• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3518 -
  • ۱۳۹۵ سه شنبه ۱۴ ارديبهشت

ناطق نوري:

جامعه اسلامي از دينداران دين ناشناس ضربه مي‌خورد

علي‌اكبر ناطق نوري با تاكيد بر اينكه دينداري غير از دين‌شناسي است گفت: مشكل دنياي اسلام از صدر اسلام تاكنون اين بوده و هست كه به موضوع دينداري پرداخته مي‌شود اما به دين‌شناسي توجه نمي‌شود و بسياري از مسلمانان ديندار دين ناشناس هستند.
 به گزارش ايسنا علي اكبر ناطق نوري، عضو مجمع تشخيص نظام در مراسمي كه به مناسبت بزرگداشت روز معلم و شهادت آيت‌الله مطهري در دانشكده الهيات و معارف اسلامي دانشگاه تهران برگزار شد، اظهاركرد: يكي از دغدغه‌هاي بزرگ و جدي استاد مطهري نسبت به دين، جامعه اسلامي و جهان اسلام اين بود كه چرا جامعه اسلامي در طول تاريخ گرفتار غفلت از فهم و شناخت دين شده است. وي با اشاره به اينكه شهيد مطهري داراي ابعاد گوناگون، متنوع و متعددي بودند كه ساعت‌هاي گوناگون و سال‌ها مي‌توان در مورد زواياي مختلف شخصيت ايشان سخن گفت، تصريح كرد: ‌شخصيت شهيد مطهري جامع‌الاطراف بود و نگاهي وسيع و گسترده در همه زمينه‌هاي مربوط به دين
 اسلام داشتند.
 ناطق نوري با اشاره به اينكه پيامبر(ص) در صدر اسلام فرصت تبيين دين‌شناسي را براي مردم پيدا نكردند، افزود: اين موضوع سبب شد تا اسلام از مسير اصلي منحرف شود چون دينداري بود، اما شناخت دين نبود. اين عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام خاطرنشان كرد: نخستين ضرري كه دين ناشناسي به دين واردمي‌كند اين است كه هر چه رنگ و بوي دين در جامعه داشته باشد توسط جامعه پذيرفته مي‌شود. يعني هر كس فرياد و نداي دين سر دهد به دنبالش مي‌رود و از اينجاست كه فرقه‌هاي مذهبي به وجود مي‌آيد يعني دچار انشقاق و انشعاب در دين مي‌شويم.
 رييس دفتر بازرسي مقام معظم رهبري با اشاره به سوابق تاريخي حضرت علي(ع) و حضورشان در جنگ‌هاي مختلف در كنار پيامبر(ص) و همچنين پيشينه رفتاري معاويه به سابقه خانوادگي او اشاره كرد و گفت: هميشه برايم سوال بود چطور مي‌شود كه معاويه آنقدر در بين مردم مقدس مي‌شود كه وقتي به مردم مي‌گويد به جاي جمعه چهارشنبه براي نماز جمعه بيايند مردم به راحتي مي‌پذيرند؛ چون او را مرتبط با وحي مي‌دانند سخن او را مصلحت مي‌شمارند و به بركت انقلاب فهميدم ريشه اصلي اين اتفاق دين ناشناسي در مردم است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون