• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3531 -
  • ۱۳۹۵ پنج شنبه ۳۰ ارديبهشت

امسال دو مثال در جهان رخ داد اولي لستر و دومي استقلال خوزستان

كي‌روش: قهرماني خريدني بود، رئال و منچستر هميشه قهرمان مي‌شدند

هفته گذشته مهدي تاج به عنوان رييس جديد فدراسيون فوتبال انتخاب شد و پس از انتخابش به عنوان رييس براي رفع مشكلات و موانع موجود در راه آماده‌سازي تيم ‌ملي براي حضور در جا‌م جها‌ني جلسات متعددي را با كارلوس كي‌روش سرمربي تيم برگزار كردند. كي‌روش پس از برگزاري جلسات خود با تاج با حضور در نشست خبري با نمايندگان رسانه‌هاي گروهي اظهار كرد: همان‌طور كه مطلع هستيد در تاريخ 25 بهمن 94، درخواست استعفا دادم كه از ابتداي ارديبهشت 95، در تيم ملي نباشم. پس از آن هم يك جلسه‌اي در تاريخ 21 فروردين داشتيم و در آنجا مسائل مختلفي مطرح شد. تمام دغدغه‌ها و مشكلات مختلف را با اعضاي هيات رييسه مطرح كرديم. بعد از رياست آقاي تاج هم جلسات مختلفي با ايشان درباره مشكلات تيم ملي داشتيم. ما به دو نتيجه رسيديم. اول اينكه تاج به هيچ‌وجه عنوان استعفا و موافق دو طرفه براي رفتن من نيست. دغدغه دوم، دغدغه اصلي در ذهن من بود. به اين توافق رسيديم كه جام جهاني روسيه براي تيم ملي سال 2018 نيست و جام جهاني براي ايران از امروز سال 2016 يعني از خرداد ماه سال جاري آغاز مي‌شود. چرا كه ما در شهريور امسال نخستين بازي را داريم و مطمئنا با اين صحبت‌هايي كه با تاج داشته‌ايم، رسيدن به هدف و جام جهاني براي ما آسان‌تر مي‌شود. اين توافق ما به اين معنا است كه اين حس فوريت بايد جاري باشد تا بتوانيم در يك‌سال آينده موفقيت تيم ملي را تضمين كنيم و به هدف‌مان برسيم. در پنج ماه آينده، پنج بازي و پانزده امتياز را پشت سر مي‌گذاريم و در هشت ماه آينده 21 امتياز را پشت سر مي‌گذاريم و در سال آينده تكليف تيم ملي روشن مي‌شود. در انتها بايد بگويم كه همه با اين تفكر موافق هستيم كه آينده تيم ملي اولويت نخست فدراسيون فوتبال است. كي‌روش در پاسخ به سوالي درباره ايفمارك و حواشي ايجاد شده در رابطه با آن گفت: به نظرم اين سوال در حال حاضر اهميت چنداني ندارد. مطلبي كه الان حايز اهميت است، اينكه ما نياز به منابع كافي و حمايت داريم. در چند ماه آينده ما بايد برابر رقبايي مثل كره جنوبي كه از حمايت مالي زيادي برخوردار است و هواداران و گذشته قديمي دارد به ميدان برويم. كره جنوبي يك سري از حاميان اصلي جام جهاني 2018 بوده و اين درحالي است كه شركت‌هاي ايراني حامي اين رقابت‌ها نيستند. چين هم از منابع بزرگي برخوردار است و در گروه ما قرار دارد. ديروز رسما اعلام شد كه براي آماده‌سازي خود، 50 ميليون دلار بودجه در نظر گرفته‌اند. اگر اين پول براي تيم ملي ايران بيايد، يك جايزه بزرگ براي تيم است كه مي‌تواند با كمك آن پيشرفت كند. در يكي، دو سال آينده 50 هزار آكادمي فوتبال در چين ايجاد مي‌شود. اين آكادمي‌ها براي بازيكنان جوان است. ديگر احتياجي ندارد راجع به قطر با شما صحبت كنم. شما مي‌دانيد كه آنها ميزبان جام جهاني 2022 هستند و منابع لازم را دارند. من به سوال شما مي‌خواهم هوشمندانه جواب دهم. وقتي براي از دست دادن نداريم و فراموش نكنيم كه منابع مالي ما محدود است. هر شخصي كه منابع مالي ايران را هدر بدهد مطمئنا در راستاي منافع ملي اين كشور عمل نكرده است. وظيفه من اين است كه ضمانت كنم كه تمام منابع مالي لازم به سمت تيم ملي برود و فكر مي‌كنم كه متوجه منظورم شده باشيد. بار ديگر مي‌گويم كه همه بايد از هم حمايت كنيم چون يك مسووليت بزرگ در مقابل اين غول‌هاي فوتبال آسيا داريم. بعد از قرعه‌كشي هم رسما گفتم كه دو تيم كره و قطر از ما مدعي‌تر هستند. بعد از آنها رقباي ديگري به نام ازبكستان و چين را داريم.
سرمربي تيم ملي در پاسخ به اين سوال كه ساختار تيم ملي كفاشيان و تاج تفاوتي با يكديگر ندارد و آيا نگران نيست قول‌ها مانند گذشته عملي نشود؟ بيان كرد: اگر اعتقاد و اعتماد نداشتم كه تاج به قول‌هايش نمي‌تواند عمل كند، الان اينجا نبودم. خوب به ياد دارم كه چندين بار در كنفرانس‌ها اعلام كردم كه الان زمان وعده و وعيدها نيست. هفته آينده يك اردويي خواهيم داشت و با تيم ملي مقدونيه يك بازي را انجام مي‌دهيم. بازهم با مشكلاتي روبه رو خواهيم شد. به اين دليل كه برنامه تيم ملي كه ماه‌ها قبل برنامه‌ريزي شده با باشگاه‌ها و فينال جام حذفي در تضاد قرار مي‌گيرد. اين برنامه‌اي نبود كه ما داشته باشيم و قطعا در تيم ملي تاثير مي‌گذارد. به اين دليل كه ما نمي‌توانيم برخي بازيكنان را در اختيار داشته باشيم و اين بازيكنان فرصت حضور در تيم ملي را نخواهند داشت و هم بازيكنان و هم تيم ملي ضرر مي‌كنند. اين اتفاق قبل جام جهاني هم رخ داد ولي من اطمينان دارم كه با مديريت تاج و اتحاد خانواده بزرگ فوتبال ايران، ديگر نبايد اشتباهات قبلي را مرتكب شد. تكرار مي‌كنم كه احتياج به كمك همه داريم و هركس كه مي‌تواند بايد به تيم ملي كمك كند. درها باز است و ما به همه خوش‌آمد مي‌گوييم. هركس با قلبي خوب و ذهني باز و با نظرات مختلف بخواهد چيزي را بگويد به او خوش‌آمد مي‌گوييم.
سرمربي تيم ملي با بيان اينكه تاكنون
67 ساعت جلسه با تاج برگزار كرده، گفت: واقعا منطقي و منصفانه نيست كه اينگونه فكر كنيم كه با اين جلسات و با يك قدم جادويي مشكلات را حل كنيم. حداقل اين است كه الان مطمئن هستيم كه از مشكلات آگاهي داريم و تاج تا سر‌حد توان تلاش مي‌كند تا راه‌حل براي مشكلات پيدا كنند. وقتي شما با مشكلاتي مواجه هستيد، دو گزينه داريد. گزينه اول اينكه اگر مشكل را حل نكنيد با مشكلات بعدي رو‌به‌رو مي‌شويد. گزينه دوم اين است كه مشكل را حل كنيد و گره‌ها را باز. خيلي ساده بگويم كه صحبت‌هايي كه ما با آنها مواجه هستيم اين است كه رقباي ما زمين و منابع بهتري دارند و تا اينجا دو هيچ به نفع آنها است. چين و قطر در ليگ‌شان بازيكنان خارجي خوبي گرفته‌اند كه اين به آنها كمك مي‌كند، پس شد سه بر صفر. آنها فضاي مربيگري خوبي دارند كه باعث ارتقاي آنها مي‌شود، پس شد چهار بر صفر. پرواز چارتر، هتل و امكانات خوب هم هست كه شد پنج بر صفر اما ما بهترين آماده‌سازي را خواهيم داشت كه شش گل مي‌شود و نتيجتا ما شش بر پنج پيروز مي‌شويم. ما با حمايت پر شور هواداران و تلاش بازيكنان با نتيجه نهايي هشت بر پنج مي‌رسيم. مساله خيلي شفاف است. صحبت اصلي ما اين بود كه بهترين آماده‌سازي را داشته باشيم و اينگونه مي‌توانيم موفق شويم. امسال دو مثال در جهان رخ داد. مثال اول تيم لسترسيتي و مثال دوم استقلال خوزستان بود. بار ديگر لازم مي‌دانم كه به اين تيم و مربي‌اش تبريك بگويم. ما با اين مثال‌ها مي‌توانيم فوتبال را زنده نگه داريم. شما نمي‌توانيد قهرماني را بخريد و قهرماني قيمتي ندارد. اگر قهرماني خريدني بود، رئال مادريد و منچسترسيتي هميشه قهرمان مي‌شدند اما اين‌گونه نيست و مي‌توانيد يك قدم بزرگ‌برداريد و با آماده‌سازي به موفقيت برسيم. يك تصوير كلي درباره آماده‌سازي مي‌دهم و جزييات را بعدا مي‌گويم. قسمت اول اردوي ما در تهران برگزار مي‌شود و بعد از آن به مقدونيه مي‌رويم و متاسفانه بازي دومي را نتوانسته‌ايم هماهنگ كنيم. اگر نتوانيم بازي دوم را هماهنگ كنيم بازيكنان ما زودتر به تعطيلات مي‌روند تا استراحت كنند و ما هم زودتر آماده‌سازي جام جهاني را آغاز مي‌كنيم. من در اين رابطه با تاج صحبت كردم و اسامي تيم ملي هم اعلام مي‌شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون