• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3560 -
  • ۱۳۹۵ شنبه ۵ تير

سرخط خبرها

به شركت‌هاي خارجي علاقه‌مند به سرمايه‌گذاري با فناوري‌هاي نو خوش‌آمد مي‌گوييم اما فرصتي براي شركت‌هايي كه دنبال بازار ايران باشند مهيا نمي‌شود. ايسنا

معاون اجرايي رييس‌جمهور: اصلاح تعرفه تلفن در حال طي مسير قانوني است . روابط عمومي

قيمت بنزين بالاتر از فوب است/ دونرخي شدن بنزين نتيجه كينه و ژست مجلس قبلي بود! / رييس اتحاديه جايگاهداران سوخت. ايسنا

هفتمين نمايشگاه بين المللي صنعت برق، مخابرات وآب و فاضلاب در مرداد ماه برگزار مي‌شود. فارس

اخراج چيني‌ها منتفي شد؛ آغاز مذاكرات جديد نفتي ايران-چين. مهر

كارت سوخت ناوگان ديزلي فاقد بيمه از عيد فطر غيرفعال مي‌شود . تسنيم


براساس يك قانون جديد، خودروسازان و واردكنندگان خودرو ملزم شدند جزييات قيمتي خودروي عرضه شده را در فاكتور فروش آن قيد كنند. در شرايطي كه كارشناسان در فضاي پسا برجام خواستار كاهش قيمت خودروهاي داخلي و وارداتي هستند، براساس يك قانون جديد فاكتور فروش خودروها نيز بايد شفاف شود. در اين زمينه در اصلاحيه آيين‌نامه اجرايي قانون حمايت از حقوق مصرف‌كنندگان خودرو تاكيد شده كه عرضه‌كنندگان خودرو بايد جزييات قيمت تمام شده و فروش محصولات خود را براي آگاهي خريداران، اعلام كنند. در ماده ۱۰ اين قانون در اين رابطه قيد شده است: «عرضه‌كننده خودرو موظف است سند فروش و صورتحساب فروش همراه با درج تفكيكي اقلام تشكيل‌دهنده بهاي خودرو شامل بهاي خالص، هزينه‌هاي شماره‌گذاري، بيمه، عوارض، ماليات و ساير موارد مربوطه را در زمان تحويل خودرو به مصرف‌كننده ارايه كند». اصلاحيه آيين‌نامه اجرايي قانون حمايت از حقوق مصرف‌كنندگان خودرو چندي پيش از سوي معاون اول رييس‌جمهوري به وزارت صنعت، معدن و تجارت و شركت‌هاي توليد و واردكننده خودرو ابلاغ و اجراي آن آغاز شد.


مهدي كرباسيان، معاون وزير صنعت با تشريح آخرين وضعيت اجراي ۷ طرح فولادي، گفت: به جاي استفاده از تجهيزات چيني در بخش‌هاي اصلي طرح‌هاي فولادي، تجهيزات اروپايي جايگزين شدند. اگرچه تست سرد فولاد سپيد دشت در استان چهارمحال و بختياري براي توليد آهن اسفنجي شروع شده اما متاسفانه به دليل اينكه ۱۳۰ متر از لوله آب مورد استفاده در اين طرح فولادي به يك معارض برخورد كرده است، مشكلات عمده‌اي به وجود آمده كه حتي مقامات استان نيز نتوانسته‌اند آن را حل كنند، بر همين اساس توليد فولاد از اين طرح كه مي‌توانست در تيرماه امسال عملياتي شود، يك‌ماه به تاخير خواهد افتاد و اميدواريم موضوع حل شود تا اين طرح فعال شود. وي افزود: شادگان به عنوان دومين پروژه از هفت طرح فولادي كه برنامه نهايي براي راه‌اندازي آن شهريورماه امسال بوده، در حال تكميل است و مشكلات بخش آهن اسفنجي اين طرح و برق آن رفع شده و پيش‌بيني ما اين است كه در مردادماه امسال، به مدار آيد و بخش آهن اسفنجي آن به ظرفيت ۸۰۰ هزار تن فعال شود.


مشاور وزير نيرو با اشاره به چالش‌هاي بخش آب كشور گفت: صيانت از آب‌هاي زيرزميني، باروري ابرها و مديريت حوضه‌اي از مهم‌ترين مسائل است. محمد حاج رسولي‌ها با اشاره به طرح احيا و تعادل بخشي منابع آب زيرزميني كشور به عنوان محوري‌ترين طرح وزارت نيرو، گفت: مشاركت مردم شاه بيت طرح احيا و تعادل بخشي منابع آب زيرزميني است و اين طرح يك طرح سخت، طاقت‌فرسا، تنش‌زا و نيازمند برنامه است.

مشاور وزير نيرو با نگاهي به مسائل كلان آب كشور افزود: در يك دهه اخير شاهد چالش‌هايي در بخش آب كشور بوديم به‌طوري كه اين چالش‌ها بحران آب را به عنوان يك بحران جدي در كشور مطرح ساخت و اكثر استان‌هاي كشور را در بر گرفت. در ابتداي برنامه پنجم توسعه اين چالش‌ها مطالعه و طبقه‌بندي شد و ۷ چالش اصلي در كشور مشخص شد و اگر دولت براي اين چالش‌ها برنامه‌اي داشته باشد، با وجود اينكه كشورمان يك كشور خشك محسوب مي‌شود، مي‌تواند اين چالش‌ها را پشت سر بگذارد.

وي بيان كرد: مهم‌ترين چالش مباحث ساختاري در بخش آب كشور است كه بزرگ‌ترين چالش در كشور هم محسوب مي‌شود و بحث مديريت حوضه‌اي كه عدم توجه به آن نگراني‌هاي زيادي را ايجاد كرده، هم در اين چالش قرار مي‌گيرد. چالش دوم بحث صيانت از آب‌هاي زيرزميني است و اين چالش در استان مركزي از اهميت بالايي برخوردار است و بحث آبرساني به شهرها، ديپلماسي آب و استفاده از تكنولوژي‌هاي نو در تامين آب همچون باروري ابرها، از ديگر چالش‌هاي اصلي كشور در بخش آب محسوب مي‌شود.

اين مقام مسوول در وزارت نيرو با اشاره به چالش صيانت از آب‌هاي زيرزميني، گفت: در راستاي مقابله با اين چالش در پانزدهمين جلسه شوراي عالي آب طرح احيا و تعادل بخشي منابع آب‌هاي زيرزميني تصويب و محور اصلي كار در كشور شد. طرح احيا و تعادل بخشي منابع آب‌هاي زيرزميني جزو طرح‌هاي اقتصاد مقاومتي دولت محسوب و پروژه‌هاي مختلفي را شامل مي‌شود و در جهت حمايت از اين طرح امسال ۴۰۰ ميليارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون