• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3532 -
  • ۱۳۹۵ شنبه ۱ خرداد

طرح راه‌اندازي بنگاه‌هاي راكد

گروه اقتصادي| راه‌اندازي مجدد واحدهاي كوچك و متوسط راكد و نيمه فعال در دستور كار قرار گرفته و روشن شدن چراغ اين واحدها معيار ارزيابي مديران استان‌هاست. به گزارش مهر، اسحاق جهانگيري معاون اول رييس‌جمهور در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتي استان سيستان و بلوچستان، با بيان اينكه دولت براي ۲۴ بند اقتصاد مقاومتي نظير بهره‌وري، برنامه‌هاي بلندمدت و كوتاه‌مدت تدوين كرده است، اظهارداشت: در سال ۹۵ بايد چرخ توليد كشور به حركت درآيد به همين منظور راه‌اندازي مجدد واحدهاي كوچك و متوسط راكد و نيمه‌فعال در دستور كار قرار گرفته است و روشن شدن چراغ اين واحد‌ها معيار ارزيابي مديران استان‌ها است. معاون اول رييس‌جمهور با بيان اينكه موضوع اقتصاد مقاومتي امري جدي است، گفت: اقتصاد كشور بايد بتواند در برابر حوادث پيراموني تاب مقاومت داشته باشد، اگر بنيه اقتصاد كشور قدرتمند شود در برابر اتفاقاتي كه باعث آسيب براي كشورهاي شرق آسيا شد، مقاومت خواهد كرد به ويژه اينكه ما به شكل مضاعف تحريم‌هاي ظالمانه را تجربه كرده‌ايم. وي با تشبيه پنج رويكرد اساسي اقتصاد مقاومتي اظهارداشت: هيچ‌كس نبايد در برابر اجراي اين رويكردها مقاومت كند در غير اين‌صورت بايد مسووليت را در اختيار كسي قرار داد كه توان برنامه‌ريزي و رفع موانع براي دستيابي به اين اهداف را دارد. معاون اول رييس‌جمهور با تاكيد بر اينكه انتظارم از مديريت استان راه‌اندازي واحدهاي راكد و نيمه فعال است، از ابلاغ دستور العملي براي كمك و رفع موانع دستگاه‌هاي دولتي به امر صادرات خبر داد و گفت: استان سيستان و بلوچستان داراي مرزهاي آبي و خاكي گسترده‌اي است و مي‌تواند در فضاي جديد امكانات بيشتري براي راه‌اندازي چرخ توليد و صادرات داشته باشد.
معاون اول رييس‌جمهور همچنين از برنامه‌ريزي عملياتي براي مبارزه با قاچاق كالا ياد كرد و از مسوولان استان خواست تا به صورت هفتگي و ماهانه عملكرد خود در احياي فضاي كسب و كار و رونق اقتصادي را رصد كنند.
وي با بيان اينكه هر متر از سواحل مكران همانند گوهري براي كشور ارزشمند است به دستور رهبر معظم انقلاب براي احياي اين سواحل اشاره كرد و گفت: كار بزرگي در بندر شهيدبهشتي چابهار در حال انجام است تا اين بندر از يك سو به جايگاهي براي ترافيك كالا به كشورهاي منطقه و از سوي ديگر به محلي براي صادرات و واردات كشور مبدل شود.
جهانگيري با اشاره به پيشرفت طرح راه‌آهن چابهار زاهدان، ايجاد قطب پتروشيمي در چابهار، احداث صنايع فولاد، انتقال انرژي و گاز رساني و تغيير كشت در استان گفت: دولت برنامه‌ريزي خوبي براي توسعه استان فراهم كرده و اميدواريم در گردشگري و تجارت مايه تحول شود.
معاون اول رييس‌جمهور همچنين ارتباط ايران با كشورهاي پاكستان و افغانستان را صميمي خواند و گفت: ممكن است در مسائل مرزي گاهي به خاطر برخي عناصر تنش‌هاي كوتاهي وجود داشته باشد اما ما قادريم نيازهاي كشورهاي برادر را در عرصه‌هاي مختلف برآورده كنيم. جهانگيري تاكيد كرد: امروز همدلي در استان حاكم است و ميان شيعه و سني براي توسعه استان، پيشرفت و رفع مشكل مردم همدلي وجود دارد كه قابل احترام است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون