنامه‌هايش را ادامه خواهد داد، سخنراني‌هايش در نقاط مختلف ادامه خواهد داشت و نزديكانش هم خط تخريب دولت حسن روحاني را دنبال خواهند كرد. رسانه‌هاي نزديك به احمدي‌نژاد خبرداده‌اند كه 26 فروردين او در ملارد سخنراني خواهد داشت. اينكه اين بازي نامعلوم تا كجا ادامه خواهد داشت و چه هدفي را دنبال مي‌كند هنوز روشن نيست اما به وضوح مشخص است كه در حال‌حاضر جريان احمدي‌نژاد به دنبال اين است كه او را در صدر اخبار ايران زنده نگه دارد حتي اگر به قيمت تكذيب گفته‌ها و برنامه‌هايش تمام شود. در ميان اين بازي شايد نگران‌ترين‌ها اصولگراياني باشند كه روزي پله صعود احمدي‌نژاد به پاستور شدند اما احمدي‌نژاد به آنها وفادار نماند.
احمدي‌نژاد در آمل چه گفت؟
احمدي‌نژاد در پاسخ به پرسش برخي حاضران درباره انتخابات سال 96 گفت: شما كار خودتان را بكنيد ما نيز كار خود را مي‌كنيم. وي همچنين در پاسخ به سوال برخي كه پرسيدند «آيا در بحث برجام پيروز بوديم يا نه؟» اظهار كرد: از مردم بپرسيد، چرا از من مي‌پرسيد؟ مردم بايد بگويند برجام چگونه بوده است. بخشي از صحبت‌هاي احمدي‌نژاد در آمل به شرح زير است:
  در اين جلسه سخن براي طرح فراوان است و سخن از انسان و حقيقت انسان بالاترين است. رهبري فرمودند تبيين خط امام و آرمان‌هاي انقلاب، باورم اين است امروز يكي از ضروري‌ترين اقدامات انقلابي بازتبيين خط امام و آرمان‌هاي انقلاب است و اگر غافل شويم دست شيطان به گونه‌اي تغيير مي‌كند كه هيچ شباهتي به اصل اول نخواهد داشت.
   امروز استعمارگران در دنيا خود را مالك همه‌چيز مي‌دانند، اگر دانش هسته‌اي را همه ملت‌ها استفاده كنند، آلودگي ايجاد نمي‌شود. ملت‌ها نگران نمي‌شوند اما مي‌گويند هيچ‌كس نبايد دانش هسته‌اي را به جاي به كار بردن در كشاورزي و سلامت، به بمب اتم تبديل كند و از آن ابزار كشتار انسان‌ها را بسازد.
   وقتي به زندگي شهدا نگاه مي‌كنيد هركدام يك داستان جذاب و يك شهاب روشنگر است. سرزمين الهي و نوراني ايران هميشه مهد فرهنگ و تمدن انساني و الهي، مهد آزاديخواهي، مهد عدالت‌طلبي، مهد توحيد و مهد انسانيت بوده است. شياطين در طول تاريخ براي زدودن انقلاب از صفحه تاريخ تلاش كردند.
   حاكميت امام عصر حاكميت بعد انساني بر همه روابط انساني است. كساني كه مي‌خواهند ذلت ملت ايران را ببينند، اين آرزو را به گور خواهند برد و به فضل الهي خواب‌شان آشفته است.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون