• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3527 -
  • ۱۳۹۵ يکشنبه ۲۶ ارديبهشت

تلاش فيفا براي تغييرات تازه در دنياي فوتبال با انتصاب نخستين دبيركل زن

فدراسيون بين‌المللي فوتبال در يك اقدام تاريخي و در تلاش براي عبور از بحران فساد در نهاد حاكم بر فوتبال جهان، يك ديپلمات سنگالي را به عنوان نخستين زن دبيركل فيفا منصوب كرد. جياني اينفانتينو، رييس فيفا روز جمعه انتصاب غافلگيركننده فاطمه سامورا را در كنگره فيفا در مكزيكوسيتي اعلام كرد. اين نخستين بار است كه يك زن ديپلمات از خارج از دنياي فوتبال و از قاره آفريقا در سازمان مرد سالار فيفا عهده‌دار مسووليت دبيركلي مي‌شود. اينفانتينو با وعده تولد دوباره فيفا، گفت: من مي‌توانم رسما به شما اطلاع دهم كه بحران تمام شده است و همه ما به يك آينده بزرگ چشم دوخته‌ايم. فاطمه سامبا ديوف سامورا كه به مدت
21 سال در بحران‌هاي انساني با سازمان ملل همكاري كرده است، در حال حاضر براي برنامه توسعه سازمان ملل در نيجريه فعاليت مي‌كند.
اينفانتينو، سامورا را شايسته‌ترين فرد براي اين مسووليت معرفي كرد كه از تجربه مديريت سازمان‌هاي بزرگ برخوردار است. وي گفت: او نسيم تازه‌اي به فيفا مي‌آورد. فردي از خارج فوتبال، نه از داخل فوتبال. ژروم والكه فرانسوي دبيركل سابق فيفا به علت تخلف در قراردادهاي تلويزيوني و فروش بليت‌هاي جام جهاني در ماه ژانويه اخراج و به مدت 12 سال از هرگونه فعاليت در فوتبال محروم شد. انتصاب سامورا در شصت و ششمين كنگره فيفا در مكزيك اعلام شد.
اينفانتينو در اين باره گفت: فاطمه داري تجربه بين‌المللي است و در مورد برخي از چالش برانگيزترين مسائل دوران ما كار كرده است. وي ثابت كرده است كه توانايي ساختن و هدايت تيم‌ها را دارد و عملكرد سازمان‌ها را بهبود مي‌بخشد. او نقش محوري شفافيت و مسووليت در هر سازماني را درك مي‌كند. سامورا پس از بررسي صلاحيت او در يك كميته مستقل، از اواسط ماه ژوئن (خرداد) عهده‌دار اين مسووليت مي‌شود. سامورا علاوه بر 21 سال سابقه همكاري با سازمان ملل، به زبان‌هاي فرانسه (زبان مادري)، انگليسي، اسپانيايي و ايتاليايي صحبت مي‌كند. سامورا در اين باره گفت: معتقدم كه اين نقش، با مهارت‌ها و تجربيات من كاملا مناسب است كه از آنها براي كمك به رشد فوتبال در سراسر جهان استفاده خواهم كرد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون