• ۱۴۰۳ دوشنبه ۳۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3592 -
  • ۱۳۹۵ شنبه ۱۶ مرداد

عدد نوشت

تحقق چهاردوازدهم بودجه

محمدرضا عبدي، معاون برنامه‌ريزي و پژوهشي سازمان امور مالياتي گفت: تاكنون ۹۵ درصد از عدد چهار دوازدهم بودجه تحقق پيدا كرده و خوشبختانه ما به اهداف خود دست يافتيم كه اين مهم مي‌تواند براي كشور نقطه شروع مناسبي باشد. اين مسوول با اشاره به نظام جامع مالياتي، عنوان كرد: با راه‌اندازي سيستم نظام جامع مالياتي و سالن‌هاي خدمات موديان به خوداظهاري موديان مالياتي اعتماد خواهد شد و درصد كمتري از موديان مورد بررسي و نظارت قرار خواهند گرفت و بر همين اساس مشاغلي كه سال ۱۳۹۳ نسبت به تكميل فرم اظهارنامه مالياتي اقدام كردند، نيازي به رسيدگي مجدد ندارند و با اجراي نظام جامع مالياتي اين امكان براي افراد حقيقي و حقوقي وجود دارد و دريافت اظهارنامه‌هاي مالياتي به شكل الكترونيكي بوده و با راه‌اندازي كامل پروژه هر نوع اعتراض يا ابلاغ به موديان و ساير امور نيز به صورت الكترونيكي انجام مي‌شود.

ارزش بازار پوشاك ايران

عليرضا حائري، دبير سابق انجمن توليدكنندگان صنايع نساجي ارزش بازار پوشاك ايران را 5/11ميليارد دلار عنوان كرد و گفت: 5/2 تا سه ميليارد دلار از اين بازار در اختيار رقباي خارجي است. بر طبق اعلام دفتر نساجي وزارت صنعت، در حال حاضر ۱۵۰۰ واحد صنعتي پوشاك با اشتغال ۳۰ هزار نفر و ۲۰ هزار واحد صنفي با اشتغال ۲۵۰ هزار نفر در اين بخش به فعاليت مشغول هستند؛ اين واحدها با ظرفيتي معادل ۳۴۰ هزار تن در سال احداث شده و ظرفيت عملي فعلي آنها بالغ بر حدود ۳۰۰ هزار تن انواع پوشاك در سال است، اين در حالي است كه ارزش بازار جهاني پوشاك در حال حاضر بالغ بر حدود ۱۵۰۰ ميليارد دلار در سال است كه تخمين زده مي‌شود اين بازار در سال ۲۰۲۵ از مرز ۲۰۰۰ ميليارد دلار نيز فراتر رود. وي افزود: در حال حاضر ارزش بازار كشور ايران با سرانه مصرف در حدود ۱۴۷ دلار در سال، بالغ بر حدود 5/11 ميليارد دلار است كه در حدود 5/2 تا ۳ ميليارد دلار آن در اختيار رقباي خارجي بوده كه از طريق مبادي رسمي و غير رسمي وارد كشور مي‌شود و مابقي آن نيز، توسط توليدكنندگان داخلي توليد و تامين مي‌شود.


 
ميزان قاچاق كالا  

رييس كميسيون بهبود محيط‌ كسب وكار اتاق مشهد از وجود ارزش ۲۰ هزار ميليارد دلاري كالاهاي قاچاق در كشور خبر داد. رضا حميدي با اشاره به موضوع قاچاق در كشور تصريح كرد: اين موضوع علاوه بر گسترش بيكاري و ايجاد آسيب‌هاي اجتماعي، دولت را از دريافت ارزش افزوده و يك درآمد مثبت محروم كرده است. واردات كالاي مشابه داخلي موجبات ايجاد مشكل در مقوله توليد كشور را فراهم مي‌آورد، با انجام اقدام عملي در خصوص مبارزه با قاچاق و جلوگيري از واردات بيش‌از ۵۰ درصد ركود اقتصادي كشور برطرف مي‌شود. وي گسترش صادرات را نيازمند دست و دلبازي دولت دانست و افزود: با اين نگاه خساست‌بار نمي‌شود گسترش صادرات را انتظار داشت و بايد امتيازهاي به خصوصي براي صادر‌كنندگان در نظر بگيريم.
 
نياز به توليد مرغ در كشور

به گفته معاون وزير جهاد كشاورزي مصرف گوشت مرغ در كشور دو ميليون تن در سال است، ولي با زيرساخت‌هاي ايجاد شده، زمينه توليد دو و نيم ميليون تُن گوشت سفيد در كشور وجود دارد. حسن ركني اظهار كرد: در زمان عرضه و جوجه‌ريزي توليدكنندگان، گاهي اوقات توازن بازار دچار مشكل شده و قيمت مرغ غالبا از قيمت واقعي تمام‌شده ارزان‌تر عرضه شده و سبب بروز مشكلاتي براي توليدكنندگان اين بخش مي‌شود. معاون امور توليدات دامي وزير جهاد كشاورزي يكي از اقدامات لازم براي رفع مشكل مرغداران را صادرات گوشت سفيد برشمرد و تصريح كرد: يكي از اقدامات دولت در بخش كشاورزي صادرات است كه صادرات در بخش شير و لبنيات نهايي شده و با نهايي شدن صادرات مرغ واحدهاي نيمه‌فعال توليد مرغ گوشتي فعال مي‌شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون