• ۱۴۰۳ دوشنبه ۳۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3499 -
  • ۱۳۹۵ يکشنبه ۲۲ فروردين

متهم با رضايت مادرش از قصاص نجات يافت

قتل برادر در عصبانيت آني

اعتماد| پسري كه برادرش را در يك درگيري با ضربه چاقو به قتل رسانده بود، با رضايت مادرش از طناب ‌دار نجات يافت.
رسيدگي به اين پرونده از شامگاه 21 بهمن 91 با اطلاع پليس از وقوع قتل در شهر ري آغاز شد. با حضور ماموران در محل مشخص شد دو برادر پس از درگيري با هم وارد كوچه شده‌اند و يكي از آنها با ضربه چاقوي ديگري را به‌شدت مجروح كرد و خود متواري شده است.
با گذشت چند ساعت از حادثه و جان باختن مجروح در بيمارستان، پرونده‌اي با موضوع «قتل عمد» در پليس آگاهي تشكيل شد و تيمي از كارآگاهان مشغول رسيدگي به آن شدند. آنها پس از چهار روز متهم را دستگير كردند. او جواني 27 ساله به نام علي است كه چهار فقره سابقه كيفري در ارتباط با سرقت و استعمال مواد مخدر دارد. او در بازجويي‌ها به كارآگاهان گفت: «من در يك كارگاه جوشكار بودم و تنها زندگي مي‌كردم. هفته‌اي دو بار به خانه سر مي‌زدم. آن روز هم نمي‌خواستم به آنجا بروم اما بايد يكي از وسايل كارم را از آنجا برمي‌داشتم. شب بود. ديدم احمد داد و فرياد مي‌كند. سر همين قضيه با او درگير شدم. احمد گفت بيا در كوچه دعوا كنيم. يك تيغ كاتر برداشت و من هم چاقو برداشتم. به كوچه رفتيم. آنجا درگيري‌مان بالا گرفت. او من را بلند كرد و در جوي آب انداخت. من هم وقتي بلند شدم، چاقو را در پهلويش فرو كردم.»
با ثبت اعترافات متهم، پرونده براي صدور حكم به شعبه دهم دادگاه كيفري استان تهران به رياست قاضي محدباقر قربانزاده ارسال شد. متهم در جلسه نخست رسيدگي، با اعتراف دوباره به قتل از مادرش تقاضاي بخشش كرد. او گفت: «آن روز ناگهان عصباني شدم و با چاقو برادرم را كشتم. نمي‌خواستم اين طور شود.»
با گذشت مادر مقتول از قصاص، متهم از طناب‌ دار نجات يافت و روز گذشته براي دومين بار و از جنبه عمومي جرم در پيشگاه قضات شعبه دهم ايستاد. او در اين جلسه نيز بار ديگر به جرم خود اعتراف و تقاضاي بخشش كرد. قضات در پايان جلسه وارد شور شدند تا حكم نهايي را صادر كنند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون