• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3527 -
  • ۱۳۹۵ يکشنبه ۲۶ ارديبهشت

معاون اول رياست‌جمهوري در مراسم تجليل از تيم ملي فوتسال:

كي‌روش بداند دولت به او توجه دارد

 تيم ملي فوتسال ايران اسفند سال 94 پس از شش سال به عنوان قهرماني آسيا رسيد و يازدهمين عنوان قهرماني خود را در قاره كهن كسب كرد. صبح روز گذشته مراسمي با حضور اسحاق جهانگيري، معاون اول رييس‌جمهوري، محمود گودرزي وزير ورزش و جوانان، نصرالله سجادي، عبدالحميد احمدي و مناف هاشمي معاونان وزير ورزش، مهدي تاج رييس و جمعي از مسوولان فدراسيون فوتبال و بازيكنان و كادر فني تيم ملي فوتسال در نهاد رياست‌جمهوري برگزار شد. اسحاق جهانگيري در اين نشست ضمن تجليل از افتخارآفريني تيم ملي فوتسال، صحبت‌هاي مهمي را درباره شرايط روز ورزش و فوتبال كشور مطرح كرد.

اسحاق جهانگيري، معاون اول رييس‌جمهور در نشست اعضاي تيم ملي فوتسال خطاب به بازيكنان تيم ملي گفت: «كاري كه شما انجام مي‌دهيد و رضايت مردم را جلب مي‌كنيد شايد ما با چندين برابر هزينه هم نتوانيم انجام دهيم بنابراين كار شما بسيار مهم است و جاي تقدير و سپاس دارد. افتخارآفريني ورزشكاران و ملي پوشان كشورمان موجب تقويت سرمايه‌هاي اجتماعي كشور مي‌شود و اين مساله پشتوانه‌اي براي نظام است كه با اتكا به آن مي‌تواند كارهاي بزرگي براي آينده كشور انجام دهد. خوشبختانه هم تيم بانوان و هم آقايان دستاوردهاي خوبي داشته‌اند و اميدوارم شاهد افتخار آفريني هرچه بيشتر ورزشكاران كشورمان در ميادين مختلف ورزشي باشيم. بسيار ارزشمند است كه دختران محجبه اين كشور در رقابت‌هاي آسيايي و بين‌المللي افتخار كسب مي‌كنند و پرچم ايران را به اهتزاز در مي‌آورند. ارزش اين كار براي ما بسيار زياد است و هيچگاه كم نبوده و از تيم ملي فوتسال آقايان نيز كه بچه‌هاي بااخلاقي هستند هم تشكر مي‌كنم و با وجود اينكه مي‌توانستند در اين جلسه مشكلات خود را بيان كنند اما اخلاق و ادب را مورد توجه قرار دادند.» جهانگيري با تاكيد براينكه بايد حمايت‌ها از ورزشكاران بيشتر شود صحبت‌هايش را درباره اتفاقات روز ورزش ايران اينگونه ادامه داد و گفت: «موضوع المپيك براي دولت و ملت بسيار مهم است و قطعا دولت نسبت به چنين پديده بزرگي بي‌تفاوت يا كم‌تفاوت نخواهد بود و از وزارت ورزش مي‌خواهم جدا اين بحث را دنبال كند. ما قبول داريم كه محدوديت‌هايي براي دولت وجود دارد، به هر حال كشوري بوديم كه با تحريم روبه‌رو بوديم،صادرات نفت از دو ميليون و 400هزار بشكه به يك ميليون بشكه رسيده بود و اين در حالي است كه منبع اصلي درآمد دولت نيز از نفت تامين مي‌شود و بايد حقوق كارمندان و پرسنل نيز پرداخت شود لذا شرايط اقتصادي دولت سخت است اما اين سختي باعث نمي‌شود كه اقدامات ما در بخش اجتماعي كه ورزش هم شامل آن است ما را به‌لحاظ تامين اعتبار با نگراني روبه‌رو كند.»معاون اول رييس‌جمهور همچنين در بخش ديگري از صحبت‌هاي خود به وضعيت فدراسيون فوتبال اشاره و تاكيد كرد: «اين فدراسيون هميشه مورد توجه مردم بوده و از جمله رشته‌هاي بسيار پراهميت است. حضور در جام جهاني بسيار مهم است و آقاي تاج و گودرزي در اين زمينه وظيفه سنگيني دارند و بايد حاشيه‌ها را به حداقل برسانند. سرمربي و كادر تيم ملي فوتبال بدانند كه دولت به آنها توجه دارد و بايد اين تيم به جايگاه واقعي خود توجه كند و به مسائل و مشكلات به وجود آمده توجه نكنند؛ دوستان ان‌شاءالله آنها را برطرف خواهند كرد و اگر نياز باشد دولت در اين زمينه كاري انجام بدهد حتما انجام خواهد داد.» بدون ترديد در روزهايي كه كارلوس كي‌روش انتقاد‌هاي زيادي به مشكلات پيش روي تيم ملي دارد، اين اعلام حمايت اسحاق جهانگيري مي‌تواند او را براي ادامه همكاري دلگرم كند. جهانگيري همچنين ضمن تبريك به مهدي تاج براي تصدي عنوان رياست فدراسيون گفت: «كسب سهميه جام جهاني براي تيم ملي فوتبال از اهميت زيادي برخوردار است و وزير ورزش و رييس فدراسيون فوتبال در اين زمينه مسووليت سنگيني بر عهده دارند و بايد تلاش كنند حواشي فوتبال را به حداقل رسانده تا تيم ملي فوتبال كشورمان بتواند به جايگاهي كه زيبنده ملت ايران است، دست پيدا كند.»

محمود گودرزي، وزير ورزش و جوانان نيز در اين جلسه صحبت‌هايي درباره وضعيت روز ورزش ايران انجام داد و گفت: «با وجود مشغله‌هاي زياد شخص رييس‌جمهور و همچنين آقاي جهانگيري هميشه به ورزش عنايت ويژه‌اي داشته‌اند. در موضوع المپيك دولت همواره مشوق ورزشكاران بوده و حداكثر مساعدت را در اين زمينه داشته و در زمينه تامين اعتبارات نيز كارهاي خوبي انجام شده، اما انتظارات بيش از اين است. در سال 94 در حوزه قهرماني و حضور در رقابت‌هاي جهاني نسبت به سال 93 دستاوردهاي ما دو برابر شده است. با وجود تامين تنها 28 درصد اعتبارات، شاهد اتفاقات خوبي در ورزش بوديم. در فوتبال شاهد رشد و شكوفايي هستيم و كم كم ان‌شاءالله به پله‌ها و رتبه‌هاي بالاتر خواهيم رسيد.»
گودرزي با بيان اين موضوع كه حضور تيم ملي فوتبال در جام جهاني نبايد صرفا حضور تنها باشد و بايد به صعود به مراحل بالاتر منجر شود، اظهار داشت: «تا اين لحظه موفق شده‌ايم 44 سهميه المپيك بگيريم و ان‌شاءالله تلاش مي‌كنيم تا پايان تيرماه اين عدد به 50 برسد و اگر هم نتوانستيم افتخارات المپيك لندن را كه در شرايط ويژه كسب شد به دست بياوريم، به آن حد نزديك شويم. بچه‌هاي تيم ملي فوتسال هم بايد به جام جهاني بروند و انتظارات از آنها بسيار بالا است و اميدوارم عملكرد آنها باز هم مردم را شاد كند.»وزير ورزش و جوانان انتخابات رياست فدراسيون فوتبال را مورد توجه قرار داد و گفت: «انتخابات اين دوره فدراسيون فوتبال برخلاف دوره‌هاي گذشته كه هميشه با تنش و حاشيه همراه بوده اما اين‌بار بدون تنش و حاشيه برگزار شد و افراد انتخاب شده نيز افراد خبره و كارشناسي در اين زمينه هستند و اين انتخابات در يك فضاي آرام و دموكراتيك برگزار شد.»گودرزي با اشاره به مسابقات هفته پاياني ليگ برتر فوتبال ايران و ضمن تبريك به تيم استقلال خوزستان براي كسب عنوان قهرماني پانزدهمين دوره اين مسابقات، خاطرنشان كرد: «ما در 3 شهر بزرگ تهران، اهواز و قم شاهد برگزاري مسابقات بزرگي بوديم كه جمعيت قابل توجهي نيز در ورزشگاه‌ها حضور داشتند. حتي خود بنده نيز در استاديوم آزادي بودم و جمعيت بسيار زيادي بالاتر از 100 هزار نفر در ورزشگاه حضور داشتند اما فضا يك فضاي فرهنگي و اخلاقي بود و هيچ اتفاق ناگواري رخ نداد. با وجود شايبه‌هايي كه در مورد پرسپوليس و استقلال به دليل دولتي بودن‌شان وجود داشت اما اين تيم استقلال خوزستان بود كه قهرمان شد و اين گواه اين مطلب است كه فوتبال ما در وضعيت سالمي قرار دارد.»

رييس فدراسيون فوتبال و اعضاي كادر فني و بازيكنان تيم ملي فوتسال هم در حاشيه آيين تقدير از بازيكنان و اعضاي كادر فني تيم ملي فوتسال ايران با حضور معاون اول رييس‌جمهوري دقايقي كوتاه صحبت كردند. مهدي تاج گفت: «پنجشنبه هفته پيش جلسه دو تا سه ساعته‌اي در هتل آزادي با آقاي كي‌روش داشتيم كه جلسه خوبي بود.» او درباره خبر يكي از سايت‌ها مبني بر فشار وزارت ورزش روي فدراسيون براي تغيير سرمربي تيم ملي اظهار كرد: «اين حرف‌ها كذب محض است. اخبار فوتبال را بايد از سايت‌هاي معتبر دنبال كرد. باز هم تاكيد مي‌كنم كه اين حرف كذب محض است و دقيقا عكس اين صحبت توصيه شده است كه بايد با كي‌روش به تعامل برسيم. كي‌روش يك سري نگراني‌هايي دارد كه بايد آنها را رفع كنيم. »
ناظم‌الشريعه، سرمربي تيم ملي فوتسال هم در اين نشست تاكيد كرد: «وقتي بعد از شش سال، سال گذشته در رقابت‌هاي قهرماني آسيا در ازبكستان، قهرمان شديم، برق شادي را در چشم مردم ديديم، زيرا بازيكنان ما از بطن جامعه و متعلق به نقاط مختلف كشور هستند. توقع مردم از ما بيشتر شده است، اين تيم ظرفيت قرار گرفتن در جايگاه‌هاي بالاتر را نيز دارد. انتظار داريم به تيم ملي فوتسال در حد و اندازه جام جهاني نگاه شود تا مردم دوباره با موفقيت‌هاي اين تيم خوشحال شوند. براي اينكه در رشته‌هاي ديگر به رده پنجم جهان برسيم بايد هزينه زيادي كنيم، ولي اين تيم در حال حاضر پنجم جهان است.»
محمد كشاورز، كاپيتان تيم ملي فوتسال نيز گفت: «فوتسال مانند دولت مظلوم است. تيم ملي مشكلاتي دارد كه شايد جالب نباشد، امروز در مورد آنها حرف بزنم، اما موفقيت‌هاي تيم ملي ديده نمي‌شود و علت آن را هم نمي‌دانم. فوتسال آنگونه كه شايسته است ديده نمي‌شود و با وجود كسب عنوان قهرماني در آسيا و درخشش در عرصه جهاني، توجه چنداني نمي‌شود.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون