• ۱۴۰۳ سه شنبه ۸ خرداد
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3518 -
  • ۱۳۹۵ سه شنبه ۱۴ ارديبهشت

ژنرال‌هاي سينما جمع شدند

ادامه اكران فيلم‌هاي پرفروش

نخستين نشست مشترك اعضاي هيات‌مديره و مديرعامل خانه سينما با اعضاي شوراي صنفي نمايش روز گذشته برگزار شد. ژنرال‌هاي سينما جمع شده بودند تا مصايب و مصالح سينما را با هم حل كنند. همه بودند. نمايندگان تهيه‌كنندگان، سينماداران، كارگردانان، خانه سينما و نماينده وزارت ارشاد. بعد از پديده استقبال مردم از فيلم‌هاي روي پرده سينماها، اصلي‌ترين مساله مورد بحث در اين جلسه برنامه اكران فيلم‌ها بود. همايون اسعديان به عنوان رييس شوراي صنفي نمايش در اين باره گفت: «هدف آيين‌نامه شورا درباره اكران حفظ عدالت براي كل سينماي ايران است و نه يكي دو فيلم خاص. زيرا ميزان توليد با شرايط اكران در سينما برابر نيست و در بهترين حالت هر سال مي‌توانيم 60 فيلم را نمايش بدهيم در حالي كه دست‌كم 80 فيلم در سينما توليد مي‌شود، دوستان در نگارش آيين‌نامه متوجه بوده‌اند كه همه فيلم‌ها امكان اكران داشته باشند. اينكه هيچ فيلمي نمي‌تواند بيش از 10 هفته روي اكران بماند تنها به اين دليل است كه در غير اين صورت ممكن است فيلم‌هاي ديگري همچنان در نوبت اكران باقي بمانند و در اين صورت چه كسي پاسخگوي آن آثار خواهد بود؟»
وي ادامه داد: «ما به عنوان اعضاي شورا مي‌دانيم مورد اتهام قرار مي‌گيريم كه با آيين‌نامه خود نمي‌گذاريم بعضي فيلم‌ها فروش كند، به بعضي فيلم‌ها لطمه وارد مي‌شود و... اما مساله اينجاست كه ما كل سينما را مي‌بينيم و مي‌دانيم خيلي اميدواركننده است كه بعضي فيلم‌هاي نوروزي امسال همچنان بعد از 10 هفته اكران فروش بالايي دارند و اگر به اندازه كافي سالن مي‌داشتيم، اين آثار تا چند هفته آينده هم مي‌توانستند پرفروش باقي بمانند اما در شرايط فعلي در صورت ادامه اكران اين فيلم‌ها، امكان اكران از چند فيلم ديگر را خواهيم گرفت. » در عين حال رضا ميركريمي در پاسخ گفت: «من به عنوان يك عضو كوچك خانه سينما از شوراي صنفي نمايش هيچ توقعي به جز فكر كردن به كلان سينما ندارم و به عنوان كسي كه فيلم ساخته‌ام و در صف اكران هستم انتظار دارم كه اين شورا ملاحظه شخص من را هم به عنوان مديرعامل خانه سينما نكند. چه برسد به افراد ديگر. اين دوره، دوره ‌گذاري است كه طي خواهد شد و ان‌شاء‌الله ما شاهد آن خواهيم بود كه ناوگان نمايشي‌مان افزايش پيدا كند. گزارش‌هاي زيادي از پروژه‌هاي سالن‌هاي در حال ساخت داريم و شايد ظرف يكي دو سال آينده بتوانيم به ظرفيت نسبتا مطلوبي برسيم. بايد لاجرم در اين دوره كه با كمبود صندلي مواجه هستيم.»
در پايان جلسه رضا ميركريمي به چند پرسش خبرنگاران پاسخ داد. اين كارگردان سينما در پاسخ به اين پرسش كه نظر او درباره تاثير پخش تيزر فيلم‌هاي سينمايي در شبكه‌هاي ماهواره‌اي و فروش بالاي فيلم‌ها در سال جاري چيست، بيان كرد: من با شما موافقم اما چه بگويم!؟

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون