• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3597 -
  • ۱۳۹۵ پنج شنبه ۲۱ مرداد

خبر

بررسي موضوع فروش كودك در شوراي اجتماعي كشور

ايرنا| ايرج صيادي، دبيرستاد مركزي صيانت از حريم امنيت عمومي وحقوق شهروندي وزارت كشور گفت: «موضوع فروش كودكان در شوراي اجتماعي اين وزارتخانه مطرح شده و در حال رسيدگي است. موضوع رسيدگي به مساله فروش نوزادان به ستاد آسيب‌هاي اجتماعي وزارت بهداشت سپرده شده تا موضوع را پيگيري كند چون موضوع فروش نوزادان با حوزه زايشگاه‌ها و بيمارستان‌ها و حوزه سلامت در ارتباط مستقيم است بنابراين براساس تفكيك وظايف دستگاهي شوراي اجتماعي وزارت كشور، رسيدگي به اين موضوع به صورت تخصصي به وزارت بهداشت واگذار شده و وزارت بهداشت بايد اقدامات لازم را درخصوص فروش كودكان با شناسايي واحدهاي غيرمجاز به انجام برساند.»


متوليان يكسان‌سازي قبور شهدا با احساسات خانواده‌هاي آنان بازي نكنند

 ايرنا| سردار محمد باقرزاده، فرمانده كميته جست‌وجوي مفقودين ستاد كل نيروهاي مسلح پس از انتشار يك مستند در فضاي مجازي با موضوع يكسان‌سازي قبور شهدا گفت: «متوليان يكسان‌سازي قبور بيش از اين با احساسات و عواطف خانواده‌هاي مظلوم شهدا بازي نكنند و همه‌چيز را از زاويه سنگ و نماي ظاهر نبينند.» به دنبال اين اظهارنظر، سيد محمدعلي شهيدي، رييس بنياد شهيد هم در نخستين نشست هم‌انديشي فراكسيون ايثارگران مجلس با مسوولان بنياد شهيد در خصوص قانون جامع خدمات رساني به ايثارگران گفت: «همه ما بايد بكوشيم دين خود را نسبت به خانواده شهدا و ايثارگران ادا كنيم و در اين مسير فعاليت كنيم. بنياد شهيد با جامعه هدف 3 ميليون و 200 هزار نفري روبه‌روست و با در نظر گرفتن كاستي‌هاي موجود، خدمات رساني به اين افراد با مشكلاتي مواجه مي‌شود، از سوي ديگر وجود نقص در برخي قوانين نيز مشكلاتي را در اين زمينه ايجاد كرده كه اميدواريم با همراهي و همفكري نمايندگان مجلس اين مشكلات برطرف شوند. تا امروز هم از حدود 19 هزار گلزار مطهر شهدا در سراسر كشور، بيش از 13 هزار گلزار به صورت كامل ساماندهي شده‌اند و كار ساماندهي بقيه گلزارها نيز در حال انجام است. همچنين معوقات ايثارگران از سال 1376 تا پايان سال 90 به صورت كامل پرداخت شده و معوقات سال 91 نيز با اولويت استان‌هاي محروم تاكنون براي 9 استان پرداخت شده و اميدواريم تا پايان سال جاري معوقات اين سال به صورت كامل پرداخت شود. پرداخت معوقات سال‌هاي 92 و 93 نيز در دستور كار سال آينده قرار دارد.»


بيمارستان‌هاي فرسوده تحمل زلزله ۵ ريشتري بيشتر را ندارند

محسن سرخو، رييس كميته حمل و نقل شوراي اسلامي شهر تهران به گسل‌هاي شهر تهران اشاره كرد و گفت: بسياري از بيمارستان‌هاي شهر فرسوده هستند و تحمل زلزله ۵ ريشتري را بيشتر ندارند.
به گفته اين عضو شوراي شهر تهران، يكي از موضوعاتي كه بايد به آن توجه داشت اين است كه بيمارستان به عنوان مكاني براي درمان حادثه ديدگان در زمان بحران مطرح است و حال با توجه به اينكه تهران بيش از ۱۰ گسل دارد بايد ساختمان‌هاي آن استحكام و دوام داشته باشد. وي ادامه داد: بنابراين بايد براي آمادگي و رويا‌رويي بيمارستان‌هاي فرسوده با بحران، به خصوص زلزله و امداد رساني در مواقع ضروري، اقدامات لازم انجام و همچنين اين اماكن به امكانات و دستگاه‌هاي جديد مجهز شوند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون