• ۱۴۰۳ دوشنبه ۳۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3576 -
  • ۱۳۹۵ يکشنبه ۲۷ تير

خبر

تصويب دو بند ديگر از سياست‌هاي كلي نظام قانونگذاري

گروه سياسي| روز گذشته اعضاي مجمع تشخيص مصلحت نظام، ادامه بررسي و تصويب سياست‌هاي كلي نظام قانونگذاري را در دستور كار خود قرار دادند و دو بند ديگر از اين سياست‌ها را به شرح ذيل تصويب كردند.: بند 4- رعايت اصول قانون‌نگاري و قانونگذاري و تعيين سازوكار انطباق لوايح و طرح‌هاي قانوني با اين اصول پيش از اعلام وصول و در فرآيند قانونگذاري با اصلاح آيين‌نامه داخلي مجلس شوراي اسلامي و يا تصويب قانون لازم با تاكيد بر: قابليت سنجش و اجراي قانون معطوف به نيازهاي واقعي، شفافيت و عدم ابهام، استحكام در ادبيات و اصطلاحات حقوقي، بيان شناسه تخصصي و ضرورت پيشنهادي هر يك از لوايح و طرح‌هاي قانوني، ابتناء بر مطالعات پژوهشي و ارزيابي تاثيرات قانون و ارايه پيوست‌هاي مربوطه از قبيل پيوست هاي: فرهنگي، اجتماعي، حقوقي، سياسي، اقتصادي، امنيتي، بهداشتي و محيط زيستي به تناسب طرح‌ها و لوايح، ثبات نگاه بلندمدت و ملي، انسجام قوانين و عدم تغيير يا اصلاح ضمني آنها بدون ذكر شناسه تخصصي قانون مذكور، تقويت ضمانت اجرا از جمله تشديد مجازات‌ها و پرهزينه كردن عدم اجراي قانون، جلب مشاركت حداكثري مردم، ذي نفعان و نهادهاي قانوني مردم نهاد تخصصي و صنفي در فرآيند قانونگذاري، تعيين مجري يا مجريان در متن قوانين و مقررات، تصويب قانون شيوه قانون‌نويسي و ايجاد سازوكار تخصصي تنظيم متن‌هاي مربوطه، با بهره‌گيري از متخصصين منطق و اصول، قانون‌نويسي و ويراستاري، عدالت‌محوري در قوانين و مقررات، اجتناب از تبعيض ناروا، تصويب قوانين عام و داراي جامعيت و پرهيز از استثناهاي قانوني، تا احد امكان، بند 5- تعيين عناوين قوانين جامع، تبويب، تنقيح و تعيين شناسه قوانين موجود كشور در طول برنامه ششم توسعه و رعايت آن در قانونگذاري.

 

سه دلیل فراکسیون امید برای رای دادن به سه حقوقدان شورای نگهبان
عضو هیات رییسه فراکسیون امید در تويیتی به دلايل سه‌گانه این فراکسیون درخصوص رای دادن به حقوقدانان شورای نگهبان اشاره کرد.به گزارش ایلنا، محمود صادقی در تويیتی که در حساب کاربری‌اش منتشر کرد به برخی از دلايل رای‌دهندگان فراکسیون امید به حقوقدانان شورای نگهبان اشاره کرد.در این تويیت آمده است:از دلایل رای‌دهندگان: تعامل او در حل مشکل ردصلاحیت‌شدگان در گذشته و امید به تعامل بیشتر در آینده، تعهد به همکاری در اصلاح نظام انتخاباتی و...


محمدهادي صادقي مشاور رييس قوه قضاييه شد
آيت‌الله آملي‌لاريجاني با صدور حكمي محمدهادي صادقي را به سمت مشاور رييس قوه قضاييه منصوب كرد. به گزارش ايسنا، متن حكم آيت‌الله آملي لاريجاني به شرح زير است: نظر به سوابق و تجربيات ارزشمند علمي و اجرايي جناب عالي، به موجب اين ابلاغ به سمت مشاور رييس قوه قضاييه منصوب مي‌شويد. توفيقات روزافزون شما را در خدمت به نظام مقدس جمهوري اسلامي از خداوند متعال مسئلت دارم.


سرنخ‌هايي از حادثه تروريستي اسلام‌آباد به دست آمده است
استاندار كرمانشاه گفت: ماموران اطلاعاتي و امنيتي سرنخ‌هايي را به دست آوردند و در حال پيگيري اين موضوع هستند. به گزارش باشگاه خبرنگاران، اسد‌الله رازاني، استاندار كرمانشاه درباره آخرين بررسي‌هاي صورت گرفته از حادثه سوقصد به مسوولان كرمانشاه اظهار داشت: ماموران اطلاعاتي و امنيتي سرنخ‌هايي را به دست آوردند و در حال پيگيري اين موضوع هستند. پيش از اين مديركل امنيتي و انتظامي استاندار كرمانشاه عاملان اين حادثه را اشرار مسلح معرفي كرد و انتشار اخبار ثانويه را به روزهاي آينده موكول كرد. وي انگيزه و هويت ضاربان نامشخص دانست و برخي گمانه‌زني‌هاي در فضاي مجازي منتشر شده را غيرمنطقي خواند چراكه بررسي و پيگيري‌ها هنوز نهايي نشده است. هفته گذشته يك گروه از مسوولان محلي كرمانشاه (فرماندار اسلام‌آباد غرب، حشمت‌الله فلاحت پيشه عضو كميسيون امنيت ملي مجلس شوراي اسلامي، حجت‌الله نيك‌عزم رييس سابق شبكه دامپزشكي) هنگام بازديد از منطقه مرزي ريجاب مورد سوءقصد قرار گرفتند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون