• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3527 -
  • ۱۳۹۵ يکشنبه ۲۶ ارديبهشت

همه براي يكي

موسوي لاري از توافق نهايي احزاب و شخصيت‌هاي اصلاح‌طلب مي‌گويد

  منتخبين ليست اميد تعهد اخلاقي را كه از ابتدا به تشكل‌هاي پشتوانه خود داشتند رعايت مي‌كنند و در مراحل مختلف در جهت اهداف اصلاحات حركت مي‌كنند. شايعات مطرح در اين مورد جنگ رواني است كه كارآمد نيست و توهين به نمايندگان منتخب محسوب مي‌شود كه راجع به آنها بگويند وقتي به راي نياز داشتند وارد ليست شدند، اما خرشان كه از روي پل گذشت به باور‌هاي‌شان پشت پا زدند. اين شأن منتخبان مردم نيست و حتما اين افراد به هر آنچه به مردم تعهد دادند عمل خواهند كرد.
  برخي از روي غرض‌ورزي مي‌خواهند منتخبان مردم را تحقير كنند، برخي هم از دغدغه‌هاي خود مي‌گويند كه ممكن است اتفاق شوراي شهر در مجلس دهم تكرار شود و نگراني خود را ابراز مي‌كنند، اما من نه نگراني دارم، نه به منتخبان اميد بدبين هستم.
  رقباي ما به دلايل عديده بعد از انتخابات مرحله اول كه حس كردند كفه ترازو به نفع اصلاحات و حاميان دولت است، نگران آينده شده و شروع به تبليغات و فعاليت و يارگيري و تماس گرفتن و بده‌بستان‌ها كردند. هر كاري كه فكر كردند براي تاثيرگذاري در راي منتخبان لازم است، انجام دادند. ابزارهايي هم در اختيارشان بود و از آنها استفاده كردند. شوراي عالي سياست‌گذاري موضوع رياست مجلس را به بعد از انتخابات مرحله دوم موكول كرد و در نخستين نشست بعد از مرحله دوم موضوع رياست مجلس مطرح شد و شوراي عالي با اجماع صد درصدي عارف را كه نفر اول انتخابات كشور است، به عنوان رييس مجلس در نظر گرفت. اين پيشنهاد احزاب به منتخبان مردم است كه در فراكسيون اميد جمع مي‌شوند و در ‌‌نهايت آنها تصميم مي‌گيرند كه رييس مجلس چه كسي باشد.
  شوراي عالي ترديد ندارد راي مردم در انتخابات تغييرات را دنبال مي‌كرد، بنابراين اگر در مديريت مجلس تغييري حاصل نشود، بي‌احترامي و بي‌اعتنايي به راي مردم تلقي مي‌شود.  اگر كانديدايي غير از كسي كه از طرف مردم بيشترين راي را داشته و ليست منتسب به او بالا‌ترين راي را آورده است، معرفي شود، از نظر ما دهن‌كجي به راي مردم تلقي مي‌شود.
  انتظار ما از ديگران هم اين است كه به راي مردم احترام بگذارند اگر هم مي‌خواهند رقابت كنند، اشكالي ندارد. ما ميدان رقابت را ميدان رفاقت هم مي‌دانيم و مي‌گوييم مي‌توانيم رقابت جوانمردانه و اخلاقي داشته باشيم. از نظر ما جهت‌گيري‌ها كاملا روشن است. عارف به عنوان فردي كه از متن ليست اميد آمده بيشترين راي را داشته و ياران او در مجلس اكثريت هستند. منطقي اين است كه او به عنوان كانديداي رياست مجلس معرفي بشود. ما با احترام به تمام كانديداهاي رياست مجلس قطعا از كانديداتوري عارف حمايت مي‌كنيم. اين نظر اجماعي جريان اصلاحات و اعتدالگرايان است و نسبت به اين مساله كوچك‌ترين ترديد و اختلاف نظري نداريم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون