• ۱۴۰۳ شنبه ۱۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3531 -
  • ۱۳۹۵ پنج شنبه ۳۰ ارديبهشت

كلينتون و تصميم تعميم مدل ايران به كره شمالي

استفاده از الگوي ايران براي مقابله با كره شمالي، سياستي است كه هيلاري كلينتون در صورت پيروزي در انتخابات رياست‌جمهوري 2016 امريكا در پيش خواهد گرفت.
به گزارش فارس، «جيك ساليوان» مشاور ارشد كلينتون در زمان وزارت خارجه كه در كمپين انتخاباتي اين نامزد دموكرات انتخابات رياست‌جمهوري مشغول فعاليت است، درباره اولويت‌هاي سياست خارجي او در صورت انتخاب به عنوان رييس‌جمهور، در نشست انديشكده «اِيژن سوسايتي» در نيويورك سخنراني كرد.
وي تلاش براي توسل به تجربه مذاكرات و تحريم‌هاي ايران در قبال كره شمالي را از اولويت‌هاي سياست خارجي او خواند. در اين مطلب ادعا شده كه ساليوان يكي از دو مقام امريكايي بوده كه در سال 2012 در مذاكرات محرمانه با ايران مشاركت داشته است. او در نشست روز دوشنبه در اين نشست انديشكده در نيويورك تاكيد كرده كه هيلاري كلينتون خواهان تكرار تجربه مذاكرات با ايران و اعمال تحريم‌ها عليه آن، در قبال كره شمالي است.
ساليوان گفت: «برنامه هسته‌اي كره شمالي، چالش بزرگ امنيتي براي امريكاست و پرداختن به آن بايد در صدر اولويت رييس‌جمهور بعدي باشد». مشاور ارشد كلينتون تصريح كرد: «آن مذاكرات با تلاش جامع و دقيق پايه‌ريزي شد؛ تلاشي كه تقريبا اقتصاد همه كشورهاي مهم جهان را در كنار هم متحد كرد و فشار واقعي به ايران اعمال كرد. بايد مانند مورد ايران، فهم و انتظارات كره شمالي از انتخاب‌هاي‌شان، ترسيم مجدد شود».
ساليوان ضمن دفاع از سياست خارجي باراك اوباما، تاكيد كرد كه در صورت پيروزي وزير خارجه سابق در انتخابات رياست‌جمهوري، برخي مواضع اوباما در قبال موضوعات بين‌المللي تغيير خواهد يافت.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون