• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3580 -
  • ۱۳۹۵ پنج شنبه ۳۱ تير

انتقاد همكاران ويراستار سانحه ديده همشهري از خبررساني غيراخلاقي

درجه هوشياري ويراستار سانحه‌ ديده روزنامه‌هاي استاني موسسه همشهري افزايش يافته است. جلال خوش‌چهره‏‏‏‏‏‏، مدير تحريريه روزنامه‌هاي استاني همشهري‏، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري آنا به تشريح آخرين وضع جسماني احمد زرساو، ويراستار اين مجموعه رسانه‌اي كه روز سه‌‌شنبه، 29 تير دچار سانحه شده بود، پرداخت. او بعد از ظهر ديروز، دقايقي پس از حضور در بيمارستان و عيادت از زرساو  با ما گفت‌وگو مي‌كرد‏‎، گفت: خوشبختانه، ظهر امروز كه ما به بخش ‌اي‌سي‌يوي بيمارستان فيروزگر مراجعه كرديم، بر اساس گزارشي كه از كادر بيمارستان دريافت كرديم‏، مطلع شديم سطح هوشياري همكارمان كه در پي حادثه ديروز به كما رفته بود، افزايش پيدا كرده است. اين بهبود نسبي سبب شده است كه تيم درماني ايشان به بهبود و امكان‌پذير شدن پيگيري ساير مراحل درماني اميدوارتر از قبل شوند. خوش‌چهره با توجه به خبررساني‌هاي متناقضي كه در رسانه‌ها و شبكه‌هاي اجتماعي درباره اين اتفاق منتشر شد‏، در تشريح علت سانحه اظهار كرد: آقاي زرساو در ساعت يك
 بعد از ظهر ديروز دچار تشنج شد كه بلافاصله همكارانش با اورژانس تماس گرفتند. پس از حضور ماموران اورژانس در تحريريه روزنامه‌هاي استاني همشهري اقدامات اوليه را انجام دادند. وقتي ايشان بهبود نسبي پيدا كرد به سمت آبدارخانه حركت كردند اما متاسفانه‏، در همان لحظه دچار حمله دوباره شد، تعادل خود را از دست داد و به دليل آنكه آبدارخانه و سرويس بهداشتي در كنار پله‌هاي ساختمان قرار دارد، به سمت طبقه پايين پرتاب شد.
مدير تحريريه روزنامه‌هاي استاني همشهري افزود: شدت سقوط به اندازه‌اي بود كه متاسفانه‏، به نواحي سر، دنده‌ها و پاهاي همكارمان آسيب جدي وارد شد. اما از آنجا كه هنوز ماموران اورژانس در محل روزنامه حضور داشتند، خوشبختانه، توانستيم او را به بيمارستان فيروزگر در اسرع وقت منتقل كنيم.
او اضافه كرد: با وجود انتقال سريع آقاي زرساو به مركز درماني، متاسفانه، شدت آسيب‌‌هاي واردشده به اندازه‌اي بود كه ايشان بعد از مدتي هوشياري خود را از دست داد. از اين رو، كادر پزشكي به سرعت براي احياي ايشان وارد عمل شد و ظرف سه ساعت توانستند با تثبيت نسبي وضع جسمي همكارمان‏، او را از بخش احيا به قسمت آي‌سي‌يو منتقل كنند. از اين لحظه به بعد، تلاش براي بازگرداندن هوشياري آقاي زرساو آغاز شد كه تاكنون ادامه دارد.
مدير تحريريه روزنامه‌هاي استاني همشهري در بخش ديگري از اين گفت‌وگو با انتقاد شديد از برخي رسانه‌ها در نحوه انعكاس خبر اين حادثه ناگوار تصريح كرد: به نظر من، بيش از آسيبي كه اين حادثه به جسم احمد زرساو، روزنامه‌نگار باسابقه كشور وارد كرد، شيوه غيراخلاقي و غيرحرفه‌اي انعكاس اين خبر به خانواده محترم ايشان و حتي همكارانش در همشهري استان‌ها بود. او افزود: انتشار اين خبر به‌صورت غيرمسوولانه و با اطلاعات ساختگي و جهت‌دار و انتخاب متن و عكس گمراه‌كننده نه تنها خانواده، همكاران، دوستان و آشنايان اين روزنامه‌نگار خوش‌سابقه كشور را دچار شوك و پريشاني مضاعف كرد، بلكه به اين نگراني دامن زد كه اخلاق حرفه‌اي در فضاي رسانه‌اي كشور تا چه اندازه سقوط كرده است. خوش‌چهره گفت: انتشار خبر با عنوان و اطلاعات جعلي و غيردقيق در حالي انجام شد كه هيچ تماسي با مسوولان روزنامه براي اطلاع از اصل ماجرا و صحت و سقم شنيده‌ها گرفته نشد. به نظر مي‌رسد منتشركنندگان اين خبر بيش از آنكه بخواهند درباره حادثه پيش‌آمده براي يكي از هم‌صنفي‌هاي پيشكسوت خود اطلاع‌رساني صحيح كنند گرفتار شانتاژ خبري و اسير گرايش‌هاي جناحي هستند. گويا آنان فراموش كرده‌اند كه نخست‏، خبرنگارند و انتشار اخبار درباره يك همكار بايد با لحاظ حميت‌هاي صنفي باشد و در ضمن، فراموش نكنيم ما قرار است در يك جامعه انساني خبررساني كنيم. از اين رو، رعايت حرمت انسان‌ها در صدر وظايف حرفه‌‌‌اي ما قرار دارد. خوش‌چهره اظهار اميدواري كرد اين اتفاق تلنگري باشد به جامعه رسانه‌اي كشور كه خود را از اين آفت كه در رقابتي غيرحرفه‌اي و به دور از اخلاق بروز كرده است‏، رها سازد. او گفت: همه ما بهبود هر چه سريع‌تر همكارمان، احمد زرساو و بازگشت او به جامعه رسانه‌اي كشور را از خداوند رحمان مسألت مي‌كنيم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون