• ۱۴۰۳ دوشنبه ۳۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3576 -
  • ۱۳۹۵ يکشنبه ۲۷ تير

تاثير بي‌ثباتي و ناامني جهان بر افكار مردم ايران

امنيت ذهني و اميدواري

امان‌الله قرايي‌مقدم

بي‌ثباتي‌ها و ناامني‌هايي كه اين روزها در جاي جاي اين پهنه خاكي به وقوع مي‌پيوندد در حجم عظيم اطلاعاتي، از طريق رسانه‌هاي ارتباط جمعي در حال مخابره است. اين اخبار كه ابعاد خشونت و بي‌ثباتي را در بردارد، نگاهي نااميدوارانه و سراسر ابهام از آينده جهان را به دست مي‌دهد كه مسلما بر افكار و نگرش مردم مختلف جهان تاثير مي‌گذارد.
 جامعه ايران نيز از اين تاثير مستثني نيست با اين تفاوت كه در ايران نگاه مردم به اين رخدادها از دريچه نظم و ثبات داخلي مورد توجه و تحليل قرار مي‌گيرد.
عدم وجود مبناهاي ايدئولوژيك انحرافي‌ و اختلاف‌هاي قومي- مذهبي در ايران كه باعث بروز اقدامات تروريستي در جهان مي‌شود نيز اين آگاهي را براي مردم در پي دارد كه به سرنوشت كشورهاي مورد نظر دچار نخواهند شد. به نوعي با افزايش آگاهي كه مردم در بعد فكري و فرهنگي به دست مي‌آورند و با توجه به مشاهدات صورت گرفته، ناخودآگاه اين امنيت ذهني را براي مردم ايران به وجود آمده كه در برابر اين اتفاق‌ها واكسينه هستند.
اين احساس امنيت اتفاق خوشايندي است، مردم واقعيت را مي‌بينند و همين احساس ثبات و امنيت كمك مي‌كند تا پل ارتباطي ميان مردم و مديران ايراني، اندكي مستحكم‌تر شود.
آنچه كه در جهان رخ مي‌دهد و آرامش اين روزهاي ايران در منطقه‌اي پرتنش، نشانه خوبي براي مردم است تا بدانند كه رفتارهاي بين‌المللي دولت در سال‌هاي اخير سودمند بوده و ايران را از تنش‌ها دور نگه داشته است.
به اين ترتيب مردم با توجه به آنچه كه از طريق رسانه‌ها دريافت مي‌كنند، متوجه اين قضيه مي‌شوند كه به اين پشتيباني نياز دارند. از طرف ديگر دولت نيز براي تثبيت اين امنيت، سعي در تعامل با مردم دارد و مي‌تواند از اين موقعيت مناسب استفاده كند تا در سايه اين ثبات و امنيت احساس شده، به قصد تعامل بيشتر با مردم حركت كند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون