• ۱۴۰۳ جمعه ۲۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3522 -
  • ۱۳۹۵ دوشنبه ۲۰ ارديبهشت

احتمالا متهم دچار بيماري اعصاب و روان است

قتل پدر و مادر با ضربه‌هاي گلدان

اعتماد| پسري مبتلا به بيماري رواني، پدر و مادر خود را به قتل رساند. او در بازجويي‌ها مدعي شد كه در كودكي شاهد خودكشي مادر و خواهرش بوده و روز حادثه، به دليل توهم دست به قتل زده است.
رسيدگي به اين پرونده از 31 فروردين 93 با كشف جسد زن و مردي مسن در خانه شان آغاز شد. با حضور ماموران كلانتري 122 دربند در محل حادثه، فرزندان مقتولان به آنها مراجعه كردند و گفتند: «امروز هرچقدر به گوشي پدر و مادرمان زنگ زديم جواب ندادند. نگران‌شان شديم براي همين خودمان را به خانه شان رسانديم اما با جسدشان روبه‌رو شديم. يكي از برادران ما كه به بيماري رواني مبتلاست همراه آنها زندگي مي‌كرد. ما فكر مي‌كنيم اين قتل‌ها كار او باشد.»
با ثبت اظهارات فرزندان مقتول و همزمان با انتقال اجساد به پزشكي قانوني، پرونده‌اي با موضوع «قتل عمد» تشكيل و براي رسيدگي در اختيار كارآگاهان پايگاه دهم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت. آنها در گام نخست به بررسي صحنه جرم پرداختند و موفق به كشف يك قطعه گلدان شدند كه متهم (يكي از پسرهاي مقتولان) با استفاده از آن، به سر پدر و مادر خود كوبيده و آنها را به قتل رسانده بود. سرانجام پس از چند روز رسيدگي، متهم دستگير و مورد بازجويي قرار گرفت. او به كارآگاهان گفت: «روز حادثه دچار توهم شده بودم و اصلا يادم نمي‌آيد چطور پدر و مادرم را كشتم. فقط لحظه‌اي كه داشتم رويشان پتو مي‌انداختم را به ياد دارم.»
او در ادامه رسيدگي به پرونده مدعي شد كه در دوران كودكي و جواني شاهد خودكشي مادر و خواهرش بوده و خواهرش به همين دليل جان خود را از دست داده است. او به كارآگاهان گفت: «من مدت‌هاست دچار بيماري رواني‌ام. وقتي 9 ساله بودم، مادرم جلوي چشمانم خودكشي كرد اما زنده ماند. 19 ساله هم كه شدم، خواهرم دست به خودكشي زد و جان باخت. سه سال بعد، خانواده‌ام مرا براي ادامه تحصيل به خارج از كشور فرستادند اما به دليل مشكلات روحي و رواني نتوانستم به درسم ادامه دهم و با پيشنهاد مادرم دوباره به كشور برگشتم. در تمام اين مدت چون مي‌ترسيدم دچار توهم شوم، مدام در خانه بودم و بيرون نمي‌آمدم. اصلا يادم نمي‌آيد چطور پدر و مادرم را كشته‌ام.»
با ثبت اعترافات متهم، ماموران او را براي تعيين سلامت رواني به پزشكي قانوني فرستادند كه آنها نيز اختلال رواني او را تاييد و دستور انتقالش به بيمارستان اعصاب و روان روزبه را صادر كردند. همزمان كيفرخواست پرونده نيز صادر و براي رسيدگي در اختيار شعبه دهم دادگاه كيفري استان تهران به رياست قاضي محمدباقر قربانزاده قرار گرفت.
اولياي دم اين پرونده، دو برادر متهم هستند كه يكي از آنها رضايت داده اما ديگري تقاضاي قصاص دارد. اين در حالي است كه قضات به دليل احتمال دچار بودن متهم به بيماري اعصاب و روان، قرار موقوفي رسيدگي (توقف رسيدگي به دليل شرايط متهم) را صادر كرده‌اند كه با اعتراض يكي از برادران مقتول روبه‌رو شده است. به زودي قرار است، قضات شعبه دهم دادگاه كيفري، مهر پايان بر اين پرونده بزنند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون