• ۱۴۰۳ دوشنبه ۳۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3499 -
  • ۱۳۹۵ يکشنبه ۲۲ فروردين

خبر كوتاه

حبس و شلاق در انتظار قماربازان فوتبال
در فضاي مجازي
فارس| رييس پليس فتاي يزد با توجه به شيوع پرونده‌هاي شرط‌بندي فوتبال در فضاي مجازي گفت: برابر ماده 705، قماربازي با هر وسيله‌اي ممنوع است و مرتكبان آن به يك تا شش ماه حبس يا ضربه شلاق محكوم مي‌شوند. سرهنگ حسين رضايي، رييس پليس فتا يزد با بيان اينكه اخيرا پرونده‌هاي شرط‌بندي فوتبال در فضاي مجازي شيوع پيدا كرده است و افراد ساده‌لوح به راحتي طعمه و هدف سركرده‌هاي اين سايت‌ها قرار گرفته و متضرر شده‌اند و از جهتي با عنايت به جرم‌بودن اين موضوع، به تشريح تعدادي از موارد قانوني در برخورد با مجرمان اين جرايم پرداخت. وي گفت: برابر ماده 705 قماربازي با هر وسيله‌اي ممنوع است و مرتكبان آن به يك تا شش ماه حبس يا تا 74 ضربه شلاق محكوم مي‌شوند و در صورت تجاهر به قماربازي به هر دو مجازات محكوم خواهند شد. ماده 708 بيان مي‌دارد كه هر فردي قمارخانه داير يا مردم را براي قمار به آنجا دعوت كند به شش ماه تا دو سال حبس يا از سه ميليون تا 12 ميليون ريال جزاي نقدي محكوم مي‌شود.

واژگوني پرايد براي پنج مسافر حادثه آفريد
فارس| واژگوني پرايد در محور گرمه خراسان شمالي سبب حادثه‌ديدن پنج مسافر شد. سيدمصطفي مرتضوي، سخنگوي سازمان امداد و نجات با اشاره به مهم‌ترين حوادث جاده‌اي شبانه‌روز گذشته گفت: يك دستگاه خودروي پژو در 405 ساعت هفت صبح امروز در محور اردبيل پارس‌آباد در منطقه روستاي بران سبب بروز حادثه شد. وي با بيان اينكه پنج مسافر در اين حادثه دچار آسيب شدند، افزود: برخورد كاميون بنز با پيكان در محور سوادكوه مازندران سبب آسيب سه مسافر شد كه بلافاصله نيروهاي امدادي در محل حاضر شده و اقدامات لازم را انجام دادند. ساعت 10:27 صبح امروز نيز در محور گرمه ـ‌ رباط قره‌بيل در خراسان شمالي واژگوني پرايد سبب حادثه ديدن پنج مسافر شد و همه پنج مسافر حادثه‌‌ديده با اقدامات هلال‌احمر از مرگ نجات يافتند. همچنين واژگوني موتوسيكلت در محور هرمزگان ـ خمير سبب حادثه ديدن دو مسافر شده و واژگوني يك دستگاه هايلوكس در محور ايرانشهر ـ‌ بزمان سيستان و بلوچستان نيز آسيب چهار مسافر را به همراه داشته است كه در همه اين عمليات‌ها نيروهاي امدادي سعي كرده جهت نجات جان مسافران اقدامات لازم را انجام دهد.

پنج روستاي نهبندان خراسان جنوبي صاحب مدارس بركت شدند
روستاهاي محروم شهرستان نهبندان در استان خراسان جنوبي صاحب پنج مدرسه بركت شدند. اين مدارس كه 24 كلاس درس دارد در روستاهاي سهيل‌آباد، ميغان، چاهداشي، سوشف و خونيك سفلي ساخته شده‌اند. پيش از اين روستاي چاهي از توابع نهبندان نيز صاحب يك مدرسه بركت با چهار كلاس درس شده بود. در سال 1386 همزمان با تاسيس بنياد بركت وابسته به ستاد اجرايي فرمان حضرت امام(ره)، رهبر معظم انقلاب به مسوولان اين نهاد توصيه كردند كه يك‌هزار مدرسه براي يك‌هزار روستاي محروم كشور توسط اين بنياد ساخته شود. مدارس بركت كه هديه رهبر معظم انقلاب به دانش‌آموزان مناطق محروم كشور تلقي مي‌شود پس از بهره‌برداري در اختيار وزارت آموزش و پرورش قرار مي‌گيرد. بنياد بركت پيش از اين 16 مدرسه شامل 79 كلاس درس در روستاهاي شهرهاي قائن، بيرجند، فردوس، نهبندان، زيركوه، بشرويه و طبس در استان خراسان جنوبي ساخته است. اين مدارس در روستاهاي محروم و كم‌تر توسعه‌يافته شهرهاي بيرجند، دريمان، قائن و نهبندان تاسيس شده و شرايط آموزشي اين مناطق را بهبود بخشيده است. اين مدارس منطبق با استانداردهاي ساخت اماكن آموزشي ساخته و با تجهيرات مناسب كمك آموزشي تجهيز مي‌شوند. در حال حاضر بالغ بر 61 هزار دانش‌آموز در بيش از يك‌هزار روستا و منطقه محروم كشور از خدمات مدارس بركت برخوردارند.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون