• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3148 -
  • ۱۳۹۳ سه شنبه ۱۶ دي

كلاهبرداري ميليوني با تاسيس شركتي تقلبي

اعضاي باند كلاهبرداري كه با تاسيس شركتي تقلبي اقدام به اخاذي‌هاي ميليوني كرده بودند شناسايي و دستگير شدند.
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، دي ماه امسال با مراجعه مردي ميانسال به دادسراي ناحيه دو تهران پرده از اخاذي‌هاي گسترده باندي كلاهبردار فرو افتاد. مالباخته در شكايت خود گفته بود كه مدتي قبل و پس از آشنايي با مردي جوان كه ادعا مي‌كرد صاحب شركتي تجاري است مبلغي را در اختيار او قرار داده تا با نفوذي كه دارد، او را در گرفتن وام كمك كند.
وي ادامه داد: او نيز به من اين اميد را داد كه حتما مي‌تواند اين كار را براي من انجام دهد. من هم وقتي اين موضوع را شنيدم خيلي خوشحال شدم و مبلغ 500 هزار تومان به او دادم. حتي به شركتش هم رفتم و با آنها از نزديك آشنا شدم. در شركت آنها يك زن و دو مرد ديگر هم مشغول كار بودند. من وقتي شركت آنها را ديدم به او اطمينان كردم اما نمي‌دانستم كه آنها قصد كلاهبرداري از من را دارند. مالباخته بعد از پرداخت پول چند بار براي گرفتن وام به شركت متهمان رجوع كرد اما هر بار با بهانه‌گيري‌هاي آنها روبه‌رو مي‌شد. او در شكايت خود به ماموران گفت: وقتي پول را پرداخت كردم، سراغ وام را مي‌گرفتم اما با پاسخ مناسبي روبه‌رو نمي‌شدم تا اينكه يك روز به شركت رفتم و متوجه شدم آنجا كسي نيست و آنها شركت را تخليه كرده‌اند.
با ثبت شكايت مالباخته، پرونده‌يي با موضوع كلاهبرداري تشكيل و رسيدگي به آن در دستور كار ماموران قرار گرفت. همزمان پرونده‌هاي سرقت مشابه ديگري به پليس آگاهي ارجاع داده شد كه نشان از گسترده بودن فعاليت اعضاي اين باند مي‌داد. با چهره نگاري از متهمان و قرار دادن تصاوير آنها در اختيار گشتي‌هاي نيروي انتظامي، سرانجام مخفيگاه آنها شناسايي و در اقدامي غافلگيرانه از سوي پليس دستگير و براي انجام بازجويي‌ها به پليس آگاهي منتقل شدند.
متهمان به ايستگاه پاياني رسيده بودند و چاره‌يي جز اعتراف به كلاهبرداري خود از 15 نفر ديگر با شيوه مشابه نداشتند. به اين ترتيب رسيدگي به پرونده براي تكميل جزييات بيشتر و رجوع ساير مالباختگان در پليس آگاهي همچنان ادامه دارد.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون