• ۱۴۰۳ يکشنبه ۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3538 -
  • ۱۳۹۵ يکشنبه ۹ خرداد

وجدانم اجازه انتقاداز كيهاني را نمي‌دهد

تيمور غياثي پيشكسوت دووميداني

1- به هيچ عنوان موافق اين انتقادها نيستم. همانطور كه مي‌بينيد من سكوت كرده‌ام چون ورزشكاران ما در حال حاضر در شرايط بسيار سختي هستند و بايد كاملا از نظر روحي-رواني آنها را تشويق كرد. كمتر از ۷۰ روز تا آغاز مسابقات المپيك باقي مانده است و دووميداني ايران موفق به كسب ۷ سهميه شده است. اگر اين رشته را با فدراسيون‌هاي ديگر مقايسه كنيم مي‌بينيم كه در وضعيت خوبي قرار داريم. البته مشكلاتي نيز وجود دارد كه آن هم ريشه گرفته از نبود منابع مالي است. اما در حال حاضر ورزشكاراني مثل قاسمي، تفتيان، حدادي، برادران صميمي و... با مربيان اختصاصي خود در شرايط و بي تمرين مي‌كنند. من وجدانم اجازه نمي‌دهد از كيهاني انتقاد كنم. درست است كه از فدراسيون دورم ولي ۵۴ سال در اين ورزش خدمت كرده‌ام و زحمت كشيدم. من شرايط را درك مي‌كنم و از دوستان، مخالفان و منتقدان فدراسيون مي‌خواهم تا به خاطر موفقيت ورزشكاران آرامش اين رشته را به هم نزنند.
2- متاسفانه كوتاهي‌هايي در جهت حمايت از سوي وزارت ورزش و جوانان ديده مي‌شود و به نظر مي‌رسد بيشتر بار مالي بر دوش كميته ملي المپيك است. من شاهدم كه رييس فدراسيون در حال دويدن براي رسيدگي به امور مختلف ورزشكاران است و چون خودم از ريشه اين ورزش هستم مي‌بينم چه كسي در دووميداني زحمت مي‌كشد. بايد وجدان خودمان را در اين موارد زير پا نگذاريم.
3- من متاسفم كه فدراسيون هنوز آن بنياد اصلي خود را به دست نياورده است. البته اين رشته شرايط خاص و ويژه‌اي دارد و در ۲۴ ماده متفاوت ورزشكاران زيادي دارد. وجود برخي موافقت‌ها و مخالفت‌ها و البته سلايق متفاوت باعث به وجود آمدن بعضي حواشي مي‌شود كه به نفع اين رشته نيست. من نمي‌گويم دووميداني شرايط خيلي خوبي دارد ولي بايد به رييس فدراسيون و ديگر مسوولان اين رشته فرصت داد و بعد از المپيك مي‌شود به آنها نمره داد.
4- ما هم ۴ سال پيش اين جو را داشتيم اما جمع‌بندي كرديم و جلوي حواشي را گرفتيم و موفق شديم در المپيك توسط احسان حدادي به مدال ارزشمند نقره دست پيدا كنيم و به عنوان يكي از فدراسيون‌هاي مدال آور در المپيك مطرح شويم. اميدوارم احسان حدادي در آرامش خوبي در ريو نيز به مدال المپيك دست پيدا كند كه اين باعث افتخار جامعه دووميداني مي‌شود. يكي از افتخارات من اين بود كه در كادر اجرايي در لندن در كنار ايشان بودم. براي ساير ورزشكاران نيز در المپيك آرزوي موفقيت مي‌كنم و اميدوارم دووميداني بهترين نتيجه را در ريو بگيرد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون