• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3532 -
  • ۱۳۹۵ شنبه ۱ خرداد

پيش بيني سازمان هواشناسي تا صبح يكشنبه

طغيان رودخانه‌هاي شمالي و صاعقه در مناطق كوهستاني

اعتماد| سازمان هواشناسي كشور تا صبح روز يكشنبه، براي آسمان شهرهاي شمالي و شمال شرقي كشور، رگبار، رعد و برق همراه با وزش باد شديد و براي مناطق كوهستاني و دره‌اي، طغيان ناگهاني رودخانه‌ها و صاعقه پيش‌بيني كرد. اين شرايط همزمان با تعطيلي روزهاي اخير و سفر شهروندان خصوصا به سواحل درياي خزر و شهرهاي شمال شرقي برقرار شده است كه معاون پيش‌بيني سازمان هواشناسي كشور با اشاره به آن گفت: «در دو روز آينده شاهد گذر موجي در كشور خواهيم بود كه در استان‌هاي مازندران، گيلان، گلستان، خراسان شمالي، خراسان‌رضوي، خراسان جنوبي، نيمه شرقي تهران، شمال سمنان، نيمه شرقي يزد و كرمان همراه با رگبار باران، رعد و برق و وزش باد شديد خواهد بود.»
احد وظيفه از وقوع آبگرفتگي و طغيان ناگهاني رودخانه‌ها در مناطق دره‌اي و همچنين خطر صاعقه در ارتفاعات خبر داد و افزود: «در دره‌هاي كوهستاني پرشيب احتمال وقوع سيل‌هاي ناگهاني، برخورد صاعقه به ويژه در مناطق كوهستاني، وقوع شرايط تندري (توفاني) و رگبارهاي موقت شديد با پتانسيل آبگرفتگي و تگرگ وجود دارد.» بر اين اساس پيش بيني مي‌شود كه امروز (شنبه) بيشترين بارش‌ها در ارتفاعات شرقي تهران، مازندران، گلستان، خراسان شمالي، غرب خراسان رضوي و شمال استان سمنان رخ دهد و روز يكشنبه نيز گستره بارش‌ها محدود به نيمه‌شرقي كشور شود. همچنين در اين مدت، درياي خزر مواج و توفاني خواهد بود و در سه روز آينده نيز به دليل وزش باد شديد، خليج فارس و درياي عمان مواج پيش‌بيني مي‌شود.
معاون پيش‌بيني سازمان هواشناسي در ادامه به هموطناني كه در روزهاي پيش رو قصد سفر خصوصا به سواحل درياي خزر و شهرهاي شمال شرقي كشور را دارند، توصيه كرد تا براساس پيش‌بيني سازمان هواشناسي، آمادگي لازم در خصوص طغيان ناگهاني رودخانه‌ها را داشته باشند و از اسكان در حاشيه رودخانه‌ها پرهيز كنند. او همچنين به خطر صاعقه در ارتفاعات براي كوهنوردان و ساكنان اين مناطق همچون چوپانان اشاره كرد و از‌ آنها نيز خواست تا موارد ايمني را رعايت كنند.
به گفته وظيفه در 24 ساعت آينده، ساكنان جنوب استان تهران، قم و جنوب سمنان نيز شاهد وزش باد شديد همراه با گرد و خاك خواهند بود. پيش‌تر سازمان هواشناسي با صدور اخطاريه‌اي به دليل افزايش سرعت وزش باد بر روي عراق، براي امروز پديده گردوغبار و كاهش ديد افقي در استان‌هاي ايلام، كرمانشاه و خوزستان پيش بيني كرده بود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون