• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3593 -
  • ۱۳۹۵ يکشنبه ۱۷ مرداد

عدد نوشت

كاهش قيمت زعفران

نايب‌رييس شوراي ملي زعفران از كاهش ۱۰ درصدي قيمت اين محصول در حدود ۲۰ روز اخير خبر داد. غلامرضا ميري در گفت‌وگو با مهر از كاهش ۱۰ درصدي قيمت زعفران در بازار خبر داد و اظهارداشت: در حدود ۲۰ روز اخير نرخ طلاي سرخ نزديك به ۱۰ درصد كاهش يافته است. وي قيمت هركيلوگرم زعفران را در حال حاضر بين چهار ميليون و ۹۰۰ تا شش ميليون تومان اعلام كرد و گفت: دليل اين كاهش قيمت كاهش تقاضا و افزايش عرضه طلاي سرخ در بازار است. نايب‌رييس شوراي ملي زعفران با بيان اينكه ميزان صادرات زعفران در سه ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل، هيچ تغييري نداشته است، اضافه كرد: نكته مهم در اين زمينه آن است كه براي صادركنندگان زعفران، كاهش قيمت اين محصول مهم نيست بلكه ثبات قيمت‌ها مهم است. ميري ادامه داد: بايد قيمت‌ها ثبات داشته باشند كه بتوان صادرات كرد. وي درباره شرايط روزهاي آتي بازار زعفران نيز افزود: در حال حاضر عرضه اين محصول از ميزان تقاضا براي آن بيشتر است ضمن اينكه خريداران خارجي از اواخر مردادماه ديگر اقدام به خريد طلاي سرخ نمي‌كنند و منتظر محصول نو مي‌مانند.


پرداخت تسهيلات به واحدهاي كوچك و متوسط

حدود ۳۶۰ ميليارد تومان تسهيلات به ۳۲۰ واحد صنعتي كوچك و متوسط از ارديبهشت ماه سال جاري تا به امروز پرداخت شد. به گزارش مهر، واحدهايي كه عقد قراردادشان انجام شده نيز حدود ۵۰ واحد هستند كه رقم ۴۰۰ ميليارد تومان را شامل مي‌شود و در شروع طرح عدد خوبي است. با توجه به جلسات با بانك‌ها و سازمان‌هاي صنعت، معدن و تجارت استاني اين آمار به سرعت در حال گسترش است و قصد داريم تا پايان شهريور تمامي عقد قرارداد‌ها منجر به پرداخت شود و اين پرداخت‌ها و نتايج عملياتي آثار خود را از اوايل مهرماه در واحدها مشاهده كنيم. پروژه‌اي كه بر اساس ابلاغيه اين ستاد دنبال مي‌كنيم واحدهاي كوچك را براي توسعه آموزش‌هاي فني و صادراتي كردن وارتقاي سطوح مربوط به فعاليت‌هاي اين واحدهاي كوچك دنبال مي‌كنيم كه پرداخت تسهيلات و عقد قراردادها نيز در اين راستا بوده است. با تشكيل جلسات متعددي در توجيه اين طرح با بانك‌هاي مختلف و بانك‌هاي عامل بانك مركزي با ابلاغيه‌اي براي تسهيل در نحوه پرداخت اين تسهيلات راهكار داده است.

 

شكست ركورد شاخص كسر تجارت امريكا

شاخص كسر تجارت امريكا به بيشترين رقم در ۱۰ ماه اخير رسيد. به گزارش مهر به نقل از پايگاه خبري «نيوزنو»، شاخص كسر تجارت امريكا (ميزان صادرات به واردات) در ماه ژوئن به بيشترين رقم در ۱۰ ماه اخير رسيد. اين در حالي است كه كاهش ارزش دلار امريكا، افزايش تقاضاي داخلي اين كشور و بالا رفتن بهاي نفت در ماه ژوئن موجب كاهش رشد صادرات امريكا شده است. اداره بازرگاني امريكا اعلام كرد، شاخص كسر تجارت در ماه ژوئن 7/8 درصد افزايش يافت و به 5/44 ميليارد دلار رسيد كه از ماه آگوست سال ۲۰۱۵ ميلادي به بعد بي‌سابقه گزارش مي‌شود. اين در حالي است كه كارشناسان اقتصادي رقم 1/43 ميليارد دلار را براي آن برآورد كرده بودند.


 
افزايش صادرات نفت پس از برجام

آمارها نشان از رشد 80 درصدي صادرات نفت پس از برجام دارد، ميزان توليد نيز از رشد 27 درصدي برخوردار شده وحالا وزارت نفت به دنبال افزايش توليد تا سطح 8/5 ميليون بشكه است. به گزارش اقتصاد آنلاين، ميزان صادرات نفت ايران در ابتداي دولت يازدهم حدود 850 تا 900 هزار بشكه بود اما برنامه‌ريزي براي كاهش بيشتر صادرات نفت ايران صورت گرفته و قانوني به تصويب رسيده بود كه هر شش ماه 20 درصد از فروش نفت كاسته شود.  وزير نفت وعده داده كه تا سال 97، توليد بايد به 8/5 ميليون بشكه شامل 8/4 ميليون بشكه نفت خام و يك ميليون بشكه ميعانات گازي برسد.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون