• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3518 -
  • ۱۳۹۵ سه شنبه ۱۴ ارديبهشت

عدد نوشت

سهم قاچاقچيان از بازار عينك

حمید ثابت‌قدم، رييس اتحاديه صنف سازندگان و فروشندگان عينك تهران با گلايه از تعرفه بالاي عينك گفت: نزديك به 70 درصد از عينك هاي موجود در بازار قاچاق هستند. وي افزود: در این گونه مراکز ما هیچ گونه نظارتی از لحاظ قیمت و اصالت کالا نداریم که همین امر سبب شده تخلفات زیادی صورت بگیرد.وی با اشاره به تعرفه عینک گفت: سال گذشته تعرفه عینک آفتابی 32 درصد  و عینک طبی 20 درصد بود که با پیگیری‌های این اتحادیه این رقم به 20 و 4 درصد رسیده است. اما نکته جالب اینجاست تعرفه واردات کالایی مثل ساعت 4 درصد است یا اینکه عینک آفتابی را جزو کالای لوکس قرار دادند و تعرفه آن را با مبلمان یکی کرده‌اند. در حالی که  در تمام دنیا عینک آفتابی جزو کالاهای محافظت از چشم محسوب می‌شود.وی افزود: با میزان اشعه UV که در کشور وجود دارد عینک آفتابی جزو ملزومات زندگی تمام مردم کشور است. این در حالی است که بازار عینک‌های آفتابی قلابی رونق فراوانی دارد و عینک تقلبی ضررهای زیادی به چشم می‌زند.ثابت قدم در مورد لنزهای طبی گفت: متاسفانه در این نوع لنز تخلفاتی صورت می‌گیرد به طوری که لنز را بدون جلد و مارک به مشتری تحویل می‌دهند. پیشنهاد ما به مردم این است که برای آسیب نرسیدن به چشم‌های‌شان فقط از واحدهای دارای مجوز عینک‌های خود را تهیه کنند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف شکایات خودشان را به این اتحادیه اطلاع دهند.

 

رتبه ايران در رعايت حقوق مصرف كنندگان

دبیر شورای عالی فضای مجازی گفت: طبق اعلام مؤسسات بین‌المللی، ایران بین 131 کشور رتبه صد و یازدهمین در رابطه با رعایت حقوق تولیدکنندگان آثار و مالکیت فکری را دارد که نگران‌کننده است.  ابوالحسن فیروزآبادی  با بیان اینکه ایران بین 131 کشور رتبه 111 در زمینه رعایت حقوق مالکیت فکری و پدیدآورندگان آثار را دارد، گفت: این آمار نگران‌کننده است و باید مورد آسیب‌شناسی قرار گیرد.  در حالی که در اقتصادهای توسعه‌یافته حدود 80 درصد دارایی‌ها نامشهود هستند در ایران نیز باید توجه به مالکیت فکری به عنوان یکی از موضوعات اساسی در اقتصاد مدنظر قرار گیرد.وی گفت: یکی از مواردی که در کشور باید مورد توجه قرار گیرد شکاف اطلاعات است. اگرچه در دولت یازدهم قانون دسترسی آزاد ایرانی‌ها به اطلاعات در مجلس به تصویب رسید و تلاشی است برای حداکثری کردن دسترسی به اطلاعات اما هنوز شاخص‌های‌مان در این باره خوب نیست.

 

افزايش صادرات گاز روسیه به اروپا

شرکت گازی گازپروم روسیه از افزایش 20 درصدی صادرات گاز خود به اروپا در چهارماهه نخست سال جاری خبر داد. الکسی میلر، مدیر کل شرکت گاز دولتی گازپروم روسیه، روز گذشته اعلام کرد صادرات گاز این شرکت به اروپا  در چهار ماه نخست سال جاری 8/19 درصد افزایش یافته است. بنا به اعلام این شرکت که بزرگ ترین شرکت گازی جهان محسوب می شود، یکی از کشورهای اروپایی که در این مدت بیشترین افزایش واردات گاز از روسیه را داشته است انگلیس بوده به گونه‌ای که واردات گاز انگلیس از روسیه افزایش 126 درصدی را تجربه کرده است. پیشتر یکی از مقامات ارشد شرکت گازپروم پیش‌بینی کرده بود که صادرات گاز این شرکت به اروپا به 160میلیارد متر مکعب برسد.
 

پيش بيني نرخ رشد اقتصادی

وزیر دادگستری گفت: در پسابرجام، ایران در زمینه توسعه و رشد اقتصادی جزو کشورهای بسیار مساعد و جذاب برای سرمایه‌گذاری پیش‌بینی می‌شود که دارای رشد اقتصادی بیش از 6 درصد است.حجت‌الاسلام پورمحمدی اظهار داشت: اقتصاد دانش‌بنیان به عنوان یکی از ارکان اقتصاد مقاومتی جایگاه مناسبی در اقتصاد کشور پیدا کرده و امسال نیز با همکاری دولت و مجلس بودجه مناسبی به این بخش اختصاص یافته است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون