• ۱۴۰۳ جمعه ۲۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3535 -
  • ۱۳۹۵ چهارشنبه ۵ خرداد

افتخاري، عضو فدراسيون جهاني كشور:

لالويچ كشتي جهان را در مسير «علمي شدن» قرار داده

فدراسيون جهاني كشتي در زمان آقاي لالويچ رييس فدراسيون جهاني كشتي در مسير علمي شدن گام برداشته و ايشان راسا نظارت عاليه بر علمي بودن كشتي دارد. كميسيون علمي «اتحاد جهاني كشتي» از حمايت‌هاي ويژه آقاي  لالويچ برخوردار است و يكي از فعال‌ترين كميسيون‌هاي فدراسيون جهاني است.
نكته قابل ذكر ديگر اينكه از آغاز فعاليت لالويچ در فدراسيون جهاني اين فدراسيون از اعمال نظر فكر فردي به خرد جمعي تبديل شده به طوري كه ايشان در كليه كارها مشورت و از تصميمات فردي و انحصاري حذر مي‌كنند.
دكتر علي افتخاري، عضو فدراسيون جهاني كشتي در مصاحبه با روزنامه اعتماد ضمن اعلام مطلب فوق به پرسش‌هاي ذيل نيز پاسخ دادند.
آيا آقاي لالويچ توانسته مشكلات داوري و حق‌كشي‌ها را نيز حل كند؟
مشكلات داوري در تمام فدراسيون‌هاي جهاني وجود دارد و منحصرا مربوط به فدراسيون جهاني كشتي نمي‌شود ولي واقعا ايشان تا حدود زيادي توانسته ناداوري‌ها و مشكلات داوري را حل كند و چون فردي تحصيلكرده است براي اين بخش نيز برنامه‌هاي مناسبي دارد. قهرماني تيم كشتي آزاد در  لس‌آنجلس در سال گذشته حاكي از  مسدود كردن راه حق‌كشي‌ها در فدراسيون جهاني است.
ايران قطب اصلي كشتي دنياست، چرا نبايد در هيات‌رييسه عضوي داشته باشد؟
براي عضويت در هيات‌رييسه نياز جدي به لابي‌هاي منطقي است. اولا اينكه ما بايد با نمايندگان كشورهاي صاحب راي وارد مذاكره شويم، ارتباط مناسب با اعضاي هيات‌رييسه فدراسيون جهاني داشته باشيم و كانديداي ما داراي مقبوليت جهاني باشد. علاوه بر همه اينها ارتباطات «سياسي» بين كشورها نيز تعيين‌كننده است. به گمان من آقاي لالويچ واقعا مايل به حضور ايران در هيات‌رييسه فدراسيون جهاني است ولي او تصميم‌گيرنده كامل در اين خصوص نيست، فقط مي‌تواند حمايت كند و من اعتقاد دارم كه ايشان در ازبكستان حمايت كرده و لابي‌گري‌هاي ما ناقص بود و امير خادم نتوانست
 راي بياورد.
 آيا آقاي رسول خادم مي‌تواند راي مثبت براي حضور در هيات‌رييسه بگيرد؟
آقاي دكتر رسول خادم قهرمان المپيك و جهان و فردي باهوش در كشتي است. در فاصله چند ماه تا انتخابات كه در فرانسه انجام مي‌شود بايد همه تلاش كنند كه نماينده ايران موفق به حضور در هيات‌رييسه شود. كميته ملي المپيك، وزارت ورزش، نمايندگان ايران در كميسيون‌هاي فدراسيون جهاني كشتي همه بايد از رسول خادم به عنوان نماينده ايران با قدرت و قاطعيت حمايت كنند و من اعتقاد دارم كه بخش زيادي از اعضاي هيات‌رييسه موافق حضور خادم در اين جايگاه هستند و با صحبت‌هايي كه من با چند تن از آنان داشته‌ام نظرشان مثبت است. اگر خوب پيش رويم و با برنامه دقيق گام برداريم قدر مسلم آقاي لالويچ نيز موافق حضور ايشان در هيات رييسه است. ضمن اينكه به عنوان عضو فدراسيون جهاني كشتي به سهم خود تمام تلاشم را در اين خصوص انجام خواهم داد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون