معاون شهردار تهران:
انتقال راهآهن نبايد به ماجراي فرودگاه مهرآباد دچار شود
ايسنا| معاون برنامهريزي، توسعه شهري و امور شوراي شهرداري تهران اعلام كرد: شهرداري بر نظر خود مبني بر انتقال ايستگاه راهآهن به حومه شهر مصر است و معتقد است محاسن انتقال راهآهن براي منافع مردم و سيما و منظر شهري بيشتر از
هزينهها است.
ناصر اماني در توضيح نگاهي كه شهرداري و كارشناسان حوزه حمل و نقل شهري دارند، اظهار كرد: اين ديدگاه بر اين اعتقاد است كه به دليل بار صوتي، ترافيكي و آلودگي ناشي از جابهجايي قطارها و آثار منفي كه منظر و انظباط شهري را تحت تاثير قرار ميدهد، راهآهن بايد به حومه شهر منتقل و در نهايت از حومه شهر امكان استفاده مسافرين راهآهن از طريق خطوط اتوبوسي يا مترو به تهران فراهم شود.
معاون برنامهريزي، توسعه شهري و امور شوراي شهرداري تهران در ادامه اعلام كرد: ديدگاه ديگر حاكي از آن است كه اتفاقا در شهرهاي بزرگ امروز مانند پاريس و لندن ايستگاه راهآهن در وسط شهر است و بنابراين اين ديدگاه با مقاومت در خصوص انتقال راهآهن به حاشيه شهر، به دنبال رفع تبعات زيست محيطي، آلودگي صوتي و آشفتگيهاي ناشي از آن
است.
اماني با تاكيد بر اينكه شهرداري تهران معتقد است، انتقال ايستگاه راهآهن به حومه شهر صرفه بيشتري براي شهروندان دارد، افزود: مسوولان راهآهن با اين نظر مخالفند. معاون شهردار تهران درادامه از تكرار ماجراي انتقال فرودگاه مهرآباد براي راهآهن تهران ابراز نگراني كرد و گفت: متاسفانه مردم تهران بايد تا سالهاي آينده آلودگي صوتي وحشتناك ناشي از برخاستن و نشستن هواپيماها را تحمل كنند.
براساس گزارش سايت شهرداري تهران، وي در اين باره اظهار كرد: با وجود اصرار شهرداري و اعضاي شوراي شهر براي انتقال فرودگاه مهرآباد، عنوان برخي محدوديتهاي فرودگاه امام خميني همچون آماده نبودن زير ساختها براي انتقال پروازها و عدم آمادگي اين كار به انجام نرسيد.