• ۱۴۰۳ يکشنبه ۲۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3522 -
  • ۱۳۹۵ دوشنبه ۲۰ ارديبهشت

پيدا و پنهان

ادعاي صداوسيما درباره افزايش مخاطبان شبكه‌هاي مختلف تلويزيون

براساس آخرين آمار منتشر شده از سوي مركز پژوهش و سنجش افكار صداوسيما ميزان بينندگان تلويزيوني در سراسر كشور دو درصد و در تهران حدود پنج درصد افزايش داشته است. بنا بر آنچه كه ديروز روزنامه كيهان منتشر كرده است: «با توجه به آمار ارايه شده در اين گزارش، شبكه يك سيما در سطح ملي بيشترين ميزان بيننده را در سال 88 (78 درصد) و كمترين مخاطب را در سال 92 (58/6 درصد) تجربه كرده است. ولي آمارهاي سال گذشته در مركز از افزايش 68/6 درصدي بينندگان اين شبكه، در سراسر كشور خبر مي‌دهد. در تهران نيز آمار بينندگان شبكه‌هاي تلويزيوني از افزايش 9درصدي بينندگان شبكه يك خبر مي‌دهد. شبكه دو سيما نيز در طول سال‌هاي 88 تا 93 با كاهش مخاطبان خود روبه‌رو بوده است، به طوري كه در طول اين سال‌ها ميزان بينندگان به مرور تا 19/1 درصد كاهش  را نشان مي‌دهد.


 با مقايسه آمار دو ساله 93 (54/9 درصد) و سال 94 (67 درصد) شاهد افزايش تقريبا 13 درصدي مخاطبان اين شبكه هستيم. با مطالعه آمار بينندگان شبكه‌هاي سه و چهار طي سال‌هاي 93 و 94 نيز به ترتيب افزايش 4 و 10 درصدي بينندگان ملاحظه مي‌شود. در ديگر شبكه‌ها نيز افزايش 6 تا 10 درصدي مشاهده مي‌شود. اين تحقيق برگرفته از نظرسنجي‌هاي مركز پژوهش و سنجش افكار رسانه ملي است كه طي سال‌هاي 88 تا 94 انجام شده و در آن از جامعه آماري افراد بالاي 11 سال نمونه‌گيري شده است.

 

گزينه احتمالي رياست صدا و سيما كيست؟

 سايت خبري پايش ادعا كرد:چند ماه بعد از انتصاب محمد سرافراز به رياست سازمان صداوسيما، خبرها حكايت از بركناري وي و انتصاب علي عسگري به عنوان رييس جديد اين سازمان دارد. به گزارش ايسنا، انتصاب‌هاي پرحاشيه سرافراز در اين 18 ماه بسياري از ناظران را حيرت‌زده كرد، به ويژه آنكه او در بدو رياست خود بلافاصله تمام همتايان سابق خود را بركنار يا به حاشيه برد. «چابك‌سازي» مهم‌ترين شعار وي براي كوچك كردن سازمان عريض و طويل صداوسيما بود اما به گفته صاحب‌نظران، او به دلايل مختلفي در اجراي مهم‌ترين شعارش در 18 ماه گذشته موفقيتي كسب نكرد.
«پايش» در ادامه مدعي شده كه رفتن سرافراز از صداوسيما قطعي است و دليل اين امر را تشديد بيماري او عنوان كرده و نوشته است: اكنون با قطعي شدن تغيير سرافراز، خبرها حكايت از انتصاب دكتر علي عسگري به سمت رياست بزرگ‌ترين رسانه كشور دارد. گفته مي‌شود حكم انتصاب علي عسگري به زودي اعلام خواهد شد. گفته مي‌شود قرار است سرافراز با اعلام تشديد بيماري ديسك كمر خود از سمت رياست سازمان
كناره‌گيري كند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون