• ۱۴۰۳ يکشنبه ۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3538 -
  • ۱۳۹۵ يکشنبه ۹ خرداد

برد اميدبخش تيم ملي واليبال قبل از ديدار حساس با كانادا

«تيكي‌تاكا»ي ايران مقابل استراليا

تيم ملي واليبال ايران در افتتاحيه رقابت‌هاي انتخابي المپيك از ساعت 5:40 دقيقه صبح شنبه به مصاف استراليا رفت و موفق شد در يك بازي برتر سه بر صفر استراليا يكي از حريفان اصلي خود را در راه كسب سهميه المپيك از پيش رو بردارد.
 ايران ست نخست را 25 بر 19، ست دوم را 25 بر 17 و ست سوم را 25 بر 18 به سود خود به پايان رساند تا با اقتدار در نخستين ديدار خود گام برداشته باشد و برد اميدبخشي قبل از بازي حساس خود با كانادا كسب كند. تيم ايران در اين بازي بسيار آماده و هماهنگ نشان داد تا شروعي قدرتمند در اين رقابت‌ها داشته باشد. اين بازي در سالن متروپوليتن توكيو ژاپن با قضاوت «فابيو باسكوالي»، «سيمونوويچ» داوران ايتاليايي و صربستاني برگزار شد.
حدود 10 نفر از ايرانيان مقيم توكيو براي تشويق تيم ملي ايران در سالن متروپليتن حضور داشتند. داورزني رييس فدراسيون، ضيايي نايب‌رييس فدراسيون و افشاردوست دبيركل فدراسيون از نزديك شاهد برگزاري اين ديدار بودند. آري گراسا رييس فدراسيون جهاني واليبال كه در سالن متروپليتن كنار محمدرضا داورزني رييس فدراسيون ايران نشسته بود از نزديك شاهد عملكرد بازيكنان ايران برابر استراليا بود. او بارها تيم ملي واليبال ايران را تشويق كرد. مربيان تيم‌هاي ملي چين و ژاپن از نزديك اين ديدار را تماشا كردند.
 
آمار بازي‌ ايران و استراليا هم حاكي از برتري ملي‌پوشان ايران در نخستين بازي خود در رقابت‌هاي انتخابي المپيك دارد. در حمله تيم ملي برتر از حريف خود ظاهر شد و با 34 حمله در برابر 32 حمله استراليا عملكرد بهتري را داشت. در دفاع بازيكنان ايران خيلي خوب كار كردند و موفق شدند 11 بار حريف را دفاع كنند. امير غفور به تنهايي 4 بار بازيكنان استراليا را دفاع كرد. اين در حالي است كه تيم استراليا تنها 4 بار بازيكنان ايران را دفاع كردند. در خط سرويس بازيكنان استراليا بهتر عمل كردند و موفق شدند 6 امتياز سرويس را در برابر 3 امتياز سرويس ايران كسب كنند. خطاي بازيكنان ايران نسبت به استراليا بيشتر بود. در طول سه ست اين بازي بازيكنان ايران 27 خطا و استراليا 12 خطا داشتند.
 
سايت فدراسيون جهاني واليبال با تمجيد از عملكرد ايران در نخستين ديدار برابر استراليا عملكرد سعيد معروف را جادويي توصيف كرد. سايت فدراسيون جهاني درباره اين بازي نوشته است: «كايپتان ايران سعيد معروف در ديدار برابر استراليا با جادوي خود بهترين پاس‌ها را براي امير غفور و ساير مهاجمان فراهم كرد تا ايران بتواند برابر رقيب سنتي در سه ست پياپي پيروز شود.»
معروف در اين بازي 27 پاس عالي را در اختيار آبشارزنان ايران قرار داد تا غفور با 19 امتياز و مجتبي ميرزاجانپور و عادل غلامي هر كدام با 10 امتياز نقش پررنگي در پيروزي ايران داشته باشند، در آن سوي ميدان بهترين امتيازآور استراليا ساموئل واكر بود كه تنها 8 امتياز آورد.
استراليا در آغاز بازي توماس ادگار را در اختيار نداشت اما توانست در ست نخست 2-0 پيش بيفتد اما ايران اين دو امتياز را جبران كرد و با برتري 8-6 وقت استراحت فني اول را گرفت. استراليا هرچند تلاش كرد تا عقب نيفتد اما در وقت استراحت فني دوم نيز 16-15 عقب بود. اينجا بود كه سعيد معروف به بهترين شكل هم‌تيمي‌هايش را روي تور مهندسي كرد و به خوبي شكاف‌هاي مدافعان استراليا روي تور را پيدا كرد تا ست نخست با برتري 25-19 ايران همراه شود.
در ست دوم ايران عملكرد خوبي روي دفاع داشت و دست و پاي مهاجمان استراليا را بست، برتري 15-10 ايران در اين ست در پايان نتيجه 25- 17 را روي تابلوي نتايج رقم زد. در ست سوم سرانجام ادگار به ميدان آمد و فرصت عرض اندام پيدا كرد. حضور او استراليا را قوي‌تر كرد اما پوشش عالي عقب زمين توسط ايران باز هم برتري ايران را رقم زد، دو امتياز پاياني را آبشار غفور و سرويس خطاي استراليا رقم زدند.
 
تيم ملي واليبال ايران در دومين بازي خود در رقابت‌هاي واليبال انتخابي المپيك از ساعت 5:40 دقيقه امروز يكشنبه در سالن متروپوليتن شهر توكيو ژاپن به مصاف كانادا رفت. تيم ملي واليبال كانادا در نخستين بازي خود در اين رقابت‌ها با نتيجه 3 بر 2 برابر لهستان شكست خورد. كانادا فراتر از انتظار ظاهر شد و موفق شد يك امتياز از لهستان بگيرد.
لهستان اين بازي را با نتايج 25-18، 25-21 و 15-9 به نفع خود به پايان رساند. كانادا هم دو ست را با نتايج 25-17 و 25-18 برد. تيم ملي واليبال فرانسه هم در نخستين بازي خود در رقابت‌هاي انتخابي المپيك به مصاف يكي از حريفان آسيايي خود رفت و موفق شد اين تيم را از پيش رو بردارد. قهرمان ليگ جهاني 2015 با نتيجه سه بر يك برابر چين صاحب برتري شد. فرانسه سه ست اين بازي را با نتايج 25- 13، 25- 23 و 25- 21 به نفع خود به پايان رساند و در ست دوم 25- 22 نتيجه را به چين واگذار كرد. با توجه به اينكه تيم ملي چين به دنبال سهميه المپيك به عنوان بهترين تيم آسيايي است، پيروزي ايران برابر استراليا و شكست اين تيم برابر فرانسه به نفع ديگر تيم‌هاي آسيايي به خصوص ايران است. تيم ملي فرانسه يكي از اصلي‌ترين شانس‌هاي كسب قهرماني در اين رقابت‌ها، فردا به مصاف لهستان مي‌رود و چين با ژاپن ديدار مي‌كند.

 

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون