• ۱۴۰۳ جمعه ۶ مهر
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3504 -
  • ۱۳۹۵ شنبه ۲۸ فروردين

عدد نوشت

افزايش واردات نفت كره جنوبي از ايران

واردات نفت كره جنوبي از ايران در سومين ماه سال جاري ميلادي با رشد ۸۱ درصدي به ۲۴۴ هزار و ۲۴۰ بشكه در روز رسيد. آمار منتشر شده از سوي گمرك كره جنوبي نشان داد واردات نفت اين كشور از ايران در سومين ماه سال جاري ميلادي 81 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشته است. پالايشگاه‌هاي كره جنوبي در مارس سال جاري يك ميليون و 32 هزار و 938 تن معادل 244 هزار و 240 بشكه در روز نفت از ايران وارد كرده‌اند. اين رقم براي مدت مشابه سال قبل 570 هزار و 338 تن اعلام شده بود. بر اساس اين گزارش كل واردات نفت كره جنوبي از ايران در سه ماهه نخست سال جاري ميلادي دو ميليون و 956 هزار و 497 تن بوده است كه اين رقم با رشد 111 درصدي نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شده است. كره جنوبي در سه ماهه نخست سال ميلادي گذشته يك ميليون و 401 هزار و 138 تن نفت از ايران وارد كرده بود.

رشد معاملات فرابورس

ارزش معاملات بازار فرابورس ايران در هفته‌اي كه گذشت با افزايش ۷۶ درصدي همراه بود. در هفته سوم معاملاتي امسال تعداد يك ميليارد و 518 ميليون ورقه بهادار به ارزش 10 هزار و 619 ميليارد ريال در 156 هزار نوبت در بازارهاي فرابورس ايران دادوستد شد كه اين آمار بيانگر افت 3 درصدي حجم و رشد 76 درصدي ارزش معاملات اين بازار در مقايسه با هفته قبل خود است. همچنين در اين مدت معاملات بازار اول فرابورس تغيير چنداني نسبت به هفته قبل خود نداشت و 190 ميليون ورقه بهادار به ارزش 387 ميليارد ريال مورد مبادله قرار گرفت؛ در بازار دوم نيز 689 ميليون ورقه بهادار به ارزش دو ميليارد و 340 ميليون ريال داد و ستد شد كه افت اندكي در مقايسه با هفته گذشته داشت.

حجم قراردادهاي
ايران و ايتاليا  

نايب‌رييس اتاق بازرگاني و صنايع و معادن ايران با بيان اينكه ايران و ايتاليا هفت ميليارد يورو قرارداد تجاري امضا كردند، گفت: هر يك ميليارد يورو سرمايه‌گذاري صد هزار شغل ايجاد خواهد كرد. محمدرضا انصاري گفت: شش قرارداد روز سه‌شنبه هفته جاري و ۱۲ قرارداد روز چهارشنبه ميان ايران و ايتاليا به ارزش هفت ميليارد يورو امضا شده است؛ اين قراردادها بيشتر در حوزه‌هاي نفت و گاز، نساجي، حمل و نقل و فناوري بوده است. وي با بيان اينكه بيمه ساچه ايتاليا اعلام كرد چهار ميليارد يورو را پوشش مي‌دهد، افزود: اين اقدام مهمي بود و در واقع، بيمه‌ها بايد بانك‌ها را پوشش دهند تا بانك‌ها وام دهند و در ايران سرمايه‌گذاري صورت گيرد؛ بر اين اساس، هر يك ميليارد يورو سرمايه‌گذاري صد هزار اشتغال در كشور ايجاد مي‌كند و توسعه اقتصادي و رفاه مردم را در پي خواهد داشت.

تعداد كشورهاي با
رشد اقتصادي بيش از ايران  

صندوق بين‌المللي پول با بررسي رشد اقتصادي ۱۹۰ كشور جهان در سال گذشته اعلام كرد رشد 32درصدي اقتصاد ايران در اين سال كمتر از ۱۶۶ كشور بوده است. جديدترين آمار منتشر شده از سوي صندوق بين‌المللي پول نشان مي‌دهد 166 كشور جهان از نظر رشد اقتصادي در سال گذشته از ايران سبقت گرفته‌اند. اين نهاد بين‌المللي با بررسي رشد اقتصادي در 190 كشور جهان در سال 2015 ايران را در رتبه 167 از اين نظر قرار داده است. 23 كشور در اين سال رشد كمتري نسبت به ايران داشته‌اند. رشد اقتصادي ايران در اين سال تنها 032/0 درصد اعلام شده است. ايران در سال پيش از آن رشد اقتصادي 343/4 درصدي را تجربه كرده و در رتبه 62 جهان از اين نظر قرار گرفته بود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون