• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3547 -
  • ۱۳۹۵ پنج شنبه ۲۰ خرداد

وزير به من اختيار تام داد؛ براي تعيين ليست مازاد، دوستي‌ها را لحاظ نكردم

منصوريان: هركسي مشكل درست كند نامش را اعلام مي‌كنم

 

تنها ساعتي بعد از اعلام ليست مازاد باشگاه استقلال، ‌عليرضا منصوريان با برگزاري يك كنفرانس خبري، ‌به عنوان سرمربي استقلال نخستين بار مقابل خبرنگاران قرار گفت و درباره مسائل مهمي صحبت كرد كه جزييات آن را مي‌خوانيد:
براي تعيين ليست مازاد دوستي‌ها را لحاظ نكردم
خوشحالم در مسيري درست توانستم به استقلال برگردم و با زحمتي كه كشيدم دوباره به اين تيم آمدم. اميدوارم در موفقيت استقلال گام بلندي‌ برداريم. در اين مسير احتياج به حمايت همه‌جانبه هواداران و پيشكسوتان داريم، چرا كه اين تيم هواخواه زيادي دارد. همين الان درباره ليست مازاد استقلال يك مساله را براي شما روشن كنم و آن اينكه تغييرات صورت گرفته در تيم در برخي موارد با ابهام همراه بوده است. ما در ليستي كه ارايه كرده‌ايم روي آن به اتفاق گروهي كه با آن كار مي‌كنم و همراه خودم به استقلال آورده‌ام، كارشناسي كرديم. من هرگز دوستي را در ارايه اين ليست لحاظ نكردم. يك ادبيات غلط به اسم مازاد ايجاد شده است. يا بازيكن تحت قرارداد است يا اتمام قرارداد. توهين وقتي است كه بي‌اطلاع بگوييد ليست مازاد داريم. ما احترام‌ها را حفظ كرده‌ايم. در اين ليست سلايق شخصي اعمال نشده است و اگر اين گونه بود برخي‌ها بايد مي‌ماندند.
سالي نيست كه ريسك كنيم
اگر قرار بود من دوستي را در ارايه ليست لحاظ كنم الان ليست تغيير كرده بود. همين‌جا اعلام كنم با بخش اعظمي از بازيكنان استقلال دوست هستم و حتي با برخي از آنها رفت و آمد خانوادگي دارم، اما اينها خارج از مستطيل سبز است. هرچند هشت سال از خانه‌ام دور بودم، اما اطلاعاتم از اين تيم به اندازه كافي است، ضمن اينكه من با نسلي كه بازي كردم اكثرا الان سرمربي هستند. من بايد به طور شفاف بگويم كه همه‌چيز را امسال شفاف بيان مي‌كنيم و چيزي را پنهان نگه نمي‌داريم. اگر بخواهيم مسير شخصي را به نام هوادار كنيم، كار درستي نيست. امسال جزو سال‌هايي نيست كه بخواهيم ريسك كنيم. آستانه تحمل ما بالاست اما اگر احساس كنيم كه مي‌خواهند پشت هوادار و استقلال پنهان شوند و بخواهند ضربه بزنند شفاف نام آنها را اعلام مي‌كنيم. من در اين مدت تجربه لازم را كسب كردم و اگر در طول بازي‌ها ببينم مشكلاتي در تيم به وجود آورده شده است، آنها را اعلام خواهم كرد و خواهم گفت آقاي X به تيم لطمه مي‌زند يا آقاي Y پشت تيم مخفي شده است. اين مشكلات را خواهم گفت تا آخر فصل بهانه نياورم كه به خاطر فلان دليل نتيجه نگرفتيم.
جذب ستاره را متوقف نمي‌كنيم
كاري به نوع و مدل جذب بازيكنان توسط رقيب ديرينه‌مان نداريم و مسير خود را پيش مي‌رويم. من يك جلسه خصوصي با وزير ورزش داشتم و بايد از او تشكر كنم. او به من فراغ بال كامل داد. بايد بگويم ما قطعا سقف قرارداد را رعايت خواهيم كرد. ما جذب ستاره براي استقلال را متوقف نمي‌كنيم و آن چيزي كه هوادار احتياج دارد جذب خواهد شد. به همه تيم‌هاي رقيب به خصوص پرسپوليس احترام مي‌گذاريم اما در روند جذب ستاره دست نگه نمي‌داريم. وزير ورزش هم برخلاف اخبار منتشر شده اخيرا به هر دو باشگاه استقلال و پرسپوليس تذكر داده است. بحث ريخت و پاش نبوده و منظور وزير ورزش رعايت سقف قرارداد بوده است. همه بازيكنان را زير سقف قرارداد جذب كرده‌ايم.
وزير به من اختيار تام داد
منصوريان در واكنش به طرح موضوعي از سوي يكي از خبرنگاران مبني بر اينكه «ظاهرا در قرارداد شما حرف و حديث‌هايي پيش آمده مبني بر اينكه وزير ورزش گفته منصوريان حاضر است مجاني در استقلال كار كند و بايد قراردادش خيلي پايين باشد»، گفت: «من خودم روبه‌روي وزير ورزش نشستم و نمي‌دانم آيا شما هم آنجا بوديد يا خير. من منكر اصول حرفه‌اي مربيگري‌ام نيستم، منكر دوست داشتن استقلال و ادبياتي هم كه براي اين تيم به كار مي‌برم نيستم، به وزير ورزش گفتم من براي مربيگري‌ام اصول حرفه‌اي قراردادم را رعايت مي‌كنم، اما اگر نظري داريد اين برگه A4 را به شما مي‌دهم و روي آن بنويسيد و اگر چيزي نوشتيد بدون اينكه نگاه كنم آن را امضا مي‌كنم. از آنجا كه وزير ورزش فردي تحصيلكرده است به من اختيار تام در قرارداد داد»
مظلومي به من پيامك زد
من بعد از اينكه هدايت استقلال را برعهده گرفتم با پرويز مظلومي تماس گرفتم اما نتوانستم با او ارتباط برقرار كنم، اما بعد از آن خودش از طريق پيامك از تماسم تشكر كرد و برايم در استقلال آرزوي موفقيت كرد. در كل من با هيچ‌كدام از مربيان قبلي استقلال زاويه ندارم به اين دليل كه شاگرد همه آنها بودم، از پرويز مظلومي گرفته تا امير قلعه‌نويي و صمد مرفاوي و قبل از آنها نصرالله عبداللهي و منصور پورحيدري و...
بازيكنان جوان زيادي بايد جذب استقلال شوند
از مجتبي جباري، پژمان منتظري، وحيد اميري، كاوه رضايي و اميرارسلان مطهري به عنوان اسامي بازيكنان مورد نظر من ياد مي‌شود. در مورد اين ليست ورودي 50 درصد آن اشتباه است و افراد در ليست من نيستند. من ليست ورودي را براساس اولويت اول تا چهارم به باشگاه داده‌ام و از باشگاه استقلال خواهش كردم كه از ليست به صورت امانت نگهداري شود. ما 3 بازيكن به اندازه استقلال جذب كرديم و توقع‌مان اين است كه بازيكن خوب به استقلال بيايد. سه بازيكن ديگر نيز در اين هفته جذب خواهيم كرد. با توجه به اينكه با رد شدن از مرحله پلي‌آف ليگ قهرمانان آسيا در سه جبهه بايد بجنگيم، بازيكنان جوان زيادي بايد جذب استقلال شوند. بازيكنان جوان زير 20 سال بايد قرارداد سه تا پنج ساله ببندند و بازيكنان بين 20 تا 21 سال بايد قرارداد سه ساله داشته باشند. يكسري بازيكنان جوان را براي تبليغات در بازار ترانسفرينگ داريم. بعد از اينكه بازيكن جذب شد مديريت باشگاه استقلال با افتخار نام آن بازيكن را اعلام مي‌كند. ما كار عجيب و غريبي نمي‌كنيم و هر مربي ديگري هم جاي من بود همين كار را مي‌كرد و ليست ورودي را در اختيار باشگاه قرار مي‌داد.
ترجيح مي‌دهم با قنبرزاده دوست باشم تا همكار
من سال اول با نفت تجربه خوبي داشتم و سال دوم تجربه خيلي سختي بود. تيمي بود كه بي‌پول بود و هزار مشكل داشت. البته همين جا مي‌گويم كه سال خوبي بود چون امتحان‌هاي سختي داشتم. الان تپه‌هاي ناهموار استقلال برابر تپه‌هاي نفت هيچ چيز نيست. اما اينكه گفته باشم قنبرزاده بيايد يا نيايد صحت ندارد. من بعد از بازي با سايپا رسما گفتم كه در نفت نمي‌مانم. به قنبرزاده اين مساله را گفتم كه به تيمي ديگر مي‌روم و درباره استقلال با او مشورت نكردم چون استقلال خانه خودم است. ممنون قنبرزاده و مديريت نفت هستم ولي ترجيحم اين است كه با قنبرزاده دوستي‌ام را ادامه بدهم تا اينكه بخواهم با او همكاري كنم.
تمام شماره‌هاي استقلال براي من قابل احترام هستند
درباره مجيدي اين را هم بگويم كه او در اينستاگرامش يك مطلب جانانه گذاشته است. شايد در آينده احساس رقابت هم شما بكنيد ولي من دلي به آنها احترام مي‌گذارم. هركس ايرادي در من مي‌بيند، با من تماس بگيرد. ما هيچ‌وقت ديگر در استقلال عليه پيشكسوتان بيانيه صادر نمي‌كنيم. ديدم مجيدي گفته شماره 7 را مي‌توان به هركسي داد و بايد بگويم اگر احساس كنم كسي لياقت اين پيراهن را دارد، اين پيراهن را به او مي‌دهم ولي اگر ديدم كسي وجود ندارد، اين پيراهن را نگه مي‌دارم. ترجيحم اين است آن بازيكن پيراهن را از دست خود مجيدي بگيرد و از او رخصت بگيرد. تمام شماره‌هاي استقلال قابل احترام است. با شماره 17 چنگيز كار را در استقلال شروع كردم. همه شماره‌ها در استقلال خاطره دارند. نسبت به برخي مسائل خيلي حساس هستم و شماره پيراهن براي من حساس است و از آن مهم‌تر خود پيراهن براي من مهم است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون