• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3599 -
  • ۱۳۹۵ يکشنبه ۲۴ مرداد

چهره‌ها- خبرها

تفريح پنج ميليارد ريالي ملك سلمان

«ملك سلمان بن عبدالعزيز» پادشاه سعودي در اواسط ماه جولاي گذشته براي سفر تفريحي با كارواني وسيع وارد مغرب شد. «مجتهد» افشاگر معروف سعودي در صفحه توييتر خود به بيان ريخت‌و پاش‌هاي گسترده ملك سلمان و همراهانش پرداخته است. وي مي‌نويسد: در زماني كه جوانان ما در آتش جنگ [با يمن] هستند، ملك سلمان و پسرش محمد به همراه 4000 ملازم، زندگي رويايي همراه با فساد باور نكردني را مي‌گذرانند. اين سفر در چهار سطح صورت گرفته است، سطح اول اين هيات، خانواده ملك سلمان و پسرش محمد است كه در سه قصر بزرگ در منطقه «طنجه» ساكن هستند كه هر قصر به اندازه يك روستا است. سطح دوم، دوستان نزديك «محمد بن سلمان»، بزرگان ارتش و گارد پادشاهي است كه صدها ويلا در منطقه «الرميلات» و «اشقار» را به اشغال خود در آورده‌اند. سطح سوم، كارمندان سطح بالاي ديوان پادشاهي و شخصيت‌هاي مهم را شامل مي‌شود كه ويلاهاي هتل «فرح» طنجه را در اختيار خود گرفته‌اند. در آخر سطح چهارم نيز بقيه افراد اين هيات چهار هزار نفره را شامل مي‌شود كه كارمندان عادي و دوستان درجه دو و هر كسي كه توانسته خود را با اين هيات همراه كند در بر مي‌گيرد كه هشت هتل را با اتاق‌هاي بزرگ، براي آنها رزرو كرده‌اند. المجتهد در ادامه مي‌نويسد: به خواسته ديوان پادشاهي، تمامي هتل‌ها، خودروهاي مجلل و ويلاها دو هفته قبل از ورود ملك سلمان و دو هفته بعد از خروجش بايد در اختيار اين هيات باشد. از اين رو، هزينه روزانه اتاق‌ها و خودروهاي مجلل روزانه 40ميليون ريال را در بر مي‌گيرد كه با احتساب خورد و خوراك روزانه 50 ميليون دلار هزينه هر روزه اين سفر است. هزينه اين سفر مجلل 75 روزه بين 4 الي پنج ميليارد ريال سعودي است كه معادل است با حقوق يك ساله 40 هزار سرباز ارتش عربستان.


مذاكرات اپوزيسيون تركيه با حزب حاكم براي اصلاح قانون اساسي

حزب حاكم تركيه با احزاب مردم جمهوريخواه و جنبش ملي‌گرا درباره اصلاح قانون اساسي كشور به گفت‌وگو پرداخت. به گزارش ايسنا و به نقل از روزنامه حريت، در اين نشست، هر سه حزب بار ديگر پيام‌هايي در راستاي «لزوم وجود فضاي مصالحه در كشور» پس از كودتاي 15 جولاي اعلام كردند. پس از وقوع كودتا، رجب طيب اردوغان، رييس‌جمهور تركيه، رهبران احزاب مردم جمهوريخواه و جنبش ملي‌گرا را براي بررسي وضعيت كشور در دوران پساكودتا دعوت كرد. در راهپيمايي گسترده «شهدا و دموكراسي» در استانبول نيز رهبران اين احزاب حضور داشتند و تنها حزب دموكراتيك خلق طرفدار كردها غايب اين گردهمايي ملي بود. در واقع براي نخستين بار در اين راهپيمايي رهبران حزب عدالت و توسعه و احزاب اپوزيسيون براساس يك موضوع يكسان سخنراني كردند. در همين راستا كمال قليچدار اوغلو، رهبر حزب مردم جمهوريخواه درباره حضور نيافتن حزب دموكراتيك خلق در روند اصلاح قانون اساسي گفت: سياست روندي است كه در يك فضاي قانونمند ايجاد مي‌شود، اين وظيفه حزب عدالت و توسعه، ما و حزب جنبش ملي گرا است و حزب دموكراتيك خلق نيز بايد در فضايي قانونمند قرار گيرد.


ترامپ: شوخي كردم !

دونالد ترامپ، نامزد جمهوريخواه انتخابات رياست‌جمهوري امريكا اظهاراتش مبني بر اينكه باراك اوباما و هيلاري كلينتون موسسان داعش هستند را «شوخي و سخن طعنه‌آميز» خواند. به گزارش فارس، ترامپ اظهارات جنجالي خود درباره پايه‌گذاري داعش توسط باراك اوباما و هيلاري كلينتون را پس گرفت. دو روز قبل بود كه دونالد ترامپ در يك سخنراني گفت كه باراك اوباما و هيلاري كلينتون، موسس و بنيانگذار داعش بوده و به آنها كمك مالي كردند. با گذشت يك روز از سخنان ترامپ عليه اوباما و كلينتون، نامزد جمهوريخواه انتخابات رياست‌جمهوري امريكا اظهاراتش در خصوص داعش را پس گرفت و آن را «شوخي» خواند. ترامپ در صفحه توييتر خود نوشت: «اينكه من رييس‌جمهوري اوباما (و كلينتون) را موسسان داعش مي‌خوانم، خيلي جدي در نظرسنجي‌ها اثر گذاشته است. ظاهرا آنها (رسانه‌ها) شوخي و سخن طعن‌آميز سرشان نمي‌شود؟» او البته تاكيد كرده كه مواضع و سياست‌هاي اوباما و همچنين اقدامات كلينتون در زمان وزارت خارجه‌، نقش زيادي در تقويت داعش داشته است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون