• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3148 -
  • ۱۳۹۳ سه شنبه ۱۶ دي

خبر كوتاه

برگزاري مسابقات عمومي كشتي روي 15 تشك

نماينده اتحاديه جهاني كشتي براي نظارت بر رقابت‌هاي عمومي كه به مناسبت گراميداشت دهه مبارك فجر برگزار مي‌شود، به ايران سفر مي‌كند. در پي برنامه براي برگزاري رقابت‌هاي عمومي (اوپن) به صورت همزمان با حضور سه هزار كشتي‌گير در سه رده سني نوجوانان، جوانان و بزرگسالان و بر روي 15 تشك، فدراسيون كشتي ايران گزارش برنامه مذكور را به اتحاديه جهاني ارسال كرد. مسوولان اتحاديه جهاني كشتي از جمله نناد لالوويچ، رييس اين اتحاديه ضمن استقبال از برگزاري اين رقابت‌ها كه مي‌تواند در برنامه‌هاي حفظ هميشگي كشتي در المپيك موثر باشد اعلام كرد نماينده اتحاديه جهاني كشتي براي نظارت بر اين رقابت‌ها به ايران سفر مي‌كند.

 

قراردادهاي جديدپاي پرسپوليسي‌ها رابه باشگاه باز كرد

اضافه شدن بند «حُسن انجام كار» پاي ديگر بازيكنان پرسپوليس را هم به باشگاه باز كرد. مسوولان باشگاه پرسپوليس اخيرا تصميم گرفتند بندي به نام «حُسن انجام كار» را به قرارداد بازيكنان تيم‌شان اضافه كنند تا به نوعي با آنها اتمام حجت كرده باشند؛ بندي كه البته مورد تاييد هيچ يك از سرخپوشان نيست و اعتراض آنها را در پي داشته است. بر اساس اين بند بازيكنان پرسپوليس در صورتي كه در ادامه مسابقات ليگ و ليگ قهرمانان نتوانند خواسته‌هاي باشگاه و كادر فني را برآورده كنند در پايان فصل 20 درصد از قراردادشان كسر خواهد شد. روز گذشته شماري از بازيكنان پرسپوليس با حضور در باشگاه به اين اقدام مسوولان اعتراض كردند كه البته نتيجه‌يي در بر نداشت و مجبور به پذيرش آن شدند. با توجه به اين قضيه نيز ديروز (دوشنبه) بازيكناني از جمله نوري، بنگر، هادي نوروزي، طارمي و... به باشگاه پرسپوليس رفتند و اعتراض خود را به اقدام اخير باشگاه اعلام كردند.

 

مبارزه فدراسيون بين‌المللي جودو با تباني

در پي اعتراضات پي‌درپي مسوولان IOC به تباني در ورزش‌هاي مختلف، فدراسيون بين‌المللي جودو قوانين جديدي در اين رابطه تصويب كرد. قوانين جديدي در رابطه با تباني در مسابقه‌ها توسط فدراسيون بين‌المللي جودو (IJF) منتشر شد. نسبت به ورزش‌هاي ديگر از جمله فوتبال، كريكت و بيسبال جودو بيشتر دستخوش اتفاقات و مشكلاتي در رابطه با تباني شده است. بنابراين مسوولان در نظر دارند تا تمهيدات جديدي بينديشند. اگر اعتراضي در رابطه با تباني صورت گيرد، تحقيقات در اين زمينه انجام مي‌شود و اگر مشخص شد كه واقعا تباني صورت گرفته است قوانين انضباطي اجرا خواهند شد. ضمنا اگر در يك مسابقه دو ورزشكار از يك مليت مقابل هم بازي كنند و يكي از آنها مصدوم يا مريض شود و از مسابقه كناره‌گيري كند بايد تاييديه پزشكي براي مشكل خود داشته باشد و كميسيون پزشكي فدراسيون بايد اين مصدوميت را تاييد كند. اين قوانين در حالي منتشر شد كه مسوولان IOC به صورت پي‌درپي اعلام كردند كه تباني يك مشكل بزرگ در ورزش بين‌المللي است. از سپتامبر سال 2013 توماس ناج با پليس اينترپل تفاهمنامه‌يي امضا كرده است كه طبق آن با مشكلاتي كه باعث اختلال در امنيت مسابقه‌ها و برگزاري آنها مي‌شوند مبارزه مي‌شود.

 

واگذاري سهام پرسپوليس به پيشكسوتان

معاون وزير ورزش و جوانان اعلام كرد قرار است بخشي از سهام باشگاه پرسپوليس در زمان واگذاري بدون اخذ منابع مالي به پيشكسوتان اين باشگاه اعطا شود. اميررضا خادم در پاسخ به اين سوال كه آيا اين خبر درست است كه ۲۱ درصد از سهام باشگاه پرسپوليس در اختيار پيشكسوتان، ۳۰ درصد براي وزارت ورزش و ۴۹ درصد در اختيار بخش خصوصي قرار مي‌گيرد، اينگونه توضيح داد: طبق مصوبه مجلس ما به عنوان ارگان اجرايي موظف به انجام مصوبات هستيم اما چارچوب آن مشخص نشده است. براي مزايده كل سهام در نظر گرفته شده كه در نشست با نمايندگان وزارت دادگستري، وزارت اقتصاد و دارايي، وزارت ورزش و سازمان خصوصي‌سازي به اين جمع‌بندي رسيديم كه پس از تاييد شوراي واگذاري، بخشي از سهام بدون اخذ مبلغ در اختيار پيشكسوتان قرار داده شود. نماينده تام‌الاختيار وزارت ورزش و جوانان در امور دو باشگاه استقلال و پرسپوليس تاكيد كرد: «در اين خصوص هم علي پروين نشستي را با محمود گودرزي داشت كه وزير ورزش و جوانان پيشنهاد داد مجموعه‌يي شكل گيرد كه در زمان واگذاري، سهام باشگاه پرسپوليس طبق شرايطي ويژه بخشي از سهام توسط خريدار به پيشكسوتان داده شود.» خادم همچنين در پاسخ به اين سوال كه آيا وزارت ورزش قصد ندارد سهامي از اين دو باشگاه را در زمان واگذاري به خود اختصاص دهد، يادآور شد: «نه اصلا؛ وزارت ورزش يا بايد باشد يا نباشد زيرا يك بام و دو هوا مشكلات دوباره‌يي را ايجاد مي‌كند. هر چند واگذاري به اين نحو ممكن است در آينده اما و اگرهايي به وجود آورد.»

 

ساخت مقر جديد IOC با هزينه 160 ميليون فرانكي

جزئيات مربوط به ساخت مقر جديد IOC در لوزان سوييس اعلام شد. «خانه وحدت المپيك» در كنار مقر فعلي IOC ساخته خواهد شد. اين ستاد در كاخ ويدي واقع شده و حدود 160 ميليون فرانك سوييس ارزش دارد. اين بنا نمايي بر پايه معماري كپنهاگ دارد. اين ساختمان 18 هزار مترمربع مساحت دارد و نماي آن موج‌دار طراحي شده كه نمادي از انرژي و حركت ورزشكاران است. پلكان چوبي دايره‌يي در شكل داخل محوطه اين ساختمان قرار دارد كه حلقه‌هاي پلكان نمادي از لوگوي المپيك است. در اين بنا از انرژي خورشيدي استفاده مي‌شود و طوري طراحي شده كه به صورت بهينه از نور روز بهره ببرد. پيش‌بيني شده حدود صد ميليون فرانك براي ساخت اين بنا و 60 ميليون فرانك براي آماده‌سازي آن هزينه شود، IOC  در نظر دارد كه 80 درصد هزينه را قرض كند و به همين منظور رييس كميسيون بودجه IOC د رحال رايزني با سه بانك است. هدف اين پروژه گرد هم آوردن 600 كارمند IOC است كه در حال حاضر در پنج اداره مختلف در سويس پراكنده هستند. طراح اين بنا درباره معماري آن گفت: با توجه به سمبل‌هاي المپيك و نيازهاي سازمان، ما طوري مقر جديد IOC را طراحي كرديم كه سه فاكتور مختلف در آن به چشم بيايد: حركت، انعطاف‌پذيري و پايداري. با توجه به نماي پويا و موج‌دار، از هر زاويه ساختمان به صورت متفاوتي ديده مي‌شود و در موج‌هاي آن حركت و انرژي ورزشكاران نشان داده مي‌شود. فضاي داخلي اين ساختمان نيز با توجه به چند قاعده سازه‌يي ساخته شده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون