• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3547 -
  • ۱۳۹۵ پنج شنبه ۲۰ خرداد

روايت قيچي‌ساز از صعود بدون اكسيژن به اورست

   تاكنون توانسته بودم در منطقه هيماليا 13 قله بالاي هشت هزار متري را صعود كنم. از بين اين قلل، قله اورست تنها قله‌اي بود كه در سال 84 براي صعود به آن از اكسيژن استفاده كرده بودم. براي اينكه بتوانم تمام اين قله‌ها را بدون استفاده از كپسول اكسيژن به پايان برسانم نياز بود كه قله اورست را دوباره صعود كنم تا ركورد قلل هشت هزاري خود را بدون كپسول اكسيژن به 13 برسانم.
   امسال از نپال و مسير جنوبي اورست كه صعود كرديم، حدود 220 نفر براي صعود روي اين قله فعاليت داشتند و تنها فردي كه توانست بدون استفاده از كپسول اكسيژن قله را صعود كند من بودم.
   در مرحله اول 26 ارديبهشت ماه تا گردنه جنوبي اورست (كمپ چهار) پيش رفتم ولي در حمله اول سرعت باد بسيار شديد و سرماي هوا خيلي زياد بود، بنابراين نتوانستم اقدام به صعود كنم چون كسي كه بدون استفاده از كپسول اكسيژن صعود مي‌كند در خطر سرمازدگي دست، پا و صورت قرار مي‌گيرد.
  در روز 30 ارديبهشت ماه با مساعد شدن هوا و شرايط براي صعود براي بار دوم به طرف قله حركت كردم كه شرايط مساعدتر بود و توانستم در روز
 30  ارديبهشت ماه قله را صعود كنم.
   به خاطر شرايط بد جوي صعود لوتسه براي سال آينده ماند و اميدوارم با صعود بدون اكسيژن به آخرين قله هشت هزار متري‌ام بتوانم به جمع هشت‌هزاري‌هاي جهان كه بدون اكسيژن است بپيوندم.
  تاكنون در كل دنيا 14 نفر توانسته‌اند بدون اكسيژن اين 14 قله مرتفع را صعود كنند و اميدوارم در سال آينده من به عنوان نفر پانزدهم به جمع اين باشگاه بپيوندم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون