• ۱۴۰۳ دوشنبه ۲۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3522 -
  • ۱۳۹۵ دوشنبه ۲۰ ارديبهشت

چهره‌ها- خبرها

رابطه  محرمانه با عربستان

رييس سابق موساد با بيان اينكه روابط استراتژيك ميان اسراييل و عربستان به صورت محرمانه ادامه خواهد داشت، بزرگ‌ترين خطر براي اسراييل را ادامه نزاع با فلسطيني‌ها عنوان كرد. به گزارش (ايسنا)، به نقل از روزنامه مستقل راي اليوم، تامير باردو، رييس سابق موساد در سخنراني خود در دانشگاه هاروارد تصريح كرد: روابط ميان عربستان و اسراييل بدون حل مساله فلسطين بهبود نخواهد يافت اما روابط استراتژيك به صورت محرمانه و با سطوحي پايين‌تر ادامه خواهد داشت. وي همچنين با هشدار نسبت به رسيدن درگيري‌ با فلسطينيان به نقطه غيرقابل بازگشت گفت: بزرگ‌ترين خطر براي اسراييل ادامه نزاع با فلسطيني‌ها است با گذر زمان فرصت تشكيل دو كشور نيز دور‌تر شود و چه بسا ديگر قابل اجرا نباشد. وي همچنين نسبت به حملات ائتلاف تحت امر امريكا عليه داعش ابراز بدبيني كرده و گفت: متاسفانه ما در حال حاضر عليه داعش هيچ پيروزي را رقم نمي‌زنيم. اين مقام سابق رژيم صهيونيستي درباره آتش‌بس در سوريه نيز گفت: بازگشت سوريه به قبل از آغاز بحران نيازمند آن است كه 200 تا 300 ميليارد دلار وجود داشته باشد و اين مبلغ وجود ندارد و به همين دليل سوريه در وضعيت نزاع داخلي باقي خواهد ماند مگرآنكه راه‌حلي خارج از صندوق بحران اقتصادي در منطقه پيدا شود.


تاريخ منطقه را خوب مي‌دانيم

هماهنگ كننده ويژه سازمان ملل در روند صلح خاورميانه ضمن مخالفت با طرح بنيامين نتانياهو درباره برگزاري كنفرانسي درباره «تاريخ يهوديت» براي كارمندان سازمان ملل، اعلام كرد كه كارمندان سازمان ملل به خوبي با تاريخ منطقه آشنا هستند. به گزارش (ايسنا)، به نقل از مركز اطلاع‌رساني فلسطين، بنيامين نتانياهو، نخست وزير رژيم صهيونيستي روز شنبه در واكنش به مصوبه اخير نهاد علمي، فرهنگي و آموزشي سازمان ملل متحد (يونسكو) درباره مسجد مبارك الاقصي از تصميمش براي برگزاري كنفرانسي درباره آموزش «تاريخ يهوديت» به كارمندان سازمان ملل خبر داد. در همين راستا، نيكولاي ملادينف، با به تمسخر گرفتن اين اظهارات تاكيد كرد كه كارمندان اين سازمان به خوبي با تاريخ منطقه و ملت‌ها و اديان مختلف آن آشنا هستند. وي افزود: اگر كسي بخواهد چنين دعوتنامه‌اي ارسال كند، بايد آن را به نشاني پاريس و براي نمايندگان كشورهاي عضو سازمان يونسكو بفرستد. گفتني است كميته اجرايي يونسكو ماه گذشته با صدور قطعنامه‌اي تجاوزات و اقدامات غيرقانوني رژيم صهيونيستي را كه موجب هتك حرمت مقدسات فلسطين و سلب آزادي عبادت فلسطينيان به ويژه در مسجد الاقصي مي‌شود، به‌شدت محكوم كرد كه اين مساله خشم مقامات صهيونيستي را در پي داشت و نتانياهو ضمن انتقاد از اين قطعنامه مدعي شد كه يونسكو پيوند تاريخي قوم يهود با مسجدالاقصي را ناديده گرفته است و بايد كنفرانسي براي آموزش تاريخ يهود به كاركنان سازمان ملل برگزار كرد.

تنها در صورت تهديد ارضي از سلاح اتمي استفاده مي‌كنيم

«كيم جونگ اون» رهبر كره شمالي گفته است تا زماني كه به تماميت ارضي اين كشور تجاوز نشود، از تسليحات هسته‌اي استفاده نمي‌كنند. به گزارش فارس به نوشته رويترز، خبرگزاري حكومت كره شمالي خبر داد رهبر اين كشور تمايل دارد با كشورهايي كه نسبت به آن متخاصم بودند، روابط خود را عادي كند. وي در گزارشي براي كنگره حزب حاكم اين كشور تصريح كرد، كره شمالي صادقانه تعهدات خود براي عدم اشاعه تسليحات هسته‌اي و تلاش براي پايان دادن به ساخت اين تسليحات را در جهان، به كار مي‌گيرد. كيم جونگ اون افزود «به عنوان يك حكومت مسوول داراي سلاح‌هاي هسته‌اي، جمهوري ما هيچ سلاح هسته‌اي را به كار نمي‌گيرد مگراينكه از جانب هر نيروي متخاصم و متهاجمي با تسليحات هسته‌اي به تماميت ارضي‌اش تجاوز شود. »وي ادامه داد، حكومت كره شمالي روابط خود را با كشورهايي كه با احترام نسبت به تماميت ارضي‌اش و همچنين با دوستي برخورد مي‌كنند، روابطش را عادي كرده و توسعه مي‌بخشد. رهبر كره شمالي خواستار افزايش روابط با كره جنوبي و كنار گذاشتن سو‌ء برداشت‌ها و بي‌اعتمادي‌ها شد. با آغاز سال نوي ميلادي، كره شمالي چندين آزمايش موشكي و هسته‌اي انجام داد كه با انتقاد شديد كره جنوبي، ‌امريكا و برخي كشورهاي منطقه مواجه شد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون