• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3148 -
  • ۱۳۹۳ سه شنبه ۱۶ دي

خبر كوتاه

دو كشته در تصادف زنجيره‌يي در استراليا

ايسنا| بر اثر برخورد زنجيره‌يي هشت خودرو در سيدني استراليا دست كم دو نفر جان خود را از دست دادند.
به گفته پليس استراليا در اين حادثه كه صبح دوشنبه در يكي از جاده‌هاي سيدني اتفاق افتاد هفت خودروي سواري و يك كاميون با يكديگر برخورد كردند. بنابر اعلام پليس سيدني در اين حادثه همچنين چهار نفر از جمله دو كودك، مجروح و به بيمارستان منتقل شدند. پليس سيدني همچنين اعلام كرد: بررسي‌هاي لازم براي مشخص شدن علت برخورد اين خودروها در حال انجام است و كارشناسان در حال ارزيابي دو عامل حادثه‌ساز شامل مصرف الكل و رانندگي با سرعت بالا هستند. بنابر اعلام پليس سيدني شدت برخورد اين خودروها خيلي بالا بوده به گونه‌يي كه تكه‌پاره‌هاي بدنه خودروها به چند متري محل حادثه پرتاب شده است.

 دو كشته بر اثر ريزش ساختمان هشت طبقه در كنيا

ايرنا| بر اثر فروريختن يك ساختمان هشت طبقه مسكوني در نايروبي پايتخت اين كشور، دو تن كشته و هشت تن ديگر ناپديد شدند.
به گزارش آسوشيتدپرس از نايروبي، بنسون كيبوئه مقام پليس نايروبي افزود كه يكي از قربانيان هنگام ورود به بيمارستان درگذشت و جسد يك كودك نيز از ميان آوار اين ساختمان پيدا شد كه در منطقه كم‌درآمد هرومه قرار دارد. وي افزود: در پي فروپاشي اين ساختمان در يكشنبه شب، 38 تن نجات داده شدند. يك مقام صليب سرخ كنيا نيز گفت كه هنوز هشت تن از ساكنان اين ساختمان پيدا نشده‌اند. به گفته يك مقام شهري نايروبي، ساخت طبقات بالايي اين ساختمان كه موجب فشار آمدن بر طبقات پاييني آن شده، مورد تاييد مقامات قرار نگرفته است و به ساكنان درباره سكونت در آن هشدار داده شده بود.
به گفته اوانز كيدرو، فرماندار نايروبي، طرح‌هاي ساختماني تصويب شده در شهرداري، نشان مي‌دهد كه قرار بوده است اين ساختمان پنج طبقه باشد. برخي سازندگان ساختمان در نايروبي به علت تقاضاي زياد براي مسكن، اغلب مقررات ساختماني را براي كاهش هزينه و به حداكثر رساندن سود، ناديده مي‌گيرند. انجمن معماران كنيا پيش‌تر تخمين زده بود كه در50 درصد ساختمان‌هاي نايروبي، مقررات ساختماني و معيارهاي ساخت و ساز رعايت نشده است. بر اثر فروپاشي يك ساختمان در يك محله كم‌درآمد ديگر نايروبي در ماه گذشته نيز هشت تن جان خود را از دست دادند.

مجازات 2 تا 10 سال حبس براي بازاريابان‌ اينترنتي كلاهبردار

براي بازارياب‌هاي اينترنتي كلاهبردار مجازات دو تا 10 سال حبس در نظر گرفته شده است.
عباس ذاقلي، معاون رييس كل دادگستري استان تهران با اعلام اين خبر به ميزان گفت: برخي در بازاريابي‌هاي اينترنتي با اخذ مدرك مثل رزومه كاري، عكس، مدارك هويتي، مصاحبه تخصصي به افراد پيشنهاد كار و استخدام مي‌دهند و پس از تكميل اين مراحل به آ‌نها گفته مي‌شود كه شما در اين استخدام پذيرفته شديد و براي تكميل مراحل استخدام بايد شماره كارت و رمز دوم را پيامك كنيد و پس از اخذ شماره حساب و رمز اينترنتي آنان، مبادرت به كلاهبرداري و فروش جنس از طريق شماره حساب اين افراد كرده و به نوعي از آنها سوءاستفاده مي‌كنند. در حالي كه اطلاع‌رساني و افزايش آگاهي در اين زمينه سبب مي‌شود تا مردم به راحتي فريب اين‌گونه كلاهبرداران را نخورده و به آنها اعتماد نكنند.
معاون رييس كل دادگستري استان تهران مجازات در نظر گرفته شده براي بازارياب‌هاي اينترنتي را دو تا 10 سال حبس عنوان و بر اطلاع‌رساني و افزايش آگاهي مردم در استفاده از فضاي مجازي تاكيد كرد.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون