• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3530 -
  • ۱۳۹۵ چهارشنبه ۲۹ ارديبهشت

گمانه‌زني‌ها براي جانشين شهيد بدرالدين

در حالي كه كمتر از يك هفته از شهادت مصطفي بدرالدين، فرمانده شاخه نظامي حزب‌الله مي‌گذرد گمانه‌زني‌ها در خصوص جانشين او آغاز شده است. برخي رسانه‌هاي عربي معتقدند كه خواهر‌زاده مصطفي بدرالدين و پسر عماد مغنيه يعني مصطفي مغنيه جانشين مصطفي بدرالدين خواهد شد.
بر اساس گزارش الشرق الاوسط، مصطفي مغنيه پس از شهادت پدرش در سال 2008 به عنوان نزديك‌ترين فرد به مصطفي بدرالدين دايي خود بوده است. مصطفي مغنيه متولد 1987 است. روايت‌ها حاكي از آن است در زماني كه مصطفي بدرالدين در كويت به جرم دست داشتن در انفجارهاي سفارتخانه‌ها در اين كشور در زندان به سر مي‌برده، فرزند پسر عماد مغنيه به دنيا مي‌آيد، مغنيه و همسرش نام فرزند خود را مصطفي مي‌گذارند از همين رو نزديكي بسيار زيادي ميان دو مصطفي حزب‌الله بوده است.
اما مصطفي مغنيه برخلاف برادرش جهاد مغنيه كه در ماه‌هاي قبل از شهادتش همواره در كنار دبيركل حزب‌الله حسن نصرالله ديده شده است هيچگاه تصوير يا چهره‌اي از او منتشر نشده است. وي همچنين ترجيح داد برادر كوچك‌ترش جهاد در مراسم سالگرد پدرش صحبت كند. گفته مي‌شود كه او فرماندهي نيروهاي منطقه جولان را بر عهده دارد. همچنين گزارش‌ها حاكي از آن است در زماني كه جهاد مغنيه در ژانويه 2015 در قنيطره به شهادت رسيد مصطفي ساكت و آرام بوده است و در مراسم‌هاي مربوط به برادر خود به صورت رسمي ديده نشده است و خود را از رسانه‌ها دور نگه داشت. رونين سولومون، پژوهشگر در امور اطلاعاتي در اسراييل تلاش كرد كه تحركات فرزند ارشد عماد مغنيه را دنبال كند، وي به اين نتيجه رسيد كه تقريبا هيچ نامي از وي در رسانه‌ها نيامده است و وي در عكسي كه به مناسبت جشن تولد وي در ژانويه 1987 در تهران گرفته شد، حضور ندارد و هيچ عكسي از وي تا به امروز نيست. اين پژوهشگر اسراييلي گفته است كه مصطفي در ايران آموزش ديده است. از زمان شهادت پدرش، مصطفي بيشتر به دايي‌اش نزديك شده بود. اين پژوهشگر اسراييلي مي‌گويد: مصطفي مغنيه با دستگاه‌هاي امنيتي ويژه بدرالدين همكاري مي‌كرد و پست‌هاي مدافع شخصي چندين شخصيت برجسته در حزب‌الله را برعهده داشت. اين گمان وجود دارد كه تلاشي براي ترور مصطفي بدرالدين در اوت 2011 صورت گرفت كه به كشته شدن محافظ شخصي‌اش و زخمي شدن يك تن ديگر انجاميد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون