• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3528 -
  • ۱۳۹۵ دوشنبه ۲۷ ارديبهشت

خبرهاي تكميلي ناجا از فرد بازداشت شده عامل انفجار حزب جمهوري

بازداشتي يك «زن» است

از همسر محمدرضا كلاهي تا زهره عطريانفر

همه گمانه‌زني‌هاي شنبه شب رسانه‌ها در مورد عامل بازداشت شده انفجار دفتر حزب جمهوري اسلامي را خبر تكميلي يكشنبه ظهر سخنگوي نيروي انتظامي برهم ريخت. خبر دو جمله‌اي كه شنبه صبح سخنگوي ناجا ترجيح داده بود آن را به رسانه‌هاي تصويري ارايه كند خبري مهم و جنجالي بود؛ خبري كه تكميل‌كننده يك خبر از 35 سال پيش بود. 35 سال پيش و يك انفجار قوي در دفتر حزب جمهوري اسلامي و حالا بازداشت يكي از عاملان اين انفجار در آلباني. اسامي گمانه‌زني‌ها متعدد بود. بسياري تصور مي‌كردند فرد بازداشت شده احتمالا محمدرضا كلاهي‌صمدي عامل اصلي انفجار حزب جمهوري بوده است و اين احتمال داده مي‌شد كه شايد او باشد كه با 35 سال تاخير در آلباني بازداشت شده است. با اين همه خبري كه ديروز سخنگوي ناجا داد گمانه‌زني‌ها را به مسير متفاوتي برد. سخنگوي ناجا خبر داد كه فرد بازداشتي يك زن بوده است. حالا گمانه‌زني‌ها در شرايطي كه مسوولان امنيتي و انتظامي كشور ترجيح مي‌دهند صحبتي در مورد هويت اين زن بازداشتي داشته باشند متفاوت شده است. احتمالات حالا متفاوت است. به نظر مي‌رسد كه تنها دو زن باشند كه با انفجار دفتر حزب جمهوري مرتبط بوده باشند؛ يكي «خورشيد فرجي‌زنوز» همسر محمدرضا كلاهي عامل اصلي انفجار بوده و ديگري «زهره عطريانفر» از اعضاي گروهك منافقين. اين گمانه‌زني‌هاي ديروز رسانه‌ها در مورد هويت فرد بازداشت شده بود. فردي كه تا اينجاي كار مشخص است زن است و ذهن‌ها را به اين دو چهره زن مشهور متصل به ماجراي انفجار حزب جمهوري سوق مي‌دهد.

بازداشتي، «زن» است
واكنش‌هاي فراوان به خبر فرد بازداشت شده از يك سو و گمانه‌زني‌هاي متفاوت در مورد هويت فرد بازداشت شده از سوي ديگر آنقدر زياد بود كه سخنگوي ناجا را وادار به ارايه اخبار تكميلي كرد. سردار سعيد منتظرالمهدي در اين مورد در گفت‌وگو با خبرگزاري ايسنا با اشاره به خبرها و گمانه‌زني‌هايي درباره دستگيري يكي از افراد دخيل در انفجار دفتر حزب جمهوري اسلامي منتشر شده بود، گفت: متاسفانه در برخي از رسانه‌ها درباره نام اين فرد و همچنين اتهامش اخبار نادرستي منتشر شده بود. فرد دستگير شده يك زن بوده كه در ماجراي انفجار در دفتر حزب جمهوري اسلامي دست داشته است. وي با بيان اينكه اين فرد از عناصر گروهك تروريستي منافقين بوده و در كشور آلباني سكونت داشته است، ادامه داد: پس از صدور اعلان قرمز از سوي اينترپل براي اين فرد، سرانجام نامبرده طي روزهاي گذشته از سوي پليس اين كشور شناسايي و دستگير شد. سخنگوي ناجا با تاكيد بر اينكه نامبرده زن بوده و اسامي منتشر شده در برخي رسانه‌ها درباره فرد دستگيرشده صحيح نيست، گفت: اعلان قرمز اينترپل به منزله جلب سيار است كه در مورد اين فرد اجرا شده و نهايتا دستگير شد.

از خورشيد فرجي تا زهره عطريانفر
گمانه‌زني‌ها در مورد هويت فرد بازداشت شده روز گذشته زياد بود. خبرگزاري ايسنا در يك گمانه‌زني در مورد هويت فرد بازداشت شده اعلام كرد كه احتمالا فرد بازداشتي همسر محمدرضا كلاهي است. محمدرضا كلاهي پس از انفجار دفتر حزب جمهوري از ايران فرار كرد، به عراق رفت و در آنجا با يكي از منافقين به نام «خورشيد فرجي‌زنوز» ازدواج كرد، سپس به فرانسه و در آخر به آلمان سفر مي‌كند. گفته شده است كه فرجي، همسر كلاهي قبلا مسوول نهاد منافقين بوده كه تنزل رده داشته، مدتي فرمانده گردان اركان (پشتيباني) و مدتي مسوول تاسيسات بوده است. وي كه آموزش خلباني گذرانده، آخرين مسووليتش به عنوان فرمانده يگان پدافند به اصطلاح ارتش آزادي‌بخش سازماندهي شده است. كلاهي در سال 1370، نسبت به سازمان منافقين به مشكل برخورد و گفته شده است كه پس از جدايي از سازمان طي سال 1372 از عراق به آلمان گريخته است. با توجه به اطلاعات فوق و با توجه به خبر تكميلي اعلام شده پس از آن، مبني بر جنسيت مونث اين دستگير شده، مي‌توان حدس زد كه ممكن است همسر كلاهي در آلباني دستگير شده باشد.» در اين ميان حتي برخي رسانه‌ها اما گمانه‌زني ديگري داشته و معتقد بودند كه فرد بازداشت شده زهره عطريانفر از ديگر اعضاي گروهك منافقين است. خبرها هنوز قطعي نيست. هويت فرد بازداشت شده هنوز مشخص نيست و معلوم نيست كه اين مشخص نشدن تا چه زمان به طول بينجامد. هرچه كه هست حالا 35 سال پس از وقوع يك انفجار، يكي از عاملان اين انفجار بازداشت شده است. عامل مونثي كه بي‌شك حرف‌هاي مهمي در مورد رخداد 35 سال پيش خواهد داشت.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون