• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3580 -
  • ۱۳۹۵ پنج شنبه ۳۱ تير

خبر

در خواست چمران از روحاني براي تسريع ‏ارايه لايحه درآمد پايدار شهرداري‌ها به ‏مجلس

ايسنا| مهدي چمران، رييس شوراي شهر تهران ‏در نخستين اجلاس جهاني شوراها و شهرداري‌ها ‏با تاكيد بر ضرورت وجود درآمدهاي پايدار براي ‏شهرداري‌ها، گفت: لايحه درآمد شهرداري‌ها ‏هرچه زودتر از دولت به مجلس فرستاده شود. ‏ وي در ادامه افزود: تاكيد مي‌كنم كه اگر ‏درآمدهاي پايدار شهرداري وجود نداشته باشد، ‏شهرداري‌ها به سوي ساير مسائل سوق پيدا ‏مي‌كنند كه هرچند براي آنها درآمدزايي دارد ‏ولي به ضرر مردم تمام مي‌شود. در شرايطي كه ‏به دليل ركود ساختماني درآمد شهرداري‌ها به ‏يك‌سوم رسيده است هرچه زودتر بايد لايحه ‏درآمد پايدار شهرداري‌ها به مجلس فرستاده شود. ‏

 

بازسازي قبور شهدا از سر گرفته شد

اعتماد| در حالي كه كمتر از يك ماه قبل ابوالفضل قناعتي، عضو هيات رييسه شوراي شهر تهران در پاسخ به شكايت قضايي و اعتراض جمعي از خانواده‌هاي شهدا نسبت به تخريب قبور عزيزان‌شان در پي ساماندهي مزار شهدا توسط شهرداري تهران، اعلام كرده بود كه عمليات ساماندهي متوقف مي‌شود و ادامه عمليات صرفا با كسب رضايت از خانواده‌ها امكان‌پذير است، روز گذشته فارس گزارش داد كه اكبر توكلي، مديرعامل سازمان بهشت زهراي شهرداري تهران خبر داده كه بنا بر حكم قاضي پرونده، بازسازي قبور شهدا از سر گرفته شده و البته اين‌بار، رضايت خانواده‌هاي شهدا هم جلب شده و افزوده است: «به هيچ عنوان سنگ قبور را دست نزده‌ايم و صرفا معابر را بازسازي كرده‌ايم كه اين كار با رضايت خانواده شهدا در دستوركار قرار گرفت و قاضي پرونده اعلام كرد با رضايت خانواده شهدا مي‌توانيد بهسازي قبور شهدا را انجام دهيد. برنامه ما هم ساماندهي است نه تخريب. طي 5 سال گذشته هم به دستور شهردار تهران براي ساماندهي قطعات شهدا برنامه‌ريزي‌هايي صورت گرفته و تصميم بر آن شد تا معابر قطعات شهدا را بازسازي كنيم.»

 بازار آرزوهاي كودكان كار

فردا آخرين روز از نمايش مجموعه‌اي از نقاشي‌هاي كودكان و تن‌پوش‌هايي است كه با طرح اين نقاشي‌ها تهيه شده‌اند و در گالري ايوان به نمايش درآمده‌اند. به گزارش مهر، در اين نمايشگاه سه گروه متفاوت از آثار كه با ايده‌اي مشترك تهيه شده‌اند به نمايش گذاشته شده است. بخش اول شامل نقاشي‌هاي تعدادي از كودكان كار است كه آرزوهاي خود را با سادگي روي كاغذ تصوير كرده‌اند. بخش دوم تن پوش‌هايي است كه محمدامين پوراسكندريان با الهام از نقاشي‌هاي كودكان كار، طراحي كرده است. اين مجموعه در قالب ۱۶ لباس زنانه، ۳ لباس مردانه و چند شال به نمايش گذاشته شده است. سومين بخش نمايشگاه عكس‌هايي هستند كه توسط رهام شامخ تهيه شده‌اند.   اين نمايشگاه كه از 25 تيرماه در گالري «ايوان» واقع در الهيه، خيابان مهديه، خيابان جبهه، خيابان لساني، نبش بن بست حميد، شماره 1 از ساعت 16 تا 20 برقرار شده است و تا فردا ادامه دارد. تمامي عوايد اين نمايشگاه صرف حمايت از كودكان كار خواهد شد.


«فريدون» در آزمون سنجش شركت كرده است

ايسنا| وزير علوم، تحقيقات و فناوري با اشاره به اخباري مبني بر بركناري رييس دانشگاه شهيد بهشتي گفت: بركناري رييس دانشگاه شهيد بهشتي شايعه است. محمد فرهادي امروز در مراسم بيست و چهارمين دوره جشنواره دانشجوي نمونه سال 94 در جمع خبرنگاران با تاكيد بر اينكه بركناري رييس دانشگاه شهيد بهشتي شايعه است، اظهار كرد: در حال حاضر همزمان در سه دانشگاه هيات‌هاي نظارت و ارزيابي وجود دارد و در حال بررسي مسائل دانشگاه هستند. اين برنامه وزارتخانه است و اعضاي اين كميته از اساتيد برجسته دانشگاه هستند. وي در مورد اخباري مبني بر اينكه تحصيل «حسين فريدون» (برادر رييس‌جمهور) در دانشگاه شهيد بهشتي توصيه‌ شده بوده است نيز توضيح داد: دكتر «فريدون» در آزمون سازمان سنجش در سال 92 شركت كرده و به صورت رسمي پذيرفته شده است، تا جايي كه من اطلاع دارم مسير قانوني را طي كرده و مشكلي ندارد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون