• ۱۴۰۳ دوشنبه ۳۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3592 -
  • ۱۳۹۵ شنبه ۱۶ مرداد

هفته ثبت ركورد در بازار طلا و سكه

به گفته رييس اتحاديه طلا و جواهر، قيمت طلا و سكه در هفته گذشته به بالاترين رقم خود طي سه ماه اخير رسيده كه به اين ترتيب مي‌توان اين را هفته ركوردها در قيمت طلا و سكه دانست.
پنجشنبه، در آخرين روز كاري هفته گذشته، هر قطعه سكه تمام بهار آزادي طرح جديد يك ميليون و 20 هزار و 500 تومان معامله شد، حال آنكه در نخستين روز كاري هفته گذشته نرخ اين سكه يك ميليون و 106 هزار تومان بود. همچنين نرخ سكه تمام بهار آزادي طرح قديم با افزايش 10 هزار و 500 توماني ظرف هفت روز گذشته، يك ميليون و 119 هزار تومان به كار خود در هفته گذشته پايان داد. نيم سكه و ربع سكه به ترتيب با قيمت 559 هزار تومان و 289 هزار تومان به كار خود در هفته گذشته پايان دادند، اين در حالي است كه در روز شنبه هفته گذشته نيم سكه 555 هزار تومان بود و ربع سكه 285 هزار تومان. سكه يك گرمي هم با نرخ 183 هزار تومان به كار خود در هفته گذشته پايان داد. در همين حال محمد كشتي‌آراي در گفت‌وگو با ايسنا، با اشاره به آغاز روند افزايش قيمت طلا و سكه از ابتداي هفته پيش بيان كرد: قيمت طلاي جهاني در هفته‌اي كه گذشت تا حدود ۱۳ دلار افزايش يافت و همين موضوع سبب شد كه قيمت سكه به بالاترين رقم خود طي سه ماه اخير برسد. يكي از علل اصلي اين اتفاق، منفي شدن شاخص‌هاي اقتصادي در امريكا و نيز افزايش تقاضا در بازارهاي جهاني بود. رييس اتحاديه طلا و جواهر همچنين با اشاره به علل مختلف افزايش قيمت طلا در سه ماه اخير، عنوان كرد: در اين مدت چهار عامل به بازار جهاني طلا شوك وارد كرد. يكي از آنها خروج انگليس از اتحاديه اروپا بود. تثبيت نرخ بهره در امريكا، شاخص نرخ بيكاري و شاخص توليدات صنعتي در اين كشور كه با كاهش مواجه بوده است نيز از ديگر عوامل افزايش قيمت طلا طي سه ماهه اخير بوده است.
در بازارهاي جهاني نرخ اونس طلا يك دلار گران‌تر و به قيمت هزار و 362 دلار در روز جمعه به بازار عرضه شد. مثقال طلا هم 495 هزار و 800 تومان و هر گرم طلاي 18 عيار 114 هزار و 348 تومان خريد و فروش شد.
در بازار ارز دلار امريكا با قيمت سه هزار و 527 تومان به كار خود در هفته گذشته پايان داد. هر دلار امريكا در نخستين روز كاري هفته گذشته نيز با قيمتي مشابه خريد و فروش مي‌شد ولي در ميانه هفته تا قيمت سه هزار و 540 توماني هم افزايش يافت. يورو و پوند انگليس به ترتيب سه هزار و 953 تومان و چهار هزار و 694 تومان ارزش‌گذاري شدند. اين مهم حاكي از كاهش 10 توماني نرخ يورو و هشت توماني نرخ پوند در طول هفت روز گذشته است. درهم امارات با قيمت 967 تومان و لير تركيه با ارزش هزار و 197 تومان در آخرين روز كاري هفته گذشته به تعطيلات رفتند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون