• ۱۴۰۳ دوشنبه ۲۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3560 -
  • ۱۳۹۵ شنبه ۵ تير

سرخط خبرها

دادستان عمومي و انقلاب راور از وقوع يك فقره قتل در يكي از روستاهاي منطقه هجدك از توابع راور خبر داد. باشگاه خبرنگاران

مديرعامل سازمان آتش‌نشاني مشهد از وقوع حريق در محوطه بيمارستان ابن‌سيناي اين شهر خبر داد. ايرنا

نيروهاي امداد و نجات چين در تلاش براي يافتن بازماندگان توفان سهمگيني هستند كه تاكنون در شرق اين كشور جان ۹۸ تن را گرفته است. ايسنا

معاون آمادگي و مقابله با بحران سازمان مديريت بحران كشور گفت: 11 هزار كيلومتر از زير پاي پايتخت‌نشينان مملو از لوله‌هاي گازي است كه همچون بمب ساعتي مي‌ماند. آنا

رييس پليس راه استان قم از برخورد يك دستگاه سواري پيكان با ميني‌بوس فيات خبر داد. باشگاه خبرنگاران


اعتماد| قرار جلب به دادرسي مرد جواني كه براي تصاحب اموال همسرش اورا به قتل رسانده و جسدش را در باغي درفيروزكوه دفن كرده بود صادر شد. آبان ماه سال 93 زن ميانسالي به ‌پليس مراجعه كرد و گفت كه دخترش كارمند بانك بوده و 4 سال است كه ناپديد شده است. شوهر دختر هم هيچ اطلاعات درستي درباره دخترش به او نمي‌دهد. مرد جوان در تحقيقات مدعي شد چهار ماه قبل از همسرش به نام مريم جدا شده و اطلاعي از سرنوشت او ندارد. كارآگاهان پليس آگاهي متوجه شدند خودروي مريم در اختيار همسرش است و مرد جوان سه دنگ از سهم همسرش از خانه را به قيمت 200 ميليون تومان فروخته است. سجاد در بازجويي بعدي گفت مريم به خاطر بدهي‌اش به من قبل از طلاق سه دنگ خودرو 206‌اش را به من داد. پليس با مراجعه به دفترخانه كشف كرد كه سندطلاق جعلي بوده و اطلاعاتي از آن ثبت نشده است. سجاد در بازجويي‌ها اعتراف كرد كه يك روز به خانه آمده و همسرش را بي‌جان روي زمين ديده است. با پسرعمويش تماس گرفته و همراه او جسد زن را در فيروزكوه دفن كرده‌اند. بازپرس احمدبيگي بعد از كشف جسد براي مرد همسركش به اتهام مباشرت در قتل عمدي همسرش، جعل و استفاده از سند مجعول و انتقال مال غير و سرقت اموال مقتول قرار جلب به دادرسي صادر كرد. همچنين براي پسر عموي متهم كه در دفن جسد به قاتل كمك كرده بود و سه نفر ديگر كه اقدام به جعل سند كرده بودند قرار جلب به دادرسي صادر شد.


اعتماد| «ساعت 6 بعدازظهر روز يازدهم دي‌ماه سال 93 همراه با نامزدم مهدي در پارك تندرستي منطقه جنت آباد داخل يك آلاچيق نشسته بوديم و صحبت مي‌كرديم كه ناگهان مهدي (نامزدم) متوجه نگاه‌هاي پنهاني پسر جواني شد كه مدتي بود داشت ما را تماشا مي‌كرد. مهدي ناراحت شد و به سراغ جوان ناشناس رفت و به او گفت كه راهش را بكشد و برود. اما بعد ازچند لحظه ناگهان با هم درگير شدند. جوان مهاجم يك چاقو از جيبش بيرون آورد و به سر مهدي پرتاب كرد طوري كه چاقو مستقيم وارد جمجمه‌اش شد. مهدي همانجا روي زمين افتاد و قاتل فرار كرد. من بالاي سرش شروع به فرياد زدن كردم و از افراد داخل پارك خواستم تا به كمكم بيايند. مهدي را به بيمارستان رسانديم اما او فوت كرد. » اينها حرف‌هاي دختر جواني است كه دو سال پيش در پارك تندرستي جنت آباد تهران نامزدش را از دست داد. در تحقيقات اوليه مشخص شد جواني 22 ساله در حالي كه به همراه دختري جوان در پارك تندرستي (2) حضور داشته با جواني ناشناس درگير شده و به وسيله او مورد اصابت چاقو قرار گرفته است. ضارب با رها كردن چاقو به سمت جمجمه مقتول او را به قتل رسانده و از محل فرار كرده است. با تشكيل پرونده مقدماتي با موضوع قتل عمـد و به دستور بازپرس شعبه ششم دادسراي ناحيه 27 تهران پرونده براي رسيدگي در اختيار اداره دهم ويژه قتل پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت.

تحقيقات درباره شناسايي متهم پرونده در حالي در دستور كار كارآگاهان اداره دهم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت كه هيچ گونه اطلاعاتي درمورد هويت قاتل وجود نداشت. بعد از گذشت يك سال از اين قتل اطلاعيه‌اي از سوي دادگاه عمومي بخش زايان (از توابع استان اراك) براي اداره دهم پليس آگاهي تهران بزرگ فرستاده شد كه در آن شخصي با نام مهرداد 30 ساله به اتهام سرقت تاسيسات عمومي در تاريخ دهم ارديبهشت ماه امسال دستگير شده است. مهرداد در اعتراف‌هايش به قتلي كه سال 93 داخل پاركي در محدوده غرب تهران انجام داده بود اشاره كرده و گفته بود در يك درگيري جواني را با چاقو مجروح و فرار كرده. بعد از آن هم هيچ اطلاعي از زنده بودن جوان ندارد. با توجه به اعترافات به دست آمده از مهرداد در زندان شهرستان اراك و سابقه‌هاي موجود از جنايت پارك تندرستي احتمال ارتكاب جنايت به وسيله اين شخص توسط پليس داده شد. به اين ترتيب كارآگاهان اداره دهم آگاهي تهران با اخذ نيابت قضايي به شهرستان اراك اعزام شدند و مهرداد را براي انجام تحقيقات به اداره دهم پليس آگاهي تهران بزرگ منتقل كردند. با مواجهه حضوري متهم و نامزد مقتول، مهرداد به عنوان قاتل شناسايي شد. مهرداد كه هيچ جايي را براي زندگي نداشته و تا زمان دستگيري اعتياد شديد به مصرف شيشه داشت اعتراف كرد كه انگيزه‌اش براي قتل درگيري بوده و اين كار را با چاقويي كه كابل‌ها را مي‌بريده و سرقت مي‌كرده انجام داده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون