• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۳ خرداد
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3596 -
  • ۱۳۹۵ چهارشنبه ۲۰ مرداد

اختلاف‌نظر دولت و مجلس بر سر حذفي‌هاي يارانه‌بگيران

حذف يارانه اقشار ثروتمند از سال گذشته توسط دولت آغاز شد و همزمان با مصوبه مجلس مبني بر كاهش سهم يارانه نقدي دولت با محدوديت‌هايي درخصوص درصد خطاي بالا مواجه شد، اما شنيده مي‌شود كه دولت بر سر حذف ۳ تا ۱۰ ميليون نفر از يارانه‌بگيران در حال تصميم‌گيري است.
به گزارش فارس، يارانه اقشار ثروتمند جامعه براساس مصوبه مجلس بايد حذف شود و در‌اين‌باره تعداد 24 ميليون نفري خانوارهاي غيرنيازمند اعلام شد. بر اساس اين گزارش دولت درباره حذف 24 ميليون نفر از يارانه‌بگيران مقاومت كرد، چرا كه بانك‌هاي اطلاعاتي و تبعات اجتماعي و سياسي حذف اين تعداد از يارانه‌بگيران بيش از آن چيزي بود كه دولت برنامه‌ريزي كرده بود. با وجود مصوبه مجلس دولت برنامه‌ريزي كرده تا با كمترين درصد خطا يارانه خانوارهايي را كه غيرنيازمند هستند را حذف و در بخش‌هايي همانند توانمندسازي اقشار ضعيف جامعه و همچنين بسته اشتغالزايي هزينه كند.
در اين باره يك مقام مسوول وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي در گفت‌وگو با فارس با بيان اينكه هرچه تعداد حذف‌شدگان يارانه افزايش پيدا مي‌كند به دنبال آن درصد خطا نيز افزايش مي‌يابد، اظهار داشت: مصوبه مجلس براي حذف يارانه‌بگيران قابليت اجرايي به‌طور كامل ندارد اما در حال شناسايي خانوارهاي ثروتمند هستيم.
وي افزود: دولت بر سر حذف 3 تا 10ميليون نفر از يارانه‌بگيران فعلي در حال بحث و چانه‌زني است به‌طوري‌كه كمترين خطا در آن وجود داشته باشد و افراد با درآمدهاي كافي از ليست يارانه‌بگيران حذف شوند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون