• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3596 -
  • ۱۳۹۵ چهارشنبه ۲۰ مرداد

عدد نوشت

‌تسهيلات نوسازي فرسوده‌ها

در قالب طرح نوسازي اتوبوس‌‌هاي فرسوده مقرر شده است در گام اول دو هزار دستگاه اتوبوس فرسوده در استان‌هاي البرز و تهران، از رده خارج و اسقاط شده و ميني‌بوس‌هاي توليد داخل تحويل متقاضي شود. به گزارش فارس، در حال حاضر اتوبوس‌هاي فرسوده زيادي در كشور وجود دارد كه يا در حال فعاليت و جابه‌جايي مسافر هستند و يا فعاليتي ندارند؛ ‌به دليل افزايش بسزاي قيمت اتوبوس تا 600 ميليون تومان در چند سال اخير، مالكان اين ناوگان فرسوده كه اغلب ‌توانايي مالي چنداني ندارند، قادر به نوسازي اتوبوس‌هاي فرسوده خود نيستند؛ ‌در اين راستا در قالب طرح‌هاي نوسازي، اين ناوگان فرسوده از رده خارج و با ناوگان نو جايگزين مي‌شود. در قالب يكي از طرح‌هاي اسقاط ناوگان اتوبوسي فرسوده كشور و جايگزيني آنها با ناوگان نو، ‌نوسازي دو هزار دستگاه اتوبوس فرسوده در راستاي كاهش توليد آلاينده‌هاي زيست‌محيطي و كاهش مصرف سوخت در استان‌هاي تهران و البرز آغاز شد.


 دستفروشان فاقد بيمه

معاون رفاه اجتماعي وزير كار با بيان اينكه دولت طرحي را براي ساماندهي دستفروشان تصويب كرده است، گفت: ۶۵ درصد از دستفروشان متاهل و داراي دو فرزند بوده و در آمدي كمتر از يك ميليون تومان در ماه دارند. به گزارش روابط عمومي وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي، احمد ميدري، افزود: دولت با پيشنهاد وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي پروژه ملي گسترش و دسترسي اقشار كم در آمد به بازارها را تصويب كرده است و باتوجه به محورهاي اقتصاد مقاومتي براي تغييرشرايط كنوني دستفروشان درتلاش هستيم. وي با حضور در برنامه تلويزيوني پايش كه با موضوع دست فروشي برگزار شد، افزود: راه‌حل ساماندهي دستفروشان حذف و سركوب اين افراد نيست و وضعيت كنوني به زيان اصناف، مردم و دولت است. معاون رفاه اجتماعي وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي اعلام كرد: دولت با پيشنهاد وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي پروژه ملي گسترش و دسترسي اقشار كم در آمد به بازارها را تصويب كرده است و باتوجه به محورهاي اقتصاد مقاومتي، براي تغييرشرايط كنوني دستفروشان درتلاش هستيم.

اعتبار توسعه ICT ‌روستايي

وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات گفت: هرساله ۳۵۰ ميليارد تومان براي توسعه ICT در روستاهاي كشور هزينه مي‌كنيم. به گزارش فارس، محمود واعظي در مراسم مشترك وزارت ارتباطات و وزارت كار در موضوع برنامه توسعه كسب و كار اشتغال پايدار (تكاپو) اظهارداشت: وزارت ارتباطات هرساله 350 ميليارد تومان در روستاها هزينه مي‌كند. وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات با بيان اينكه شغل مستقيم 3 تا 4 برابر شغل غير مستقيم ايجاد مي‌كند، گفت: موضوع فاصله بين دانشگاه و صنعت نه تنها در ايران بلكه در اروپا نيز وجود دارد و فارغ التحصيلان دانشگاهي پس از خروج از دانشگاه نمي‌توانند براي شغلي آماده باشند. وي با بيان اينكه بخش خصوصي اگر درآمدزايي نكند قطعا مشكلي دارد، گفت: اما اين ذات بخش خصوصي نبايد مانع از كمك به هم نوع شود، بلكه بهتر است بخش خصوصي نگاهي عبادي به يك شغل داشته باشد.
 
قيمت گوشت قرمز

رييس اتحاديه تهيه و توزيع گوشت گوسفندي از وارد شدن شوك تدريجي به بازار گوشت قرمز خبر داد و گفت: طي يك ماه و نيم گذشته شاهد افزايش ۴۰۰۰ توماني قيمت گوشت گوسفندي بوده‌ايم. علي‌اصغر ملكي در گفت‌وگو با ايسنا، اظهار كرد: حدود يك ماه و نيم قبل گوشت گوسفندي از ۲۹ تا ۳۰ هزار تومان از طرف فروشنده به مشتري عرضه مي‌شد، اما طي يك ماه و نيم گذشته شاهد افزايش ۴۰۰۰ توماني اين محصول هستيم و مي‌بينيم كه در حال حاضر هر كيلوگرم گوشت قرمز گوسفندي شقه بدون دنبه تا ۳۴ هزار تومان به فروش مي‌رسد. وي در خصوص علل افزايش تدريجي قيمت گوشت قرمز ادامه داد: اين مساله چند عامل دارد؛ يكي از آنها خروج بي‌رويه گوشت از كشور است كه در برخي موارد به صورت غيرمجاز و در برخي موارد به صورت مجوزدار صورت مي‌گيرد .

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون