• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3518 -
  • ۱۳۹۵ سه شنبه ۱۴ ارديبهشت

رهبر معظم انقلاب اسلامي در ديدار رييس‌جمهوري كره جنوبي:

دولت كره‌جنوبي دولت مساعد و همراهي است

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، رهبر معظم انقلاب اسلامي عصر ديروز (دوشنبه) در ديدار خانم «پارك گئون هي» رييس‌جمهوري كره جنوبي، با اشاره به نگاه مثبت جمهوري اسلامي ايران به افزايش همكاري با كشورهاي آسيايي، «ارتباطات مستمر و پايدار ميان ايران و كره‌جنوبي» را براي هر دو كشور مفيد خواندند و تاكيد كردند: تفاهم‌ها و قراردادها بين دو كشور بايد به‌گونه‌اي منعقد شوند كه عوارض خارجي و تحريم‌ها روي آنها اثر منفي نگذارد، زيرا شايسته نيست كه روابط كشورهايي همچون ايران و كره جنوبي، تحت تاثير و اراده امريكا باشد.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي همكاري و تبادل تجربيات در بخش‌هاي گوناگون علمي، فناوري، سياسي، اجتماعي و امنيتي را به نفع هر دو كشور خواندند و گفتند: ما در سياست خارجي تمايل بيشتري در نگاه به آسيا به دليل برخورداري از مشتركات فرهنگي و تاريخي داريم و بر همين اساس معتقديم امكان تفاهم، توافق و همكاري با اين كشورها از جمله كره‌جنوبي كه جزو كشورهاي پيشرفته آسياست، بيشتر است.
رهبر انقلاب با اشاره به مشكلات مهم امنيتي موجود در منطقه و جهان، خاطرنشان كردند: اگر با خطر تروريزم و ناامني، برخورد حقيقي و صحيح نشود، علاج آن در آينده دشوارتر خواهد شد و هيچ كشوري در برابر اين خطر، مصونيت نخواهد داشت.
ايشان با اشاره به تقسيم‌بندي تروريزم به دو نوع «خوب» و «بد» از سوي امريكايي‌ها گفتند: امريكا، شعار مبارزه با تروريزم مي‌دهد اما در عمل، صادقانه برخورد نمي‌كند، در حالي كه تروريزم در هر شكلي، بد و براي ملت‌ها و امنيت كشورها خطرناك است، زيرا بدون وجود امنيت، پيشرفت مطلوب رخ نخواهد داد.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي در خصوص همكاري‌ها و توافق‌هاي دو كشور، به مساله اولويت‌ها در همكاري‌هاي دو جانبه اشاره كردند و افزودند: امكان شكل‌گيري همكاري‌هاي سودمند بين ايران و كره‌جنوبي وجود دارد اما اولويت‌هاي ما در همكاري، فقط موضوع تجارت و دادوستد نيست بلكه بايد قراردادهايي بسته شود كه مورد نياز ايران در بخش‌هاي زيرساختي و اقتصاد عمومي باشد.
رهبر انقلاب، تاثيرنپذيرفتن تفاهم‌ها و توافق‌هاي دو كشور از عوارض خارجي را يكي از الزامات اساسي در همكاري‌هاي دو كشور برشمردند و تاكيد كردند: نبايد روابط ايران و كره‌جنوبي وابسته به تحريم‌ها و تحت نفوذ و غرض‌ورزي امريكا قرار بگيرد، بلكه بايد ارتباطات دو كشور، «مستمر، پايدار، قوي و صميمي» باشد.
ايشان با اشاره به سابقه نسبتا طولاني اما همراه با فراز و نشيب روابط دو كشور، خاطرنشان كردند: خوشبختانه اكنون دولت كره‌جنوبي، دولت مساعد و همراهي است و ايران نيز از ظرفيت‌هاي فراواني همچون برخورداري از نيروي انساني جوان، با استعداد و تحصيلكرده براي افزايش همكاري‌هاي پايدار برخوردار است.  در اين ديدار كه آقاي روحاني، رييس‌جمهور نيز حضور داشت، خانم «پارك گئون هي» رييس‌جمهوري كره جنوبي، سفر به تهران را فرصتي ارزشمند براي توسعه روابط دوجانبه و افزايش اعتماد متقابل خواند و گفت: ما در دوران تحريم نيز سعي كرديم تا آنجا كه مي‌توانيم به حضور خود در ايران ادامه دهيم.
رييس‌جمهوري كره جنوبي، ايران را برخوردار از ظرفيت نيروي انساني كارآمد و موثر و موقعيت جغرافيايي استثنايي دانست و افزود: اميدواريم در آينده روابط دو كشور به‌ويژه در بخش اقتصادي توسعه پيدا كند.
خانم «پارك گئون هي» با اشاره به نظرات رهبر انقلاب اسلامي در خصوص توسعه اقتصادي ايران و نيز تاكيدات ايشان بر توسعه علمي، اقتصادي و صنعتي مبتني بر خودكفايي، گفت: اطمينان دارم كه تاكيدات شما بر توسعه و رشد اقتصادي ايران، آينده بسيار خوبي را براي كشورتان رقم خواهد زد و ما نيز آماده افزايش همكاري در بخش‌هاي مختلف نظير محيط زيست، علوم و فناوري و اقتصاد هستيم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون