• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3599 -
  • ۱۳۹۵ يکشنبه ۲۴ مرداد

بهرام توكلي اين‌بار سراغ موضوع دفاع مقدس رفت

پارسا پيروزفر بازيگر «برف سرخ» شد

الهام نداف

 بعد از فاطمه معتمدآريا و صابر ابر، پارسا پيروزفر به عنوان سومين بازيگر اصلي فيلم سينمايي «برف سرخ» به كارگرداني بهرام توكلي با اين پروژه قرارداد بست.
علاوه بر پيروزفر، فيلم سينمايي «برف سرخ» يك بازيگر اصلي ديگر نيز دارد كه به گفته مسعود ردايي، تهيه‌كننده فيلم به زودي اعلام مي‌شود. ردايي در گفت‌وگو با «اعتماد» مي‌گويد: «پيروزفر بازيگر كم‌كاري است كه به دليل فيلمنامه جذاب «برف سرخ» و همچنين تجربه همكاري مشترك با بهرام توكلي، مجاب شده اين تجربه را تكرار كند.»
 اين تهيه‌كننده سينما كه پيش از اين در سريال «بيمار استاندارد» نوشته بهرام توكلي با اين كارگردان و فيلمنامه‌نويس همكاري داشته، همچنين عنوان كرد فيلم جديد توكلي 14 بازيگر ديگر نيز دارد كه از ميان بازيگران فعال در سينما و تئاتر انتخاب مي‌شوند.
«برف سرخ» در حال حاضر مرحله پيش‌توليد اول را سپري مي‌كند و اين مرحله تا پايان مرداد ماه ادامه دارد. در دومين مرحله پيش‌توليد اين فيلم كه از 25 شهريور تا هفتم مهرماه ادامه دارد، تمركز اصلي عوامل بر طراحي دكور و صحنه است و اين همان چيزي است كه توكلي در فيلم‌هايش به آن بها مي‌دهد. توجه به طراحي صحنه و دكور در «اينجا بدون من» سبب شد تنديس بهترين طراحي صحنه و لباس جشن خانه سينما به اين فيلم اهدا شود. همچنين «پابرهنه در بهشت» ساخته اين كارگردان نيز توانست در همين بخش نامزد دريافت تنديس شود. ردايي سفر بهرام توكلي را دليل وقفه ميان پيش‌توليد اول و دوم «برف سرخ» عنوان كرد. تصويربرداري «برف سرخ» هفت مهرماه كليد مي‌خورد و نخستين رونمايي آن در سي و پنجمين جشنواره فيلم فجر است.
تهيه‌كننده اين فيلم، موضوع «برف سرخ» را عاطفي و اجتماعي توصيف كرد كه به بازمانده‌هاي ناشي از هشت سال دفاع مقدس و مجروحان شيميايي سردشت مي‌پردازد. اين فيلم علاوه بر تهران، در سردشت نيز تصويربرداري دارد.
ردايي با اشاره به هزينه توليد اين فيلم گفت كه در حال حاضر فيلم با هزينه زير يك ميليارد در سينماي ايران توليد نمي‌شود. اما «برف سرخ» راه ميانه را طي مي‌كند و نه كار پرخرجي مانند «باديگارد» است و نه جزو كارهاي لوباجت است. اين فيلم هزينه‌هاي معمول سينما را دارد. پيروزفر كه كار خود را سال 73 در سينما با فيلم «پري» داريوش مهرجويي آغاز كرد بعد از 23 سال حضور در سينما، در 19 فيلم سينمايي حاضر شده و «برف سرخ» بيستمين تجربه بازيگري او روي پرده نقره‌اي است. او در اين سال‌ها به صورت معمول بعد از حضور در هر فيلمي دو، سه سالي در هيچ فيلمي بازي نمي‌كرد با اين همه، سال‌هاي 82 و 83 دو سال پر كار اين بازيگر در كارنامه‌اش به شمار مي‌رود. او در اين دو سال در پنج فيلم ايفاي نقش كرد و به عنوان يكي از بازيگران پركار آن سال‌ها شناخته شد.
او سال 83 بعد از بازي در فيلم «زن زيادي» تهمينه ميلاني، پنج سال در هيچ فيلمي حضور نداشت و سال 87 با بازي در «شبانه‌روز» كيوان عليمحمدي و اميد بنكدار به سينما بازگشت. پيروزفر كه پيش از اين سال 89 همكاري با توكلي را در «اينجا بدون من» تجربه كرده بود، از كم‌كارترين بازيگران سينماي ايران به شمار مي‌آيد. او آخرين بار سال 93 با فيلم سينمايي «شكاف» به كارگرداني كيارش اسدزاده روي پرده سينما حاضر شد و ترجيح مي‌دهد سال‌هايي كه در سينما حضور ندارد، كارگرداني تئاتر و بازي بر صحنه نمايش را تجربه كند.
او قرار است از 15 شهريورماه نمايش «ماتريوشكا» كه بر اساس هشت داستان كوتاه از آنتوان چخوف نوشته شده، در هشت اپيزود روي صحنه سالن ناظرزاده ايرانشهر ببرد و بازيگر تمام اپيزودها هم خودش است. پيروزفر پيش از اين، شش داستان كوتاه چخوف را در شش اپيزود در امريكا و كانادا روي صحنه اجرا كرده بود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون